#include <iostream>
#include <vector>
#include <unordered_set>
using namespace std;
const int MAX = 500'000;
int main()
{
int n, c;
unordered_set<int> klocki[MAX+1]; // set, aby usuwać zdublowane klocki
cin >> n >> c;
for (int i = 0; i < n; i++)
{
int a, w;
cin >> a >> w;
klocki[a].insert(w);
}
long long points[MAX+1] = { 0 }; // najwięcej punktów wieżą kończącą się klockiem o danym wzorze
long long best[MAX+1] = { 0 }; // najwięcej punktów wieżę kończącą się klockiem o zadanym rozmiarze lub mniejszym
for (int i = 1; i <= MAX; i++)
{
best[i] = best[i-1];
for (int w : klocki[i])
{
// Opcja1 - łączymy je z wieżą kończącą się tym samym kolorem
points[w] += i;
// Opcja2 - łączymy je z największą wieżą kończącą się klockiem o rozmiarze i-1 lub mniejszym
points[w] = max(points[w], best[i - 1] + i - c);
// Aktualizujemy best[i]
best[i] = max(best[i], points[w]);
}
}
cout << best[MAX] << endl;
return 0;
}
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 | #include <iostream> #include <vector> #include <unordered_set> using namespace std; const int MAX = 500'000; int main() { int n, c; unordered_set<int> klocki[MAX+1]; // set, aby usuwać zdublowane klocki cin >> n >> c; for (int i = 0; i < n; i++) { int a, w; cin >> a >> w; klocki[a].insert(w); } long long points[MAX+1] = { 0 }; // najwięcej punktów wieżą kończącą się klockiem o danym wzorze long long best[MAX+1] = { 0 }; // najwięcej punktów wieżę kończącą się klockiem o zadanym rozmiarze lub mniejszym for (int i = 1; i <= MAX; i++) { best[i] = best[i-1]; for (int w : klocki[i]) { // Opcja1 - łączymy je z wieżą kończącą się tym samym kolorem points[w] += i; // Opcja2 - łączymy je z największą wieżą kończącą się klockiem o rozmiarze i-1 lub mniejszym points[w] = max(points[w], best[i - 1] + i - c); // Aktualizujemy best[i] best[i] = max(best[i], points[w]); } } cout << best[MAX] << endl; return 0; } |
English