Forum jest zablokowane. Podczas blokady nie można dodawać ani edytować wiadomości.
Temat: Puzzle - interpretacja zadania
Jak dla mnie treść zadania Puzzle i podanych przykładów są trochę niejasne.
Czy w tym zadaniu można przyjąć, że z dwóch prostokątów wycinamy kształty (zgodnie z podanymi zasadami) i należy sprawdzić czy z tych kształtów da się zbudować prostokąt?
Czy w tym zadaniu można przyjąć, że z dwóch prostokątów wycinamy kształty (zgodnie z podanymi zasadami) i należy sprawdzić czy z tych kształtów da się zbudować prostokąt?
nie do końca zrozumiałem pytanie. Jakie znaczenie ma pochodzenie kawałków? Jedyne co ma znaczenie to to, czy da się z nich złożyć prostokąt tak, by linia oddzielająca od siebie kawałki szła równolegle do boków prostokąta i zawsze
skręcała pod kątem prostym.
skręcała pod kątem prostym.
w teście puz0b druga paczka jest podana tak:
4 4
....
.X..
.X..
....
3 3
XXX
X..
XXX
po przeprowadzeniu cięcia zostaje jeszcze kawałek do wyrzucenia, który nie należy do żadnej części.
Tak można???
Jakie były wymiary ciętego prostokąta?
Po złożeniu prostokąta jest on 3 x 3, lecz opisany jest na polu o wymiarach 4 x 4.
Czy to nie jest błąd?
4 4
....
.X..
.X..
....
3 3
XXX
X..
XXX
po przeprowadzeniu cięcia zostaje jeszcze kawałek do wyrzucenia, który nie należy do żadnej części.
Tak można???
Jakie były wymiary ciętego prostokąta?
Po złożeniu prostokąta jest on 3 x 3, lecz opisany jest na polu o wymiarach 4 x 4.
Czy to nie jest błąd?
nie, to nie jest błąd. opis puzzla ma po prostu więcej pustego miejsca
puzel początkowy:
XXX
XXX
XXX
przecięcie:
AAA
ABB
AAA
puzel A:
XXX
X..
XXX
puzel B:
...
.XX
...
puzel B po transformacji:
....
.X..
.X..
....
XXX
XXX
XXX
przecięcie:
AAA
ABB
AAA
puzel A:
XXX
X..
XXX
puzel B:
...
.XX
...
puzel B po transformacji:
....
.X..
.X..
....