1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
// Zadanie Alchemik Bajtazar
// Rozwiazanie by Jakub Stepaniuk

#include <iostream>
#include <vector>
#include <unordered_set>
#include <queue>
#include <algorithm>

using namespace std;

void findAllDists(vector<pair<int, int>>& dist, int start, vector<unordered_set<int>>& G) {
	dist[start] = {0, start};
	queue<int> Q; Q.push(start);
	int curr;
	while (!Q.empty()) {
		curr = Q.front(); Q.pop();
		for (auto& x : G[curr]) {
			if (dist[x].first == -1) {
				dist[x].first = dist[curr].first + 1;
				dist[x].second = x;
				Q.push(x);
			}
		}
	}
	return;
}

int main() {

	int wierzcholki, polaczenia;
	cin >> wierzcholki;

	vector<unordered_set<int>> G1(wierzcholki);
	vector<unordered_set<int>> G2(wierzcholki);

	cin >> polaczenia; int a, b;
	for (int i = 0; i < polaczenia; i++) {
		cin >> a >> b;
		G1[a - 1].insert(b - 1);
		G1[b - 1].insert(a - 1);
	}

	cin >> polaczenia;
	for (int i = 0; i < polaczenia; i++) {
		cin >> a >> b;
		G2[a - 1].insert(b - 1);
		G2[b - 1].insert(a - 1);
	}

	vector<pair<bool, pair<int, int>>> akcje;

	// Dodaj stelaz: Polaczenie miedzy wszystkimi wierzcholkami a 0 w kolejnosci od najblizszych do najdalszych.

	vector<pair<int, int>> dist(wierzcholki, {-1, 0});
	findAllDists(dist, 0, G1);
	sort(dist.begin(), dist.end());

	for (int i = 1; i < wierzcholki; i++) {
		if (dist[i].first > 1) {
			akcje.push_back({ true, {0, dist[i].second} });
			G1[0].insert(dist[i].second);
			G1[dist[i].second].insert(0);
		}
	}

	// Dodaj wszystkie wierzcholki, ktore sa w G2, a nie ma w G1.
	for (int i = 0; i < wierzcholki; i++) {
		for (auto& x : G2[i]) {
			if (G1[i].count(x) == 0) {
				akcje.push_back({ true, {i, x} });
				G1[i].insert(x);
				G1[x].insert(i);
			}
		}
	}

	// Zaczynajac w kolejnosci od najdalszych do najblizszych w G2 usun z G1 wszystkie polaczenia, ktorych nie ma w G2. Polaczenie z 0 usun najpozniej.
	dist = vector<pair<int, int>>(wierzcholki, { -1, 0 });
	findAllDists(dist, 0, G2);
	sort(dist.begin(), dist.end(), greater<pair<int, int>>());

	for (int i = 0; i < wierzcholki; i++) {
		vector<int> toErase;
		for (auto& x : G1[dist[i].second]) {
			if (G2[dist[i].second].count(x) == 0) {
				toErase.push_back(x);
			}
		}
		sort(toErase.begin(), toErase.end());
		for (int j = toErase.size() - 1; j >= 0; j--) {
			akcje.push_back({ false, {dist[i].second, toErase[j]}});
			G1[dist[i].second].erase(toErase[j]);
			G1[toErase[j]].erase(dist[i].second);
		}
		toErase.clear();
	}

	// Wypisz wyniki z akcji:

	cout << akcje.size() << endl;
	for (int i = 0; i < akcje.size(); i++) {
		if (akcje[i].first) {
			cout << "+ " << akcje[i].second.first + 1 << ' ' << akcje[i].second.second + 1 << endl;
		}
		else {
			cout << "- " << akcje[i].second.first + 1 << ' ' << akcje[i].second.second + 1 << endl;
		}
	}
	
	return 0;
}