#include <cstdio> #include <map> using namespace std; struct Klocek{ //bool gora,dol,prawo,lewo; bool blokada; bool jest; }klocek; int wys,szer,k,ruchy,x,y,usuwalne=0; map< int, map< int, Klocek > > klocki; void wyswietl(){ for(int i=1; i<=wys; i++){ for(int j=1; j<=szer; j++){ if(klocki[i][j].jest){ if(klocki[i][j].blokada) printf("B"); else printf("#"); } else printf("."); } printf("\n"); } printf("\n"); return; } void dodaj(){ klocki[x][y].jest = true; //sprawdz czy po dodaniu bedzie usuwalny int zablokowano = 0; //gorny - prawy if( klocki[x-1][y].jest && klocki[x-1][y+1].jest && klocki[x][y+1].jest ){ //printf("OK"); if(klocki[x-1][y].blokada == false){ klocki[x-1][y].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x-1][y+1].blokada == false){ klocki[x-1][y+1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x][y+1].blokada == false){ klocki[x][y+1].blokada = true; usuwalne--; } zablokowano |= 1; } // prawy - dolny if( klocki[x][y+1].jest && klocki[x+1][y+1].jest && klocki[x+1][y].jest ){ //if(!zablokowano ) if(klocki[x][y+1].blokada == false){ klocki[x][y+1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x+1][y+1].blokada == false){ klocki[x+1][y+1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x+1][y].blokada == false){ klocki[x+1][y].blokada = true; usuwalne--; } zablokowano |= 2; } // dolny - lewy if( klocki[x+1][y].jest && klocki[x+1][y-1].jest && klocki[x][y-1].jest ){ //if(!(zablokowano | 2)) if(klocki[x+1][y].blokada == false){ klocki[x+1][y].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x+1][y-1].blokada == false){ klocki[x+1][y-1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x][y-1].blokada == false){ klocki[x][y-1].blokada = true; usuwalne--; } zablokowano |= 4; } // lewy - gorny if( klocki[x][y-1].jest && klocki[x-1][y-1].jest && klocki[x-1][y].jest ){ //if(!(zablokowano | 4)) if(klocki[x][y-1].blokada == false){ klocki[x][y-1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x-1][y-1].blokada == false){ klocki[x-1][y-1].blokada = true; usuwalne--; } //if(!(zablokowano | 1)) if(klocki[x-1][y].blokada == false){ klocki[x-1][y].blokada = true; usuwalne--; } zablokowano |= 8; } if(zablokowano > 0){ //printf("blokada: %d\n",zablokowano); klocki[x][y].blokada = true; //usuwalne--; } else { klocki[x][y].blokada = false; usuwalne++; } } void odblokuj(int x, int y){ //jesli znajduje sie na krawedzi to da sie zdjac if(( x-1 <= 0 )||( y-1 <= 0 )||( x+1 > wys)||( y+1 > szer)){ klocki[x][y].blokada = false; //printf("usow: %d\n",usuwalne); usuwalne++; return; } //zbadaj cztery obszary 2x2 jezeli go okalaja to nie mozna jeszcze odblokowac //prawy-gorny if( klocki[x-1][y].jest && klocki[x-1][y+1].jest && klocki[x][y+1].jest){ return; } //prawy-dolny if( klocki[x][y+1].jest && klocki[x+1][y+1].jest && klocki[x+1][y].jest){ return; } //lewy-dolny if( klocki[x+1][y].jest && klocki[x+1][y-1].jest && klocki[x][y-1].jest){ return; } //lewy-gorny if( klocki[x][y-1].jest && klocki[x-1][y-1].jest && klocki[x-1][y].jest){ return; } //jak tu dotarles to nic go nie blokuje mozna opisac jako usuwalny