#pragma GCC optimize("O3,unroll-loops") //#pragma GCC target("avx2,bmi,bmi2,lzcnt,popcnt") //a poem about frogs #include <bits/stdc++.h> #define st first #define nd second #define eb emplace_back #define ll long long #define vi vector<int> #define vvi vector<vector<int>> #define mp make_pair #define ii pair<int, int> #define all(a) a.begin(), a.end() #define fastio() ios_base::sync_with_stdio(false); cin.tie(0); cout.tie(0); #define rep(a, b) for (int a = 0; a < b; ++a) using namespace std; //mozemy zalozyc, ze jest to takie drzewo, i w kolejnosci dfs, polaczyc wszystko z 1 //mozemy to teraz uproscic do ciagu //czy da sie polaczyc 1 i 2? sa polaczone na tym ciagu //czy da sie 3? jest 2 po drodze //czy da sie 4? jest 3 po drodze // //ok, ale jak teraz to nadmierne gowno usuwac?????? //idziemy z n i odlaczamy wszystko co niepotrzebne? // //to jednak jest zla koncepcja z tym ciagiem. a jesli jest dobra, to jeszcze nie wymyslilem jak usuwac poprawnie //a moze po prostu usuwac trzeba krawedzie w orderze dfsa... //hmmmm //wtedy krawedz 1 2 mozna usunac dzieki 3 //krawedz 1 5 ma 6 //hmmmm //a krawedz 1 n? //hmmmm to moze byc bitset. 14 mb sie miesci i pozwala "szybko" sprawdzac czy sa polaczone. ale tak samo jest dla rzadkich grafow //hmmmm //mozna usuwac z poczatku i konca dfsordera //xd //to brzmi za glupio, by dzialac, ale i tak nie mam juz czasu // const int maxn = 3e4; vector<unordered_set<int>> kra1(maxn); vector<unordered_set<int>> kra2(maxn); vector<pair<char, ii>> moves; void dfs1(int cur, int prev, vi& order, vector<bool> & vis) { vis[cur] = true; order.eb(cur); for (int next : kra1[cur]) { if (!vis[next] && next != prev) { dfs1(next, cur, order, vis); } } } int main() { //fastio(); int n, m1, m2; cin >> n >> m1; cerr << "n " << n << '\n'; //return 0; rep(i, m1) { int a, b; cin >> a >> b; --a; --b; kra1[a].insert(b); kra1[b].insert(a); } cin >> m2; rep(i, m2) { int a, b; cin >> a >> b; --a; --b; kra2[a].insert(b); kra2[b].insert(a); } cerr << "read in data\n"; vi order; vector<bool> vis(maxn, false); dfs1(0, -1, order, vis); for (int i = 2; i < n; ++i) { //zrob gwiazde z 1 const int j = order[i]; if (kra1[j].find(0) == kra1[j].end()) { moves.eb(mp('+', mp(0, j))); kra1[0].insert(j); kra1[j].insert(0); } } for (int i = 1; i < n; ++i) { //usun zbedne rzeczy for (int v : kra1[i]) { if (v == 0) continue; if (kra2[i].find(v) == kra2[i].end()) { moves.eb(mp('-', mp(i, v))); kra1[i].erase(v); kra1[v].erase(i); } } } for (int j : order ) { //dodaj potrzebne wierzcholki for (int v : kra2[j]) { if (kra1[j].find(v) == kra1[j].end()) { moves.eb(mp('+', mp(j, v))); kra1[j].insert(v); kra1[v].insert(j); } } } // now time for the shit show of the star int mxind = n-1; while (mxind >= 0) { int j = order[mxind]; if (kra2[0].find(j) == kra2[0].end()) { moves.eb(mp('-', mp(0, j))); kra1[0].erase(j); kra1[j].erase(0); } else break; --mxind; } for (int i = 1; i < mxind; ++i) { int j = order[i]; if (kra2[0].find(j) == kra2[0].end()) { moves.eb(mp('-', mp(0, j))); kra1[0].erase(j); kra1[j].erase(0); } } cout << moves.size() << '\n'; const int sz = moves.size(); rep(i, sz) { cout << moves[i].st << ' ' << 1+moves[i].nd.st << ' ' << 1+moves[i].nd.nd << '\n'; } return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 | #pragma GCC optimize("O3,unroll-loops") //#pragma GCC target("avx2,bmi,bmi2,lzcnt,popcnt") //a poem about frogs #include <bits/stdc++.h> #define st first #define nd second #define eb emplace_back #define ll long long #define vi vector<int> #define vvi vector<vector<int>> #define mp make_pair #define ii pair<int, int> #define all(a) a.begin(), a.end() #define fastio() ios_base::sync_with_stdio(false); cin.tie(0); cout.tie(0); #define rep(a, b) for (int a = 0; a < b; ++a) using namespace std; //mozemy zalozyc, ze jest to takie drzewo, i w kolejnosci dfs, polaczyc wszystko z 1 //mozemy to teraz uproscic do ciagu //czy da sie polaczyc 1 i 2? sa polaczone na tym ciagu //czy da sie 3? jest 2 po drodze //czy da sie 4? jest 3 po drodze // //ok, ale jak teraz to nadmierne gowno usuwac?????? //idziemy z n i odlaczamy wszystko co niepotrzebne? // //to jednak jest zla koncepcja z tym ciagiem. a jesli jest dobra, to jeszcze nie wymyslilem jak usuwac poprawnie //a moze po prostu usuwac trzeba krawedzie w orderze dfsa... //hmmmm //wtedy krawedz 1 2 mozna usunac dzieki 3 //krawedz 1 5 ma 6 //hmmmm //a krawedz 1 n? //hmmmm to moze byc bitset. 14 mb sie miesci i pozwala "szybko" sprawdzac czy sa polaczone. ale tak samo jest dla rzadkich grafow //hmmmm //mozna usuwac z poczatku i konca dfsordera //xd //to brzmi za glupio, by dzialac, ale i tak nie mam juz czasu // const int maxn = 3e4; vector<unordered_set<int>> kra1(maxn); vector<unordered_set<int>> kra2(maxn); vector<pair<char, ii>> moves; void dfs1(int cur, int prev, vi& order, vector<bool> & vis) { vis[cur] = true; order.eb(cur); for (int next : kra1[cur]) { if (!vis[next] && next != prev) { dfs1(next, cur, order, vis); } } } int main() { //fastio(); int n, m1, m2; cin >> n >> m1; cerr << "n " << n << '\n'; //return 0; rep(i, m1) { int a, b; cin >> a >> b; --a; --b; kra1[a].insert(b); kra1[b].insert(a); } cin >> m2; rep(i, m2) { int a, b; cin >> a >> b; --a; --b; kra2[a].insert(b); kra2[b].insert(a); } cerr << "read in data\n"; vi order; vector<bool> vis(maxn, false); dfs1(0, -1, order, vis); for (int i = 2; i < n; ++i) { //zrob gwiazde z 1 const int j = order[i]; if (kra1[j].find(0) == kra1[j].end()) { moves.eb(mp('+', mp(0, j))); kra1[0].insert(j); kra1[j].insert(0); } } for (int i = 1; i < n; ++i) { //usun zbedne rzeczy for (int v : kra1[i]) { if (v == 0) continue; if (kra2[i].find(v) == kra2[i].end()) { moves.eb(mp('-', mp(i, v))); kra1[i].erase(v); kra1[v].erase(i); } } } for (int j : order ) { //dodaj potrzebne wierzcholki for (int v : kra2[j]) { if (kra1[j].find(v) == kra1[j].end()) { moves.eb(mp('+', mp(j, v))); kra1[j].insert(v); kra1[v].insert(j); } } } // now time for the shit show of the star int mxind = n-1; while (mxind >= 0) { int j = order[mxind]; if (kra2[0].find(j) == kra2[0].end()) { moves.eb(mp('-', mp(0, j))); kra1[0].erase(j); kra1[j].erase(0); } else break; --mxind; } for (int i = 1; i < mxind; ++i) { int j = order[i]; if (kra2[0].find(j) == kra2[0].end()) { moves.eb(mp('-', mp(0, j))); kra1[0].erase(j); kra1[j].erase(0); } } cout << moves.size() << '\n'; const int sz = moves.size(); rep(i, sz) { cout << moves[i].st << ' ' << 1+moves[i].nd.st << ' ' << 1+moves[i].nd.nd << '\n'; } return 0; } |