#include <iostream> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; int findMinPaintings(long long h, long long w, const vector<int>& sizes, int index) { if (h == 0 || w == 0) return 0; // Brak przestrzeni do pokrycia. if (index == sizes.size()) return 1e9; // Nie można pokryć przestrzeni dostępnymi obrazami. int size = sizes[index]; int minPaintings = 1e9; // Sprawdzanie, ile maksymalnie obrazów aktualnego rozmiaru można użyć for (int i = 0; i * size <= h; ++i) { for (int j = 0; j * size <= w; ++j) { // Liczba obrazów potrzebna do pokrycia pozostałej części ściany int requiredPaintings = findMinPaintings(h - i * size, w, sizes, index + 1) + findMinPaintings(i * size, w - j * size, sizes, index + 1); if (i * j > 0) requiredPaintings += i * j; // Dodanie obrazów, jeśli są używane minPaintings = min(minPaintings, requiredPaintings); } } return minPaintings; } int main() { long long h, w; int n; cin >> h >> w >> n; vector<int> d(n); for (int i = 0; i < n; ++i) { cin >> d[i]; } sort(d.rbegin(), d.rend()); // Sortowanie rozmiarów obrazów od największego do najmniejszego int result = findMinPaintings(h, w, d, 0); if (result >= 1e9) cout << "-1\n"; else cout << result << endl; return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | #include <iostream> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; int findMinPaintings(long long h, long long w, const vector<int>& sizes, int index) { if (h == 0 || w == 0) return 0; // Brak przestrzeni do pokrycia. if (index == sizes.size()) return 1e9; // Nie można pokryć przestrzeni dostępnymi obrazami. int size = sizes[index]; int minPaintings = 1e9; // Sprawdzanie, ile maksymalnie obrazów aktualnego rozmiaru można użyć for (int i = 0; i * size <= h; ++i) { for (int j = 0; j * size <= w; ++j) { // Liczba obrazów potrzebna do pokrycia pozostałej części ściany int requiredPaintings = findMinPaintings(h - i * size, w, sizes, index + 1) + findMinPaintings(i * size, w - j * size, sizes, index + 1); if (i * j > 0) requiredPaintings += i * j; // Dodanie obrazów, jeśli są używane minPaintings = min(minPaintings, requiredPaintings); } } return minPaintings; } int main() { long long h, w; int n; cin >> h >> w >> n; vector<int> d(n); for (int i = 0; i < n; ++i) { cin >> d[i]; } sort(d.rbegin(), d.rend()); // Sortowanie rozmiarów obrazów od największego do najmniejszego int result = findMinPaintings(h, w, d, 0); if (result >= 1e9) cout << "-1\n"; else cout << result << endl; return 0; } |