#include <iostream> #include <vector> using namespace std; int wysokosc; int szerokosc; struct ruch { char rzad_kolumna; int nr; char kolor; }; vector<ruch> ruchy; vector<vector<char>> plansza; vector<int> numery_kolumn; vector<int> numery_wierszy; void wczytaj() { cin >> wysokosc >> szerokosc; plansza.resize(wysokosc); for (int i = 0; i < szerokosc; i++) numery_kolumn.push_back(i); for (int i = 0; i < wysokosc; i++) numery_wierszy.push_back(i); for (int i = 0; i < wysokosc; i++) { plansza[i].resize(szerokosc); for (int j = 0; j < szerokosc; j++) cin >> plansza[i][j]; } } char czym_pomalowac_kolumne(int k) { char kolor = ' '; for (int i = 0; i < wysokosc; i++) { if (kolor == ' ') kolor = plansza[i][k]; else if (kolor != plansza[i][k]) return ' '; } return kolor; } char czym_pomalowac_wiersz(int w) { char kolor = ' '; for (int i = 0; i < szerokosc; i++) { if (kolor == ' ') kolor = plansza[w][i]; else if (kolor != plansza[w][i]) return ' '; } return kolor; } void wypisz() { cout << ruchy.size() << "\n"; for (int i = ruchy.size() - 1; i >= 0; i--) cout << ruchy[i].rzad_kolumna << " " << ruchy[i].nr << " " << ruchy[i].kolor << "\n"; } void pomaluj_kolumne(int k, char kolor) { for (int i = 0; i < wysokosc; i++) plansza[i][k] = plansza[i][szerokosc - 1]; ruchy.push_back({'K', numery_kolumn[k] + 1, kolor}); swap(numery_kolumn[k], numery_kolumn[szerokosc - 1]); szerokosc--; } void pomaluj_wiersz(int w, char kolor) { for (int i = 0; i < szerokosc; i++) plansza[w][i] = plansza[wysokosc - 1][i]; ruchy.push_back({'R', numery_wierszy[w] + 1, kolor}); swap(numery_wierszy[w], numery_wierszy[wysokosc - 1]); wysokosc--; } bool maluj_wiersze() { for (int i = 0; i < wysokosc; i++) { char kolor = czym_pomalowac_wiersz(i); if (kolor != ' ') { pomaluj_wiersz(i, kolor); return true; } } return false; } bool maluj_kolumny() { for (int i = 0; i < szerokosc; i++) { char kolor = czym_pomalowac_kolumne(i); if (kolor != ' ') { pomaluj_kolumne(i, kolor); return true; } } return false; } void maluj() { bool malowano_kolumne, malowano_wiersz; do { malowano_kolumne = false; malowano_wiersz = false; if (szerokosc > wysokosc) { malowano_wiersz = maluj_wiersze(); if (!malowano_wiersz) malowano_kolumne = maluj_kolumny(); } else { malowano_kolumne = maluj_kolumny(); if (!malowano_kolumne) malowano_wiersz = maluj_wiersze(); } } while (malowano_kolumne || malowano_wiersz); } int main() { ios_base::sync_with_stdio(0); cin.tie(0); wczytaj(); maluj(); wypisz(); }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 | #include <iostream> #include <vector> using namespace std; int wysokosc; int szerokosc; struct ruch { char rzad_kolumna; int nr; char kolor; }; vector<ruch> ruchy; vector<vector<char>> plansza; vector<int> numery_kolumn; vector<int> numery_wierszy; void wczytaj() { cin >> wysokosc >> szerokosc; plansza.resize(wysokosc); for (int i = 0; i < szerokosc; i++) numery_kolumn.push_back(i); for (int i = 0; i < wysokosc; i++) numery_wierszy.push_back(i); for (int i = 0; i < wysokosc; i++) { plansza[i].resize(szerokosc); for (int j = 0; j < szerokosc; j++) cin >> plansza[i][j]; } } char czym_pomalowac_kolumne(int k) { char kolor = ' '; for (int i = 0; i < wysokosc; i++) { if (kolor == ' ') kolor = plansza[i][k]; else if (kolor != plansza[i][k]) return ' '; } return kolor; } char czym_pomalowac_wiersz(int w) { char kolor = ' '; for (int i = 0; i < szerokosc; i++) { if (kolor == ' ') kolor = plansza[w][i]; else if (kolor != plansza[w][i]) return ' '; } return kolor; } void wypisz() { cout << ruchy.size() << "\n"; for (int i = ruchy.size() - 1; i >= 0; i--) cout << ruchy[i].rzad_kolumna << " " << ruchy[i].nr << " " << ruchy[i].kolor << "\n"; } void pomaluj_kolumne(int k, char kolor) { for (int i = 0; i < wysokosc; i++) plansza[i][k] = plansza[i][szerokosc - 1]; ruchy.push_back({'K', numery_kolumn[k] + 1, kolor}); swap(numery_kolumn[k], numery_kolumn[szerokosc - 1]); szerokosc--; } void pomaluj_wiersz(int w, char kolor) { for (int i = 0; i < szerokosc; i++) plansza[w][i] = plansza[wysokosc - 1][i]; ruchy.push_back({'R', numery_wierszy[w] + 1, kolor}); swap(numery_wierszy[w], numery_wierszy[wysokosc - 1]); wysokosc--; } bool maluj_wiersze() { for (int i = 0; i < wysokosc; i++) { char kolor = czym_pomalowac_wiersz(i); if (kolor != ' ') { pomaluj_wiersz(i, kolor); return true; } } return false; } bool maluj_kolumny() { for (int i = 0; i < szerokosc; i++) { char kolor = czym_pomalowac_kolumne(i); if (kolor != ' ') { pomaluj_kolumne(i, kolor); return true; } } return false; } void maluj() { bool malowano_kolumne, malowano_wiersz; do { malowano_kolumne = false; malowano_wiersz = false; if (szerokosc > wysokosc) { malowano_wiersz = maluj_wiersze(); if (!malowano_wiersz) malowano_kolumne = maluj_kolumny(); } else { malowano_kolumne = maluj_kolumny(); if (!malowano_kolumne) malowano_wiersz = maluj_wiersze(); } } while (malowano_kolumne || malowano_wiersz); } int main() { ios_base::sync_with_stdio(0); cin.tie(0); wczytaj(); maluj(); wypisz(); } |