Niestety, nie byliśmy w stanie w pełni poprawnie wyświetlić tego pliku, ponieważ nie jest zakodowany w UTF-8.
Możesz pobrać ten plik i spróbować otworzyć go samodzielnie.
/*----------------------
Koniecko �ukasz - lukon
lukon10@wp.pl
----------------------*/
/*----------------------------------------
Potyczki Algorytmiczne 2014, runda 2
Zadanie: BOH
Bohater [B]
-----------------------------------------*/
#include <iostream>
#include <list>
using namespace std;
typedef struct potwor{
int i; //numer potwora
int d; //punkty �ycia obra�enia
int a; //punkty �ycia eliksir
int ad; //bilans eliksir-obra�enia
} Potwor;
bool sort_ad(const Potwor& p1,const Potwor& p2){
return p1.ad > p2.ad;
}
bool sort_d(const Potwor& p1,const Potwor& p2){
if(p1.d == p2.d){
return p1.a > p2.a;
}
else return p1.d > p2.d;
}
int main(){
int n,z;
cin >> n; //liczba potwor�w
cin >> z; //punkty �ycia gracza
list<Potwor> dane; //dane do zadania
list<int> walki; //kolejnosc toczenia walk
/* Wczytanie danych */
for(int i=1; i <= n; i++){
Potwor p;
p.i = i;
cin >> p.d;
cin >> p.a;
p.ad = p.a - p.d;
dane.push_back(p);
}
/* Sortowanie po bilansie elixir-obra�enia (a-d) */
dane.sort(sort_ad);
/* Walka z potworami o bilansie dodatnim lub zerowym */
for(list<Potwor>::iterator iter=dane.begin(); iter != dane.end(); ){
Potwor p = *iter;
if(p.ad >= 0){
if(p.d >= z){ //punkty obra�e� >= puknkty zdrowia
iter++; //pomin��, bo gracz nie da rady pokona� potwora, walka w kolejnym etapie
}
else{
walki.push_back(p.i);
z += p.ad;
iter = dane.erase(iter);
}
}
else if(p.ad < 0)
break;
}
/* Dogrywka z potworami o bilansie dodatnim lub zerowym */
int test=0;
for(list<Potwor>::iterator iter=dane.begin(); iter != dane.end(); ){
Potwor p = *iter;
if(p.ad >= 0){
if(p.d >= z){ //punkty obra�e� >= puknkty zdrowia
test = 1;
break; //KONIEC -> NIE
}
else{
walki.push_back(p.i);
z += p.ad;
iter = dane.erase(iter);
}
}
else if(p.ad < 0)
break; //kolejny etap
}
if(test) {
cout << "NIE" << endl;
return 0;
}
/* Sortowanie po ilosci zadawanych obra�e� */
dane.sort(sort_d);
/* Walka z potworami o bilansie ujemnym */
test = 0;
for(list<Potwor>::iterator iter=dane.begin(); iter != dane.end(); iter++){
Potwor p = *iter;
if(p.d >= z){ //punkty obra�e� >= puknkty zdrowia
test = 1; //KONIEC -> NIE
break;
}
else{
walki.push_back(p.i);
z += p.ad;
}
}
if(test) {
cout << "NIE" << endl;
return 0;
}
/* Wynik walki pozytywny */
cout << "TAK" << endl;
for(list<int>::iterator iter=walki.begin(); iter != walki.end(); iter++){
cout << *iter << " ";
}
}
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 | /*---------------------- Koniecko �ukasz - lukon lukon10@wp.pl ----------------------*/ /*---------------------------------------- Potyczki Algorytmiczne 2014, runda 2 Zadanie: BOH Bohater [B] -----------------------------------------*/ #include <iostream> #include <list> using namespace std; typedef struct potwor{ int i; //numer potwora int d; //punkty �ycia obra�enia int a; //punkty �ycia eliksir int ad; //bilans eliksir-obra�enia } Potwor; bool sort_ad(const Potwor& p1,const Potwor& p2){ return p1.ad > p2.ad; } bool sort_d(const Potwor& p1,const Potwor& p2){ if(p1.d == p2.d){ return p1.a > p2.a; } else return p1.d > p2.d; } int main(){ int n,z; cin >> n; //liczba potwor�w cin >> z; //punkty �ycia gracza list<Potwor> dane; //dane do zadania list<int> walki; //kolejnosc toczenia walk /* Wczytanie danych */ for(int i=1; i <= n; i++){ Potwor p; p.i = i; cin >> p.d; cin >> p.a; p.ad = p.a - p.d; dane.push_back(p); } /* Sortowanie po bilansie elixir-obra�enia (a-d) */ dane.sort(sort_ad); /* Walka z potworami o bilansie dodatnim lub zerowym */ for(list<Potwor>::iterator iter=dane.begin(); iter != dane.end(); ){ Potwor p = *iter; if(p.ad >= 0){ if(p.d >= z){ //punkty obra�e� >= puknkty zdrowia iter++; //pomin��, bo gracz nie da rady pokona� potwora, walka w kolejnym etapie } else{ walki.push_back(p.i); z += p.ad; iter = dane.erase(iter); } } else if(p.ad < 0) break; } /* Dogrywka z potworami o bilansie dodatnim lub zerowym */ int test=0; for(list<Potwor>::iterator iter=dane.begin(); iter != dane.end(); ){ Potwor p = *iter; if(p.ad >= 0){ if(p.d >= z){ //punkty obra�e� >= puknkty zdrowia test = 1; break; //KONIEC -> NIE } else{ walki.push_back(p.i); z += p.ad; iter = dane.erase(iter); } } else if(p.ad < 0) break; //kolejny etap } if(test) { cout << "NIE" << endl; return 0; } /* Sortowanie po ilosci zadawanych obra�e� */ dane.sort(sort_d); /* Walka z potworami o bilansie ujemnym */ test = 0; for(list<Potwor>::iterator iter=dane.begin(); iter != dane.end(); iter++){ Potwor p = *iter; if(p.d >= z){ //punkty obra�e� >= puknkty zdrowia test = 1; //KONIEC -> NIE break; } else{ walki.push_back(p.i); z += p.ad; } } if(test) { cout << "NIE" << endl; return 0; } /* Wynik walki pozytywny */ cout << "TAK" << endl; for(list<int>::iterator iter=walki.begin(); iter != walki.end(); iter++){ cout << *iter << " "; } } |
English