1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
#pragma GCC optimize("O3,unroll-loops") 
//#pragma GCC target("avx2,bmi,bmi2,lzcnt,popcnt")
 
//a poem about frogs
 
#include <bits/stdc++.h>
 
#define st first
#define nd second
#define eb emplace_back
#define ll long long
#define vi vector<int>
#define vvi vector<vector<int>>
#define mp make_pair
#define ii pair<int, int>
#define all(a) a.begin(), a.end()
#define fastio() ios_base::sync_with_stdio(false); cin.tie(0); cout.tie(0);
#define rep(a, b) for (int a = 0; a < b; ++a)
 
using namespace std;

//mozemy zalozyc, ze jest to takie drzewo, i w kolejnosci dfs, polaczyc wszystko z 1
//mozemy to teraz uproscic do ciagu
//czy da sie polaczyc 1 i 2? sa polaczone na tym ciagu
//czy da sie 3? jest 2 po drodze
//czy da sie 4? jest 3 po drodze
//
//ok, ale jak teraz to nadmierne gowno usuwac??????
//idziemy z n i odlaczamy wszystko co niepotrzebne?
//
//to jednak jest zla koncepcja z tym ciagiem. a jesli jest dobra, to jeszcze nie wymyslilem jak usuwac poprawnie
//a moze po prostu usuwac trzeba krawedzie w orderze dfsa...
//hmmmm
//wtedy krawedz 1 2 mozna usunac dzieki 3
//krawedz 1 5 ma 6
//hmmmm
//a krawedz 1 n?
//hmmmm to moze byc bitset. 14 mb sie miesci i pozwala "szybko" sprawdzac czy sa polaczone. ale tak samo jest dla rzadkich grafow
//hmmmm
//mozna usuwac z poczatku i konca dfsordera
//xd
//to brzmi za glupio, by dzialac, ale i tak nie mam juz czasu
//

const int maxn = 3e4;
vector<unordered_set<int>> kra1(maxn);
vector<unordered_set<int>> kra2(maxn);
vector<pair<char, ii>> moves;

void dfs1(int cur, int prev, vi& order, vector<bool> & vis) {
	vis[cur] = true;
	order.eb(cur);
	for (int next : kra1[cur]) {
		if (!vis[next] && next != prev) {
			dfs1(next, cur, order, vis);
		}
	}
}

int main() {
	//fastio();
	int n, m1, m2;
	cin >> n >> m1;
	cerr << "n " << n << '\n';
	//return 0;
	rep(i, m1) {
		int a, b;
		cin >> a >> b;
		--a; --b;
		kra1[a].insert(b);
		kra1[b].insert(a);
	}
	cin >> m2;
	rep(i, m2) {
		int a, b;
		cin >> a >> b;
		--a; --b;
		kra2[a].insert(b);
		kra2[b].insert(a);
	}
	cerr << "read in data\n";

	vi order;
	vector<bool> vis(maxn, false);
	dfs1(0, -1, order, vis);
	for (int i = 2; i < n; ++i) { //zrob gwiazde z 1
		const int j = order[i];
		if (kra1[j].find(0) == kra1[j].end()) {
			moves.eb(mp('+', mp(0, j)));
			kra1[0].insert(j);
			kra1[j].insert(0);
		}
	}

	for (int i = 1; i < n; ++i) { //usun zbedne rzeczy
		for (int v : kra1[i]) {
			if (v == 0) continue;
			if (kra2[i].find(v) == kra2[i].end()) {
				moves.eb(mp('-', mp(i, v)));
				kra1[i].erase(v);
				kra1[v].erase(i);
			}
		}
	}


	for (int j : order ) { //dodaj potrzebne wierzcholki
		for (int v : kra2[j]) {
			if (kra1[j].find(v) == kra1[j].end()) {
				moves.eb(mp('+', mp(j, v)));
				kra1[j].insert(v);
				kra1[v].insert(j);
			}
		}
	}
	// now time for the shit show of the star
	
	int mxind = n-1;
	while (mxind >= 0) {
		int j = order[mxind];
		if (kra2[0].find(j) == kra2[0].end()) {
			moves.eb(mp('-', mp(0, j)));
			kra1[0].erase(j);
			kra1[j].erase(0);
		} else break;
		--mxind;
	}

	for (int i = 1; i < mxind; ++i) {
		int j = order[i];
		if (kra2[0].find(j) == kra2[0].end()) {
			moves.eb(mp('-', mp(0, j)));
			kra1[0].erase(j);
			kra1[j].erase(0);
		}
	}

	cout << moves.size() << '\n';
	const int sz = moves.size();
	rep(i, sz) {
		cout << moves[i].st << ' ' << 1+moves[i].nd.st << ' ' << 1+moves[i].nd.nd << '\n';
	}

	return 0;
}