#include <bits/stdc++.h> using namespace std; typedef long long ll; typedef long double ld; typedef vector<ll> vi; typedef pair<int, int> pii; #define FOR(x, b, e) for(int x = (b); x <= (e); ++(x)) #define FORD(x, b, e) for(int x = (b); x >= (e); --(x)) #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() #define SIZE(x) ((int)(x).size()) #define FOREACH(a, b) for (auto&a : (b)) #define PB push_back #define PF push_front #define MP make_pair #define ST first #define ND second #define DBG(vari) cerr<<#vari<<" = "<<(vari)<<endl; template <typename T> std::ostream& operator<<(std::ostream &output, const vector<T> &vec) { output << "["; FOREACH(x, vec) output << x << ", "; output << "]"; return output; } template <typename T, typename U> std::ostream& operator<<(std::ostream &output, const pair<T,U> &p) { output << "("; output << p.ST << ", " << p.ND; output << ")"; return output; } struct zelek { int kolor; int masa; int cena; }; int main() { ios_base::sync_with_stdio(false); cin.tie(NULL); int N, K, M; cin >> N >> K >> M; vector<vector<zelek>> zelki(K+1); REP(i, N) { struct zelek z; cin >> z.kolor >> z.masa >> z.cena; zelki[z.kolor].PB(z); } // redukujemy wszystkie kombinacje "po jednym żelku z każdego koloru" do co najwyżej M // s[i] != -1 iff jest kombinacja po jednym zelku z żelków o < k kolorach i o masie mod M = i, s[i] to najniższa cena vi s(M, -1); s[0] = 0; FOR(k, 1, K) { vi s2(M, -1); // O(K*M) FOREACH(z, zelki[k]) { REP(i, M) { //O(N*M) if (s[i] != -1 && (s2[(i + z.masa)%M] == -1 || s2[(i + z.masa)%M] > s[i] + z.cena)) { s2[(i + z.masa)%M] = s[i] + z.cena; } } } s = s2; // O(K*M) } // kombinacje mogą się powtarzać REP(i, M) { if (s[i] != -1) REP(j, M) { // O(M^2) if (s[i*j%M] == -1 || s[i*j%M] > s[i]*j) s[i*j%M] = s[i]*j; } } // (prawie) standardowy coin change vi wyn(M, -1); wyn[0] = 0; REP(i, M) { if (s[i] == -1) continue; vi wyn2(wyn); REP(r, M) { // O(M^2) if (wyn2[(r-i+M)%M] != -1 && (wyn2[r] == -1 || wyn2[(r-i+M)%M] + s[i] < wyn2[r])) wyn2[r] = wyn2[(r-i+M)%M] + s[i]; } wyn = wyn2; } REP(i, M) { cout << wyn[i] << '\n'; } }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 | #include <bits/stdc++.h> using namespace std; typedef long long ll; typedef long double ld; typedef vector<ll> vi; typedef pair<int, int> pii; #define FOR(x, b, e) for(int x = (b); x <= (e); ++(x)) #define FORD(x, b, e) for(int x = (b); x >= (e); --(x)) #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() #define SIZE(x) ((int)(x).size()) #define FOREACH(a, b) for (auto&a : (b)) #define PB push_back #define PF push_front #define MP make_pair #define ST first #define ND second #define DBG(vari) cerr<<#vari<<" = "<<(vari)<<endl; template <typename T> std::ostream& operator<<(std::ostream &output, const vector<T> &vec) { output << "["; FOREACH(x, vec) output << x << ", "; output << "]"; return output; } template <typename T, typename U> std::ostream& operator<<(std::ostream &output, const pair<T,U> &p) { output << "("; output << p.ST << ", " << p.ND; output << ")"; return output; } struct zelek { int kolor; int masa; int cena; }; int main() { ios_base::sync_with_stdio(false); cin.tie(NULL); int N, K, M; cin >> N >> K >> M; vector<vector<zelek>> zelki(K+1); REP(i, N) { struct zelek z; cin >> z.kolor >> z.masa >> z.cena; zelki[z.kolor].PB(z); } // redukujemy wszystkie kombinacje "po jednym żelku z każdego koloru" do co najwyżej M // s[i] != -1 iff jest kombinacja po jednym zelku z żelków o < k kolorach i o masie mod M = i, s[i] to najniższa cena vi s(M, -1); s[0] = 0; FOR(k, 1, K) { vi s2(M, -1); // O(K*M) FOREACH(z, zelki[k]) { REP(i, M) { //O(N*M) if (s[i] != -1 && (s2[(i + z.masa)%M] == -1 || s2[(i + z.masa)%M] > s[i] + z.cena)) { s2[(i + z.masa)%M] = s[i] + z.cena; } } } s = s2; // O(K*M) } // kombinacje mogą się powtarzać REP(i, M) { if (s[i] != -1) REP(j, M) { // O(M^2) if (s[i*j%M] == -1 || s[i*j%M] > s[i]*j) s[i*j%M] = s[i]*j; } } // (prawie) standardowy coin change vi wyn(M, -1); wyn[0] = 0; REP(i, M) { if (s[i] == -1) continue; vi wyn2(wyn); REP(r, M) { // O(M^2) if (wyn2[(r-i+M)%M] != -1 && (wyn2[r] == -1 || wyn2[(r-i+M)%M] + s[i] < wyn2[r])) wyn2[r] = wyn2[(r-i+M)%M] + s[i]; } wyn = wyn2; } REP(i, M) { cout << wyn[i] << '\n'; } } |