klocki[x][y].blokada = false; usuwalne++; return; } void sciagnij(){ if(klocki[x][y].blokada == true) klocki[x][y].blokada = false; else usuwalne--; klocki[x][y].jest = false; //sprawdz czy po zdjeciu bedzie mozna probowac odblokowac sasiadujace int odblokowano = 0; //dla gornego if((x > 1) && ( klocki[x-1][y].jest )&& ( klocki[x-1][y].blokada )) odblokuj(x-1,y); //prawy-gorny if((x > 1) && (y < szer) && ( klocki[x-1][y+1].jest )&& ( klocki[x-1][y+1].blokada )) odblokuj(x-1,y+1); //prawy if((y < szer) && ( klocki[x][y+1].jest )&& ( klocki[x][y+1].blokada )) odblokuj(x,y+1); //prawy-dolny if((x < wys) && (y < szer) && ( klocki[x+1][y+1].jest )&& ( klocki[x+1][y+1].blokada )) odblokuj(x+1,y+1); //dolny if((x < wys) && ( klocki[x+1][y].jest )&& ( klocki[x+1][y].blokada )) odblokuj(x+1,y); //lewy-dolny if((x < wys) && (y > 1) && ( klocki[x+1][y-1].jest )&& ( klocki[x+1][y-1].blokada )) odblokuj(x+1,y-1); //lewy if( (y > 1) && ( klocki[x][y-1].jest )&& ( klocki[x][y-1].blokada )) odblokuj(x,y-1); //lewy-gorny if( (x > 1) && (y > 1) && ( klocki[x-1][y-1].jest )&& ( klocki[x-1][y-1].blokada )) odblokuj(x-1,y-1); return; } int main(){ scanf("%d %d %d %d",&wys ,&szer ,&k ,&ruchy); for(int i=0; i<k; i++){ scanf("%d %d", &x, &y); //klocki[x][y].jest = true; dodaj(); } printf("%d\n",usuwalne); //wyswietl(); for(int i=0; i<ruchy; i++){ scanf("%d %d",&x,&y); if(klocki[x][y].jest) sciagnij(); else dodaj(); printf("%d\n",usuwalne); //if(i>=192 && i<=200) //wyswietl(); } //printf("%d",klocki[1][3].jest); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 | #include <cstdio> #include <map> using namespace std; struct Klocek{ //bool gora,dol,prawo,lewo; bool blokada; bool jest; }klocek; int wys,szer,k,ruchy,x,y,usuwalne=0; map< int, map< int, Klocek > > klocki; void wyswietl(){ for(int i=1; i<=wys; i++){ for(int j=1; j<=szer; j++){ if(klocki[i][j].jest){ if(klocki[i][j].blokada) printf("B"); else printf("#"); } else printf("."); } printf("\n"); } printf("\n"); return; } void dodaj(){ klocki[x][y].jest = true; //sprawdz czy po dodaniu bedzie usuwalny int zablokowano = 0; //gorny - prawy if( klocki[x-1][y].jest && klocki[x-1][y+1].jest && klocki[x][y+1].jest ){ //printf("OK"); if(klocki[x-1][y].blokada == false){ klocki[x-1][y].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x-1][y+1].blokada == false){ klocki[x-1][y+1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x][y+1].blokada == false){ klocki[x][y+1].blokada = true; usuwalne--; } zablokowano |= 1; } // prawy - dolny if( klocki[x][y+1].jest && klocki[x+1][y+1].jest && klocki[x+1][y].jest ){ //if(!zablokowano ) if(klocki[x][y+1].blokada == false){ klocki[x][y+1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x+1][y+1].blokada == false){ klocki[x+1][y+1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x+1][y].blokada == false){ klocki[x+1][y].blokada = true; usuwalne--; } zablokowano |= 2; } // dolny - lewy if( klocki[x+1][y].jest && klocki[x+1][y-1].jest && klocki[x][y-1].jest ){ //if(!(zablokowano | 2)) if(klocki[x+1][y].blokada == false){ klocki[x+1][y].