#include <bits/stdc++.h>
using namespace std;
stack <int> pow1, pow2;
void wrzuc (int h, int w) {
pow2.push(w);
pow2.push(h);
//cout << h << " x " << w << endl;
}
int zdj () {
int co = pow1.top();
pow1.pop();
return co;
}
int main (){
ios::sync_with_stdio(0);
cin.tie(0);
int h, w, h2, w2, n, ile{};
cin >> h >> w >> n;
vector <int> obrazy(n);
for (auto &i : obrazy)
cin >> i;
int obr = obrazy[0];
if (h % obr or w % obr) {
cout << -1;
return 0;
}
pow1.push(h);
pow1.push(w);
while (n--) {
obr = obrazy[n];
//cout << obr << "<--" << endl;
while (not pow1.empty()) {
h = zdj();
w = zdj();
ile += (h/obr) * (w/obr);
h2 = h % obr;
w2 = w % obr;
if (h2)
wrzuc(w/obr*obr, h2);
if (w2)
wrzuc(h/obr*obr, w2);
if (h2 and w2)
wrzuc(h2, w2);
}
swap(pow1, pow2);
}
cout << ile << endl;
return 0;
}
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | #include <bits/stdc++.h> using namespace std; stack <int> pow1, pow2; void wrzuc (int h, int w) { pow2.push(w); pow2.push(h); //cout << h << " x " << w << endl; } int zdj () { int co = pow1.top(); pow1.pop(); return co; } int main (){ ios::sync_with_stdio(0); cin.tie(0); int h, w, h2, w2, n, ile{}; cin >> h >> w >> n; vector <int> obrazy(n); for (auto &i : obrazy) cin >> i; int obr = obrazy[0]; if (h % obr or w % obr) { cout << -1; return 0; } pow1.push(h); pow1.push(w); while (n--) { obr = obrazy[n]; //cout << obr << "<--" << endl; while (not pow1.empty()) { h = zdj(); w = zdj(); ile += (h/obr) * (w/obr); h2 = h % obr; w2 = w % obr; if (h2) wrzuc(w/obr*obr, h2); if (w2) wrzuc(h/obr*obr, w2); if (h2 and w2) wrzuc(h2, w2); } swap(pow1, pow2); } cout << ile << endl; return 0; } |
English