#include <iostream> #include <algorithm> #include <vector> //#include <set> #include <cassert> #include <chrono> #include <bitset> //#include <map> #include <unordered_map> #include <unordered_set> using namespace std; struct RzadKolumna { std::vector<signed char> kolory; std::unordered_map<signed char, int> iloscPolOKolorze; void setColor(int pozycja, signed char kolor); bool czyGotowyDoMalowania(); signed char getKolorDoMalowania(); }; void RzadKolumna::setColor(int pozycja, signed char kolor) { if (kolory[pozycja] >=0) { iloscPolOKolorze[kolory[pozycja]]--; if (iloscPolOKolorze[kolory[pozycja]] == 0) iloscPolOKolorze.erase(kolory[pozycja]); } kolory[pozycja] = kolor; if (kolor>=0) iloscPolOKolorze[kolor]++; } bool RzadKolumna::czyGotowyDoMalowania() { int ilosc = iloscPolOKolorze.size(); return ilosc == 1; } signed char RzadKolumna::getKolorDoMalowania() { return iloscPolOKolorze.begin()->first; } class Plansza { public: std::vector<RzadKolumna> rzedy; std::vector<RzadKolumna> kolumny; std::unordered_set<int> rzedyDoMalowania; std::unordered_set<int> kolumnyDoMalowania; Plansza(int iloscKolumn, int iloscRzedow) { for (int i = 0; i < iloscKolumn; ++i) { RzadKolumna kolumna; kolumna.kolory.resize(iloscRzedow, -1); kolumny.push_back(kolumna); } for (int i = 0; i < iloscRzedow; ++i) { RzadKolumna rzad; rzad.kolory.resize(iloscKolumn, -1); rzedy.push_back(rzad); } } void setKolor(int kolumna, int rzad, signed char kolor) { rzedy[rzad].setColor(kolumna, kolor); bool czyRzadDoMalowania = rzedy[rzad].czyGotowyDoMalowania(); if (czyRzadDoMalowania) rzedyDoMalowania.insert(rzad); else rzedyDoMalowania.erase(rzad); kolumny[kolumna].setColor(rzad, kolor); bool czyKolumnaDoMalowania = kolumny[kolumna].czyGotowyDoMalowania(); if (czyKolumnaDoMalowania) kolumnyDoMalowania.insert(kolumna); else kolumnyDoMalowania.erase(kolumna); } }; int main() { int iloscRzedow; int iloscKolumn; std::cin >> iloscRzedow >> iloscKolumn; Plansza plansza(iloscKolumn, iloscRzedow); for (int rzad = 0; rzad < iloscRzedow; ++rzad) { std::string rzadString; std::cin >> rzadString; assert(rzadString.size() == iloscKolumn); for (int kolumna = 0; kolumna < iloscKolumn; ++kolumna) { plansza.setKolor(kolumna, rzad, rzadString[kolumna]); } } std::vector<std::string> stringiToPrint; while (!plansza.kolumnyDoMalowania.empty() || !plansza.rzedyDoMalowania.empty()) { if (!plansza.kolumnyDoMalowania.empty()) { int kolumna = *plansza.kolumnyDoMalowania.begin(); signed char kolor = plansza.kolumny[kolumna].getKolorDoMalowania(); assert(kolor != -1); stringiToPrint.push_back("K " + std::to_string(kolumna + 1) + " " + std::string(1, kolor) + "\n"); for (int rzad = 0; rzad < iloscRzedow; ++rzad) plansza.setKolor(kolumna, rzad, -1); continue; } if (!plansza.rzedyDoMalowania.empty()) { int rzad = *plansza.rzedyDoMalowania.begin(); signed char kolor = plansza.rzedy[rzad].getKolorDoMalowania(); assert(kolor != -1); stringiToPrint.push_back("R " + std::to_string(rzad + 1) + " " + std::string(1, kolor) + "\n"); for (int kolumna = 0; kolumna < iloscKolumn; ++kolumna) plansza.setKolor(kolumna, rzad, -1); continue; } } std::cout << stringiToPrint.size() << "\n"; for (int i = stringiToPrint.size() - 1; i >= 0; --i) std::cout << stringiToPrint[i]; return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 | #include <iostream> #include <algorithm> #include <vector> //#include <set> #include <cassert> #include <chrono> #include <bitset> //#include <map> #include <unordered_map> #include <unordered_set> using namespace std; struct RzadKolumna { std::vector<signed char> kolory; std::unordered_map<signed char, int> iloscPolOKolorze; void setColor(int pozycja, signed char kolor); bool czyGotowyDoMalowania(); signed char getKolorDoMalowania(); }; void RzadKolumna::setColor(int pozycja, signed char kolor) { if (kolory[pozycja] >=0) { iloscPolOKolorze[kolory[pozycja]]--; if (iloscPolOKolorze[kolory[pozycja]] == 0) iloscPolOKolorze.erase(kolory[pozycja]); } kolory[pozycja] = kolor; if (kolor>=0) iloscPolOKolorze[kolor]++; } bool RzadKolumna::czyGotowyDoMalowania() { int ilosc = iloscPolOKolorze.size(); return ilosc == 1; } signed char RzadKolumna::getKolorDoMalowania() { return iloscPolOKolorze.begin()->first; } class Plansza { public: std::vector<RzadKolumna> rzedy; std::vector<RzadKolumna> kolumny; std::unordered_set<int> rzedyDoMalowania; std::unordered_set<int> kolumnyDoMalowania; Plansza(int iloscKolumn, int iloscRzedow) { for (int i = 0; i < iloscKolumn; ++i) { RzadKolumna kolumna; kolumna.kolory.resize(iloscRzedow, -1); kolumny.push_back(kolumna); } for (int i = 0; i < iloscRzedow; ++i) { RzadKolumna rzad; rzad.kolory.resize(iloscKolumn, -1); rzedy.push_back(rzad); } } void setKolor(int kolumna, int rzad, signed char kolor) { rzedy[rzad].setColor(kolumna, kolor); bool czyRzadDoMalowania = rzedy[rzad].czyGotowyDoMalowania(); if (czyRzadDoMalowania) rzedyDoMalowania.insert(rzad); else rzedyDoMalowania.erase(rzad); kolumny[kolumna].setColor(rzad, kolor); bool czyKolumnaDoMalowania = kolumny[kolumna].czyGotowyDoMalowania(); if (czyKolumnaDoMalowania) kolumnyDoMalowania.insert(kolumna); else kolumnyDoMalowania.erase(kolumna); } }; int main() { int iloscRzedow; int iloscKolumn; std::cin >> iloscRzedow >> iloscKolumn; Plansza plansza(iloscKolumn, iloscRzedow); for (int rzad = 0; rzad < iloscRzedow; ++rzad) { std::string rzadString; std::cin >> rzadString; assert(rzadString.size() == iloscKolumn); for (int kolumna = 0; kolumna < iloscKolumn; ++kolumna) { plansza.setKolor(kolumna, rzad, rzadString[kolumna]); } } std::vector<std::string> stringiToPrint; while (!plansza.kolumnyDoMalowania.empty() || !plansza.rzedyDoMalowania.empty()) { if (!plansza.kolumnyDoMalowania.empty()) { int kolumna = *plansza.kolumnyDoMalowania.begin(); signed char kolor = plansza.kolumny[kolumna].getKolorDoMalowania(); assert(kolor != -1); stringiToPrint.push_back("K " + std::to_string(kolumna + 1) + " " + std::string(1, kolor) + "\n"); for (int rzad = 0; rzad < iloscRzedow; ++rzad) plansza.setKolor(kolumna, rzad, -1); continue; } if (!plansza.rzedyDoMalowania.empty()) { int rzad = *plansza.rzedyDoMalowania.begin(); signed char kolor = plansza.rzedy[rzad].getKolorDoMalowania(); assert(kolor != -1); stringiToPrint.push_back("R " + std::to_string(rzad + 1) + " " + std::string(1, kolor) + "\n"); for (int kolumna = 0; kolumna < iloscKolumn; ++kolumna) plansza.setKolor(kolumna, rzad, -1); continue; } } std::cout << stringiToPrint.size() << "\n"; for (int i = stringiToPrint.size() - 1; i >= 0; --i) std::cout << stringiToPrint[i]; return 0; } |