1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
#include <iostream>
#include <vector>

using namespace std;

int wysokosc;
int szerokosc;

struct ruch
{
    char rzad_kolumna;
    int nr;
    char kolor;
};

vector<ruch> ruchy;
vector<vector<char>> plansza;
vector<int> numery_kolumn;
vector<int> numery_wierszy;

void wczytaj()
{
    cin >> wysokosc >> szerokosc;

    plansza.resize(wysokosc);

    for (int i = 0; i < szerokosc; i++)
        numery_kolumn.push_back(i);

    for (int i = 0; i < wysokosc; i++)
        numery_wierszy.push_back(i);

    for (int i = 0; i < wysokosc; i++)
    {
        plansza[i].resize(szerokosc);

        for (int j = 0; j < szerokosc; j++)
            cin >> plansza[i][j];
    }
}

char czym_pomalowac_kolumne(int k)
{
    char kolor = ' ';

    for (int i = 0; i < wysokosc; i++)
    {
        if (kolor == ' ')
            kolor = plansza[i][k];
        else if (kolor != plansza[i][k])
            return ' ';
    }

    return kolor;
}

char czym_pomalowac_wiersz(int w)
{
    char kolor = ' ';

    for (int i = 0; i < szerokosc; i++)
    {
        if (kolor == ' ')
            kolor = plansza[w][i];
        else if (kolor != plansza[w][i])
            return ' ';
    }

    return kolor;
}

void wypisz()
{
    cout << ruchy.size() << "\n";

    for (int i = ruchy.size() - 1; i >= 0; i--)
        cout << ruchy[i].rzad_kolumna << " " << ruchy[i].nr << " " << ruchy[i].kolor << "\n";
}

void pomaluj_kolumne(int k, char kolor)
{
    for (int i = 0; i < wysokosc; i++)
        plansza[i][k] = plansza[i][szerokosc - 1];

    ruchy.push_back({'K', numery_kolumn[k] + 1, kolor});
    swap(numery_kolumn[k], numery_kolumn[szerokosc - 1]);
    szerokosc--;
}

void pomaluj_wiersz(int w, char kolor)
{
    for (int i = 0; i < szerokosc; i++)
        plansza[w][i] = plansza[wysokosc - 1][i];

    ruchy.push_back({'R', numery_wierszy[w] + 1, kolor});
    swap(numery_wierszy[w], numery_wierszy[wysokosc - 1]);
    wysokosc--;
}

bool maluj_wiersze()
{
    for (int i = 0; i < wysokosc; i++)
    {
        char kolor = czym_pomalowac_wiersz(i);
        if (kolor != ' ')
        {
            pomaluj_wiersz(i, kolor);
            return true;
        }
    }

    return false;
}

bool maluj_kolumny()
{
    for (int i = 0; i < szerokosc; i++)
    {
        char kolor = czym_pomalowac_kolumne(i);
        if (kolor != ' ')
        {
            pomaluj_kolumne(i, kolor);
            return true;
        }
    }

    return false;
}

void maluj()
{
    bool malowano_kolumne, malowano_wiersz;
    do
    {
        malowano_kolumne = false;
        malowano_wiersz = false;

        if (szerokosc > wysokosc)
        {
            malowano_wiersz = maluj_wiersze();
            if (!malowano_wiersz)
                malowano_kolumne = maluj_kolumny();
        }
        else
        {
            malowano_kolumne = maluj_kolumny();
            if (!malowano_kolumne)
                malowano_wiersz = maluj_wiersze();
        }
    } while (malowano_kolumne || malowano_wiersz);
}

int main()
{
    ios_base::sync_with_stdio(0);
    cin.tie(0);

    wczytaj();

    maluj();

    wypisz();
}