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x+1][y-1].blokada == false){ klocki[x+1][y-1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x][y-1].blokada == false){ klocki[x][y-1].blokada = true; usuwalne--; } zablokowano |= 4; } // lewy - gorny if( klocki[x][y-1].jest && klocki[x-1][y-1].jest && klocki[x-1][y].jest ){ //if(!(zablokowano | 4)) if(klocki[x][y-1].blokada == false){ klocki[x][y-1].blokada = true; usuwalne--; } if(klocki[x-1][y-1].blokada == false){ klocki[x-1][y-1].blokada = true; usuwalne--; } //if(!(zablokowano | 1)) if(klocki[x-1][y].blokada == false){ klocki[x-1][y].blokada = true; usuwalne--; } zablokowano |= 8; } if(zablokowano > 0){ //printf("blokada: %d\n",zablokowano); klocki[x][y].blokada = true; //usuwalne--; } else { klocki[x][y].blokada = false; usuwalne++; } } void odblokuj(int x, int y){ //jesli znajduje sie na krawedzi to da sie zdjac if(( x-1 <= 0 )||( y-1 <= 0 )||( x+1 > wys)||( y+1 > szer)){ klocki[x][y].blokada = false; //printf("usow: %d\n",usuwalne); usuwalne++; return; } //zbadaj cztery obszary 2x2 jezeli go okalaja to nie mozna jeszcze odblokowac //prawy-gorny if( klocki[x-1][y].jest && klocki[x-1][y+1].jest && klocki[x][y+1].jest){ return; } //prawy-dolny if( klocki[x][y+1].jest && klocki[x+1][y+1].jest && klocki[x+1][y].jest){ return; } //lewy-dolny if( klocki[x+1][y].jest && klocki[x+1][y-1].jest && klocki[x][y-1].jest){ return; } //lewy-gorny if( klocki[x][y-1].jest && klocki[x-1][y-1].jest && klocki[x-1][y].jest){ return; } //jak tu dotarles to nic go nie blokuje mozna opisac jako usuwalny klocki[x][y].blokada = false; usuwalne++; return; } void sciagnij(){ if(klocki[x][y].blokada == true) klocki[x][y].blokada = false; else usuwalne--; klocki[x][y].jest = false; //sprawdz czy po zdjeciu bedzie mozna probowac odblokowac sasiadujace int odblokowano = 0; //dla gornego if((x > 1) && ( klocki[x-1][y].jest )&& ( klocki[x-1][y].blokada )) odblokuj(x-1,y); //prawy-gorny if((x > 1) && (y < szer) && ( klocki[x-1][y+1].jest )&& ( klocki[x-1][y+1].blokada )) odblokuj(x-1,y+1); //prawy if((y < szer) && ( klocki[x][y+1].jest )&& ( klocki[x][y+1].blokada )) odblokuj(x,y+1); //prawy-dolny if((x < wys) && (y < szer) && ( klocki[x+1][y+1].jest )&& ( klocki[x+1][y+1].blokada )) odblokuj(x+1,y+1); //dolny if((x < wys) && ( klocki[x+1][y].jest )&& ( klocki[x+1][y].blokada )) odblokuj(x+1,y); //lewy-dolny if((x < wys) && (y > 1) && ( klocki[x+1][y-1].jest )&& ( klocki[x+1][y-1].blokada )) odblokuj(x+1,y-1); //lewy if( (y > 1) && ( klocki[x][y-1].jest )&& ( klocki[x][y-1].blokada )) odblokuj(x,y-1); //lewy-gorny if( (x > 1) && (y > 1) && ( klocki[x-1][y-1].jest )&& ( klocki[x-1][y-1].blokada )) odblokuj(x-1,y-1); return; } int main(){ scanf("%d %d %d %d",&wys ,&szer ,&k ,&ruchy); for(int i=0; i<k; i++){ scanf("%d %d", &x, &y); //klocki[x][y].jest = true; dodaj(); } printf("%d\n",usuwalne); //wyswietl(); for(int i=0; i<ruchy; i++){ scanf("%d %d",&x,&y); if(klocki[x][y].jest) sciagnij(); else dodaj(); printf("%d\n",usuwalne); //if(i>=192 && i<=200) //wyswietl(); } //printf("%d",klocki[1][3].jest); return 0; } |