1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
#include <bits/stdc++.h>
using namespace std;
using ll = long long;

int main() {
    ios::sync_with_stdio(false);
    cin.tie(0);

    int n, c;
    cin >> n >> c;

    vector<pair<int, int>> blocks(n);  // {a, w}
    for (int i = 0; i < n; ++i) {
        cin >> blocks[i].first >> blocks[i].second;
    }

    // Sortuj malejąco po rozmiarze (stabilna wieża to malejące klocki)
    sort(blocks.rbegin(), blocks.rend());

    unordered_map<int, ll> best_for_pattern;
    ll best_global = 0;
    ll result = 0;

    for (int i = 0; i < n; ++i) {
        int a = blocks[i].first;
        int w = blocks[i].second;

        // Można dobudować ten klocek do istniejącej wieży (na górze)
        // - bez kary jeśli wzorek ten sam
        // - z karą jeśli wzorek inny
        ll score = a + max(best_for_pattern[w], best_global - c);

        // Uaktualnij
        best_for_pattern[w] = max(best_for_pattern[w], score);
        best_global = max(best_global, score);
        result = max(result, score);
    }

    cout << result << "\n";
    return 0;
}