#include <iostream> #include <algorithm> #include <vector> using namespace std; #define log if (false) cerr typedef long long ll; typedef unsigned long long ull; struct Potwor { ll indeks; ll zycia; ll obrazenia; ll balans; }; int main() { ios_base::sync_with_stdio(false); ll liczbaPotworow, poczatkoweZycia, zycia; ll i; vector<Potwor> potworyDobre, potworyZle; Potwor potwor; cin >> liczbaPotworow >> poczatkoweZycia; for (i=0; i<liczbaPotworow; i++) { cin >> potwor.obrazenia >> potwor.zycia; potwor.indeks = i + 1; potwor.balans = potwor.zycia - potwor.obrazenia; if (potwor.balans >= 0) { potworyDobre.push_back(potwor); } else { potworyZle.push_back(potwor); } } sort(potworyDobre.begin(), potworyDobre.end(), [] (const Potwor& p1, const Potwor& p2) -> bool { return p1.obrazenia < p2.obrazenia; }); sort(potworyZle.begin(), potworyZle.end(), [] (const Potwor& p1, const Potwor& p2) -> bool { return p1.zycia > p2.zycia; }); potworyDobre.insert(potworyDobre.end(), potworyZle.begin(), potworyZle.end()); zycia = poczatkoweZycia; for (const Potwor& p : potworyDobre) { zycia -= p.obrazenia; if (zycia <= 0) { cout << "NIE" << endl; exit(0); } zycia += p.zycia; } cout << "TAK" << endl; for (const Potwor& p : potworyDobre) { cout << p.indeks << ' '; } cout << endl; return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 | #include <iostream> #include <algorithm> #include <vector> using namespace std; #define log if (false) cerr typedef long long ll; typedef unsigned long long ull; struct Potwor { ll indeks; ll zycia; ll obrazenia; ll balans; }; int main() { ios_base::sync_with_stdio(false); ll liczbaPotworow, poczatkoweZycia, zycia; ll i; vector<Potwor> potworyDobre, potworyZle; Potwor potwor; cin >> liczbaPotworow >> poczatkoweZycia; for (i=0; i<liczbaPotworow; i++) { cin >> potwor.obrazenia >> potwor.zycia; potwor.indeks = i + 1; potwor.balans = potwor.zycia - potwor.obrazenia; if (potwor.balans >= 0) { potworyDobre.push_back(potwor); } else { potworyZle.push_back(potwor); } } sort(potworyDobre.begin(), potworyDobre.end(), [] (const Potwor& p1, const Potwor& p2) -> bool { return p1.obrazenia < p2.obrazenia; }); sort(potworyZle.begin(), potworyZle.end(), [] (const Potwor& p1, const Potwor& p2) -> bool { return p1.zycia > p2.zycia; }); potworyDobre.insert(potworyDobre.end(), potworyZle.begin(), potworyZle.end()); zycia = poczatkoweZycia; for (const Potwor& p : potworyDobre) { zycia -= p.obrazenia; if (zycia <= 0) { cout << "NIE" << endl; exit(0); } zycia += p.zycia; } cout << "TAK" << endl; for (const Potwor& p : potworyDobre) { cout << p.indeks << ' '; } cout << endl; return 0; } |