#include <bits/stdc++.h> using namespace std; int n, m, k, q, a, b, akt_wyn; map<pair<int, int>, int> mapa; vector<pair<int, int>> pary; queue<pair<int, int>> bfs; vector<int> wyn; int main() { cin >> n >> m >> k >> q; for(int i = 0; i < k; i++) { cin >> a >> b; mapa[{a, b}] = 1; // 1 oznacza nieodwiedzne pary.push_back({a, b}); } for(int i = 0; i < k; i++) { a = pary[i].first; b = pary[i].second; // teraz sprawdzam czy da sie to usunac if((mapa[{a-1, b}] != 1) && (mapa[{a+1, b}] != 1)) { bfs.push({a, b}); mapa[{a, b}] = 2; } else if((mapa[{a, b+1}] != 1) && (mapa[{a, b-1}] != 1)) { bfs.push({a, b}); mapa[{a, b}] = 2; // da sie to odwiedzic } } while(bfs.size() != 0) { a = bfs.front().first; b = bfs.front().second; bfs.pop(); akt_wyn++; mapa[{a, b}] = 2; // da sie to odwiedzic if(mapa[{a+1, b}] == 1) { // jeden na prawo if(mapa[{a+2, b}] != 1) { bfs.push({a+1, b}); mapa[{a+1, b}] = 2; } } if(mapa[{a-1, b}] == 1){ // jeden na lewo if(mapa[{a-2, b}] != 1) { bfs.push({a-1, b}); mapa[{a-1, b}] = 2; } } if(mapa[{a, b-1}] == 1){ if(mapa[{a, b-2}] != 1) { bfs.push({a, b-1}); mapa[{a, b-1}] = 2; } } if(mapa[{a, b+1}] == 1){ if(mapa[{a, b+2}] != 1) { bfs.push({a, b+1}); mapa[{a, b+1}] = 2; } } } wyn.push_back(akt_wyn); for(int i = 0; i < q; i++) { cin >> a >> b; akt_wyn = 0; if(mapa[{a, b}] > 0) // wtedy usuwamy { mapa[{a, b}] = -5; } else // wtedy dodajemy { if(mapa[{a, b}] == 0){pary.push_back({a, b});} mapa[{a, b}] = 1; } for(int i = 0; i < pary.size(); i++) { a = pary[i].first; b = pary[i].second; if(mapa[{a, b}] > 0) { mapa[{a, b}] = 1; // wszystkie wczesniejsze z powrotem dorzucamy } } for(int i = 0; i < pary.size(); i++) { a = pary[i].first; b = pary[i].second; // teraz sprawdzam czy da sie to usunac if(mapa[{a, b}] != 1){continue;} if((mapa[{a-1, b}] != 1) && (mapa[{a+1, b}] != 1)) { bfs.push({a, b}); mapa[{a, b}] = 2; } else if((mapa[{a, b+1}] != 1) && (mapa[{a, b-1}] != 1)) { bfs.push({a, b}); mapa[{a, b}] = 2; // da sie to odwiedzic } } while(bfs.size() != 0) { a = bfs.front().first; b = bfs.front().second; bfs.pop(); akt_wyn++; // if(i == q-1){cout << " a " << a << " b " << b << endl;} mapa[{a, b}] = 2; // da sie to odwiedzic if(mapa[{a+1, b}] == 1){ // jeden na prawo if(mapa[{a+2, b}] != 1) { bfs.push({a+1, b}); mapa[{a+1, b}] = 2; } } if(mapa[{a-1, b}] == 1){ // jeden na lewo if(mapa[{a-2, b}] != 1) { bfs.push({a-1, b}); mapa[{a-1, b}] = 2; } } if(mapa[{a, b-1}] == 1){ if(mapa[{a, b-2}] != 1) { bfs.push({a, b-1}); mapa[{a, b-1}] = 2; } } if(mapa[{a, b+1}] == 1){ if(mapa[{a, b+2}] != 1) { bfs.push({a, b+1}); mapa[{a, b+1}] = 2; } } } wyn.push_back(akt_wyn); } for(int i = 0; i < wyn.size(); i++) { cout << wyn[i] << '\n'; } }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 | #include <bits/stdc++.h> using namespace std; int n, m, k, q, a, b, akt_wyn; map<pair<int, int>, int> mapa; vector<pair<int, int>> pary; queue<pair<int, int>> bfs; vector<int> wyn; int main() { cin >> n >> m >> k >> q; for(int i = 0; i < k; i++) { cin >> a >> b; mapa[{a, b}] = 1; // 1 oznacza nieodwiedzne pary.push_back({a, b}); } for(int i = 0; i < k; i++) { a = pary[i].first; b = pary[i].second; // teraz sprawdzam czy da sie to usunac if((mapa[{a-1, b}] != 1) && (mapa[{a+1, b}] != 1)) { bfs.push({a, b}); mapa[{a, b}] = 2; } else if((mapa[{a, b+1}] != 1) && (mapa[{a, b-1}] != 1)) { bfs.push({a, b}); mapa[{a, b}] = 2; // da sie to odwiedzic } } while(bfs.size() != 0) { a = bfs.front().first; b = bfs.front().second; bfs.pop(); akt_wyn++; mapa[{a, b}] = 2; // da sie to odwiedzic if(mapa[{a+1, b}] == 1) { // jeden na prawo if(mapa[{a+2, b}] != 1) { bfs.push({a+1, b}); mapa[{a+1, b}] = 2; } } if(mapa[{a-1, b}] == 1){ // jeden na lewo if(mapa[{a-2, b}] != 1) { bfs.push({a-1, b}); mapa[{a-1, b}] = 2; } } if(mapa[{a, b-1}] == 1){ if(mapa[{a, b-2}] != 1) { bfs.push({a, b-1}); mapa[{a, b-1}] = 2; } } if(mapa[{a, b+1}] == 1){ if(mapa[{a, b+2}] != 1) { bfs.push({a, b+1}); mapa[{a, b+1}] = 2; } } } wyn.push_back(akt_wyn); for(int i = 0; i < q; i++) { cin >> a >> b; akt_wyn = 0; if(mapa[{a, b}] > 0) // wtedy usuwamy { mapa[{a, b}] = -5; } else // wtedy dodajemy { if(mapa[{a, b}] == 0){pary.push_back({a, b});} mapa[{a, b}] = 1; } for(int i = 0; i < pary.size(); i++) { a = pary[i].first; b = pary[i].second; if(mapa[{a, b}] > 0) { mapa[{a, b}] = 1; // wszystkie wczesniejsze z powrotem dorzucamy } } for(int i = 0; i < pary.size(); i++) { a = pary[i].first; b = pary[i].second; // teraz sprawdzam czy da sie to usunac if(mapa[{a, b}] != 1){continue;} if((mapa[{a-1, b}] != 1) && (mapa[{a+1, b}] != 1)) { bfs.push({a, b}); mapa[{a, b}] = 2; } else if((mapa[{a, b+1}] != 1) && (mapa[{a, b-1}] != 1)) { bfs.push({a, b}); mapa[{a, b}] = 2; // da sie to odwiedzic } } while(bfs.size() != 0) { a = bfs.front().first; b = bfs.front().second; bfs.pop(); akt_wyn++; // if(i == q-1){cout << " a " << a << " b " << b << endl;} mapa[{a, b}] = 2; // da sie to odwiedzic if(mapa[{a+1, b}] == 1){ // jeden na prawo if(mapa[{a+2, b}] != 1) { bfs.push({a+1, b}); mapa[{a+1, b}] = 2; } } if(mapa[{a-1, b}] == 1){ // jeden na lewo if(mapa[{a-2, b}] != 1) { bfs.push({a-1, b}); mapa[{a-1, b}] = 2; } } if(mapa[{a, b-1}] == 1){ if(mapa[{a, b-2}] != 1) { bfs.push({a, b-1}); mapa[{a, b-1}] = 2; } } if(mapa[{a, b+1}] == 1){ if(mapa[{a, b+2}] != 1) { bfs.push({a, b+1}); mapa[{a, b+1}] = 2; } } } wyn.push_back(akt_wyn); } for(int i = 0; i < wyn.size(); i++) { cout << wyn[i] << '\n'; } } |