1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
#include <iostream>
#include <algorithm>
#include <vector>
#include <set>
#include <cassert>
#include <chrono>
#include <unordered_set>
#include <unordered_map>
#include <bitset>
using namespace std;

namespace kr
{

  unsigned long long quick_power(unsigned long long a, unsigned long long power, unsigned long long modulo_n)
  {
    unsigned long long result = 1;
    unsigned long long podstawa = a;
    while (power > 0)
    {
      if ((power & 1) == 0)
      {
        podstawa = (podstawa * podstawa) % modulo_n;
        power >>= 1;
      }
      else
      {
        result *= podstawa;
        result %= modulo_n;
        podstawa = (podstawa * podstawa) % modulo_n;
        power >>= 1;
      }
    }
    return result;
  }

  class Liczba
  {
    unsigned long long liczba;
  public:
    constexpr inline static unsigned long long MODULO_N = 1000000007;
    Liczba(unsigned long long liczbaArg);
    Liczba operator +(Liczba const& second) const;
    Liczba operator -(Liczba const& second) const;
    Liczba operator *(Liczba const& second) const;
    Liczba operator /(Liczba const& second) const;
    Liczba operator %(Liczba const& second) const;
    friend std::ostream& operator << (std::ostream& stream, Liczba const permutacja);
  };

  Liczba::Liczba(unsigned long long liczbaArg) :
    liczba(liczbaArg)
  {
  }

  Liczba Liczba::operator +(Liczba const& second) const
  {
    unsigned long long result = (liczba + second.liczba) % MODULO_N;
    return { result };
  }

  Liczba Liczba::operator -(Liczba const& second) const
  {
    unsigned long long result = (liczba + (MODULO_N - second.liczba)) % MODULO_N;
    return { result };
  }

  Liczba Liczba::operator *(Liczba const& second) const
  {
    unsigned long long result = (liczba * second.liczba) % MODULO_N;
    return { result };
  }

  Liczba Liczba::operator /(Liczba const& second) const
  {
    unsigned long long odwrotnosc = quick_power(second.liczba, MODULO_N - 2, MODULO_N); // fermat theorem
    unsigned long long result = (liczba * odwrotnosc) % MODULO_N;
    return { result };
  }

  Liczba Liczba::operator %(Liczba const& second) const
  {
    return *this - ((*this / second) * second);
  }

  std::ostream& operator << (std::ostream& stream, Liczba const liczba)
  {
    stream << liczba.liczba;
    return stream;
  }


  class Ulamek
  {
  public:
    Liczba licznik;
    Liczba mianownik;
    Ulamek(Liczba licznikArg, Liczba mianownikArg);
    Ulamek operator +(Ulamek const& second) const;
    Ulamek operator *(Ulamek const& second) const;
  };

  Ulamek::Ulamek(Liczba licznikArg, Liczba mianownikArg) :
    licznik(licznikArg),
    mianownik(mianownikArg)
  {
  }

  Ulamek Ulamek::operator +(Ulamek const& second) const
  {
    Liczba resultMianownik = mianownik * second.mianownik;
    Liczba resultLicznik = licznik * second.mianownik + second.licznik * mianownik;
    return Ulamek(resultLicznik, resultMianownik);
  }

  Ulamek Ulamek::operator *(Ulamek const& second) const
  {
    Liczba resultMianownik = mianownik * second.mianownik;
    Liczba resultLicznik = licznik * second.licznik;
    return Ulamek(resultLicznik, resultMianownik);
  }

  struct Kranik
  {
    int poczatek = -1;
    int koniec = -1;
  };

  struct Wierzcholek
  {
    std::set<int> sasiedzi;
    int doIluDaSieDojsc = -1;
  };

  struct Graf
  {
    std::vector<Wierzcholek> wierzcholki;
  };

  Graf stworzGraf(std::vector<kr::Kranik> & kraniki)
  {
    Graf graf;
    for (int i = 0; i < kraniki.size(); ++i)
    {
      graf.wierzcholki.push_back(Wierzcholek());
      for (int j = i - 1; j >= 0; j--)
      {
        if (kraniki[i].poczatek > kraniki[j].poczatek && kraniki[i].poczatek < kraniki[j].koniec)
        {
          graf.wierzcholki[i].sasiedzi.insert(j);
          graf.wierzcholki[j].sasiedzi.insert(i);
          break;
        }
      }
      for (int j = i - 1; j >= 0; j--)
      {
        if (kraniki[i].koniec > kraniki[j].poczatek && kraniki[i].koniec < kraniki[j].koniec)
        {
          graf.wierzcholki[i].sasiedzi.insert(j);
          graf.wierzcholki[j].sasiedzi.insert(i);
          break;
        }
      }
    }
    return graf;
  }

  void obliczDoIluDaSieDojsc(Graf & graf)
  {
    for (int i = 0; i < graf.wierzcholki.size(); ++i)
    {
      int wierzcholekStartowy = i;
      std::unordered_set<int> visited;
      std::vector<int> visitedVector;
      visited.insert(wierzcholekStartowy);
      visitedVector.push_back(wierzcholekStartowy);
      int current = 0;
      while (current < visitedVector.size())
      {
        for (auto& sasiad : graf.wierzcholki[visitedVector[current]].sasiedzi)
        {
          if (sasiad < visitedVector[current])
            continue;
          if (visited.count(sasiad) != 0)
            continue;
          visited.insert(sasiad);
          visitedVector.push_back(sasiad);
        }
        current++;
      }
      graf.wierzcholki[i].doIluDaSieDojsc = visited.size() - 1;
    }
  }
}


int main()
{
  int n;
  std::cin >> n;
  std::vector<kr::Kranik> kraniki;
  for (int i = 0; i < n; ++i)
  {
    kr::Kranik kranik;
    std::cin >> kranik.poczatek >> kranik.koniec;
    kraniki.push_back(kranik);
  }
  kr::Graf graf = stworzGraf(kraniki);
  obliczDoIluDaSieDojsc(graf);
  kr::Ulamek result(0, 1);
  for (int i = 0; i < graf.wierzcholki.size(); ++i)
  {
    result = result + kr::Ulamek(1, graf.wierzcholki[i].doIluDaSieDojsc+1);
  }
  std::cout << (result.licznik / result.mianownik) << "\n";
  return 0;
}