#include <iostream> #include <vector> #include <unordered_map> #include <unordered_set> using namespace std; const int MOD = 1000000007; int countConfigurations(int n, vector<int>& initialStates, vector<pair<int, int>>& switches) { // Mapa przechowująca przełączniki wpływające na pary żarówek o tym samym stanie unordered_map<int, unordered_set<int>> sameStateSwitches; for (auto& switchPair : switches) { if (initialStates[switchPair.first] == initialStates[switchPair.second]) { sameStateSwitches[switchPair.first].insert(switchPair.second); sameStateSwitches[switchPair.second].insert(switchPair.first); } } // Zbiór przechowujący przełączniki, które jeszcze nie zostały użyte unordered_set<int> unusedSwitches; for (int i = 1; i <= n; ++i) { unusedSwitches.insert(i); } // Licznik konfiguracji long long result = 1; // Pętla, która będzie uruchamiana, dopóki istnieją nieużyte przełączniki while (!unusedSwitches.empty()) { // Początkowo zakładamy, że nie istnieją żadne nowe przełączniki, które mogą być użyteczne bool foundNewSwitches = false; // Iteracja po nieużytych przełącznikach for (auto it = unusedSwitches.begin(); it != unusedSwitches.end(); ) { int switchId = *it; // Sprawdzamy, czy istnieją żarówki o tym samym stanie, które są sterowane przez ten przełącznik bool useful = false; for (int connectedSwitch : sameStateSwitches[switchId]) { if (initialStates[connectedSwitch] == initialStates[switchId]) { useful = true; break; } } // Jeśli przełącznik jest teraz użyteczny, usuwamy go z nieużytych i mnożymy wynik przez 2 if (useful) { foundNewSwitches = true; it = unusedSwitches.erase(it); result = (result * 2) % MOD; } else { ++it; } } // Jeśli nie znaleziono nowych przełączników, możemy przerwać pętlę if (!foundNewSwitches) { break; } } return result; } int main() { int n, m; cin >> n >> m; vector<int> initialStates(n + 1); for (int i = 1; i <= n; ++i) { cin >> initialStates[i]; } vector<pair<int, int>> switches(m); for (int i = 0; i < m; ++i) { cin >> switches[i].first >> switches[i].second; } int result = countConfigurations(n, initialStates, switches); cout << result << endl; return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 | #include <iostream> #include <vector> #include <unordered_map> #include <unordered_set> using namespace std; const int MOD = 1000000007; int countConfigurations(int n, vector<int>& initialStates, vector<pair<int, int>>& switches) { // Mapa przechowująca przełączniki wpływające na pary żarówek o tym samym stanie unordered_map<int, unordered_set<int>> sameStateSwitches; for (auto& switchPair : switches) { if (initialStates[switchPair.first] == initialStates[switchPair.second]) { sameStateSwitches[switchPair.first].insert(switchPair.second); sameStateSwitches[switchPair.second].insert(switchPair.first); } } // Zbiór przechowujący przełączniki, które jeszcze nie zostały użyte unordered_set<int> unusedSwitches; for (int i = 1; i <= n; ++i) { unusedSwitches.insert(i); } // Licznik konfiguracji long long result = 1; // Pętla, która będzie uruchamiana, dopóki istnieją nieużyte przełączniki while (!unusedSwitches.empty()) { // Początkowo zakładamy, że nie istnieją żadne nowe przełączniki, które mogą być użyteczne bool foundNewSwitches = false; // Iteracja po nieużytych przełącznikach for (auto it = unusedSwitches.begin(); it != unusedSwitches.end(); ) { int switchId = *it; // Sprawdzamy, czy istnieją żarówki o tym samym stanie, które są sterowane przez ten przełącznik bool useful = false; for (int connectedSwitch : sameStateSwitches[switchId]) { if (initialStates[connectedSwitch] == initialStates[switchId]) { useful = true; break; } } // Jeśli przełącznik jest teraz użyteczny, usuwamy go z nieużytych i mnożymy wynik przez 2 if (useful) { foundNewSwitches = true; it = unusedSwitches.erase(it); result = (result * 2) % MOD; } else { ++it; } } // Jeśli nie znaleziono nowych przełączników, możemy przerwać pętlę if (!foundNewSwitches) { break; } } return result; } int main() { int n, m; cin >> n >> m; vector<int> initialStates(n + 1); for (int i = 1; i <= n; ++i) { cin >> initialStates[i]; } vector<pair<int, int>> switches(m); for (int i = 0; i < m; ++i) { cin >> switches[i].first >> switches[i].second; } int result = countConfigurations(n, initialStates, switches); cout << result << endl; return 0; } |