1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
#include <iostream>
#include <vector>
#include <unordered_map>
#include <unordered_set>

using namespace std;

const int MOD = 1000000007;

int countConfigurations(int n, vector<int>& initialStates, vector<pair<int, int>>& switches) {
    // Mapa przechowująca przełączniki wpływające na pary żarówek o tym samym stanie
    unordered_map<int, unordered_set<int>> sameStateSwitches;
    for (auto& switchPair : switches) {
        if (initialStates[switchPair.first] == initialStates[switchPair.second]) {
            sameStateSwitches[switchPair.first].insert(switchPair.second);
            sameStateSwitches[switchPair.second].insert(switchPair.first);
        }
    }

    // Zbiór przechowujący przełączniki, które jeszcze nie zostały użyte
    unordered_set<int> unusedSwitches;
    for (int i = 1; i <= n; ++i) {
        unusedSwitches.insert(i);
    }

    // Licznik konfiguracji
    long long result = 1;

    // Pętla, która będzie uruchamiana, dopóki istnieją nieużyte przełączniki
    while (!unusedSwitches.empty()) {
        // Początkowo zakładamy, że nie istnieją żadne nowe przełączniki, które mogą być użyteczne
        bool foundNewSwitches = false;

        // Iteracja po nieużytych przełącznikach
        for (auto it = unusedSwitches.begin(); it != unusedSwitches.end(); ) {
            int switchId = *it;
            
            // Sprawdzamy, czy istnieją żarówki o tym samym stanie, które są sterowane przez ten przełącznik
            bool useful = false;
            for (int connectedSwitch : sameStateSwitches[switchId]) {
                if (initialStates[connectedSwitch] == initialStates[switchId]) {
                    useful = true;
                    break;
                }
            }

            // Jeśli przełącznik jest teraz użyteczny, usuwamy go z nieużytych i mnożymy wynik przez 2
            if (useful) {
                foundNewSwitches = true;
                it = unusedSwitches.erase(it);
                result = (result * 2) % MOD;
            } else {
                ++it;
            }
        }

        // Jeśli nie znaleziono nowych przełączników, możemy przerwać pętlę
        if (!foundNewSwitches) {
            break;
        }
    }

    return result;
}

int main() {
    int n, m;
    cin >> n >> m;

    vector<int> initialStates(n + 1);
    for (int i = 1; i <= n; ++i) {
        cin >> initialStates[i];
    }

    vector<pair<int, int>> switches(m);
    for (int i = 0; i < m; ++i) {
        cin >> switches[i].first >> switches[i].second;
    }

    int result = countConfigurations(n, initialStates, switches);
    cout << result << endl;

    return 0;
}