#include <bits/stdc++.h> using namespace std; stack <int> pow1, pow2; void wrzuc (int h, int w) { pow2.push(w); pow2.push(h); //cout << h << " x " << w << endl; } int zdj () { int co = pow1.top(); pow1.pop(); return co; } int main (){ ios::sync_with_stdio(0); cin.tie(0); int h, w, h2, w2, n, ile{}; cin >> h >> w >> n; vector <int> obrazy(n); for (auto &i : obrazy) cin >> i; int obr = obrazy[0]; if (h % obr or w % obr) { cout << -1; return 0; } pow1.push(h); pow1.push(w); while (n--) { obr = obrazy[n]; //cout << obr << "<--" << endl; while (not pow1.empty()) { h = zdj(); w = zdj(); ile += (h/obr) * (w/obr); h2 = h % obr; w2 = w % obr; if (h2) wrzuc(w/obr*obr, h2); if (w2) wrzuc(h/obr*obr, w2); if (h2 and w2) wrzuc(h2, w2); } swap(pow1, pow2); } cout << ile << endl; return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | #include <bits/stdc++.h> using namespace std; stack <int> pow1, pow2; void wrzuc (int h, int w) { pow2.push(w); pow2.push(h); //cout << h << " x " << w << endl; } int zdj () { int co = pow1.top(); pow1.pop(); return co; } int main (){ ios::sync_with_stdio(0); cin.tie(0); int h, w, h2, w2, n, ile{}; cin >> h >> w >> n; vector <int> obrazy(n); for (auto &i : obrazy) cin >> i; int obr = obrazy[0]; if (h % obr or w % obr) { cout << -1; return 0; } pow1.push(h); pow1.push(w); while (n--) { obr = obrazy[n]; //cout << obr << "<--" << endl; while (not pow1.empty()) { h = zdj(); w = zdj(); ile += (h/obr) * (w/obr); h2 = h % obr; w2 = w % obr; if (h2) wrzuc(w/obr*obr, h2); if (w2) wrzuc(h/obr*obr, w2); if (h2 and w2) wrzuc(h2, w2); } swap(pow1, pow2); } cout << ile << endl; return 0; } |