#include <stdio.h> #define MIN(a,b) (((a)<(b))?(a):(b)) #define MAX(a,b) (((a)>(b))?(a):(b)) #define MAXMONS 100000 struct potwor { long int obrazenia; long int eliksir; long int ind_we; long int kolejnosc; } dodatnie[MAXMONS], ujemne[MAXMONS]; long int il_dodatnich; long int il_ujemnych; long long int sumacalk; /* bilans per saldo - końcowa ilość punktów życia, jednocześnie wartość wyjściowa przy liczeniu ujemnych */ long int max_dodatni; /* maksymalne obrażenia w zbiorze dodatnich */ long int max_ujemny; /* maksymalny eliksir w zbiorze ujemnych (liczymy "od końca" jak dodatnie) */ long long int suma_w_polowie; long long int biez_il_pun; /* bieżący licznik punktów życia */ long int kolej; /* znaleziona kolejnosc */ long int ind; //******* proto ************ int cmp_dodatnie(const void* p1, const void* p2); long int find_way(long long int il_pun); int cmp_ujemne(const void* p1, const void* p2); long int find_way_neg(long long int il_pun); int cmp_kolejnosc(const void* p1, const void* p2); //***** main ******************** int main(void) { long int n; /* 1-100.000 liczba potworów */ long int z; /* 1-100.000 początkowe punkty życia */ long int d, a; /* 0-100.000 obrażenia i moc eliksiru */ long int i; scanf("%ld %ld\n", &n, &z); i=1; while(n--) { scanf("%ld %ld\n", &d, &a); if( (d-a) <=0 ) { dodatnie[il_dodatnich].obrazenia = d; dodatnie[il_dodatnich].eliksir = a; dodatnie[il_dodatnich++].ind_we = i; max_dodatni = MAX(max_dodatni, d); } else { ujemne[il_ujemnych].obrazenia = d; ujemne[il_ujemnych].eliksir = a; ujemne[il_ujemnych++].ind_we = i; max_ujemny = MAX(max_ujemny, a); } i++; sumacalk -= d; sumacalk += a; } sumacalk += z; if( (sumacalk) <= 0 ) { printf("NIE"); //printf("%lld\n",sumacalk); return 0; } //szukamy drogę w dodatnich qsort(dodatnie, il_dodatnich, sizeof(struct potwor), cmp_dodatnie); biez_il_pun = z; kolej = 0; while(biez_il_pun <= max_dodatni) { ind = find_way(biez_il_pun); //znajdz kolejny z największą liczbą eliksiru if(ind < 0) //pozostałe do przetworzenia dają więcej obrażeń niż pozostało punktów życia { printf("NIE"); return 0; } biez_il_pun += dodatnie[ind].eliksir; biez_il_pun -= dodatnie[ind].obrazenia; dodatnie[ind].kolejnosc = ++kolej; //********* test ****** // printf("petla: %ld : %ld %ld - %ld\n", dodatnie[ind].ind_we, dodatnie[ind].obrazenia, dodatnie[ind].eliksir, dodatnie[ind].kolejnosc); //**************** } //uzupełniamy kolejności suma_w_polowie = z; for(i=0;i<il_dodatnich;i++) { if(!dodatnie[i].kolejnosc) dodatnie[i].kolejnosc = ++kolej; suma_w_polowie += dodatnie[i].eliksir; suma_w_polowie -= dodatnie[i].obrazenia; } //********* test ****** // for(i=il_dodatnich-1;i>=0;i--) // for(i=0;i<il_dodatnich;i++) // printf("%ld : %ld %ld - %ld\n", dodatnie[i].ind_we, dodatnie[i].obrazenia, dodatnie[i].eliksir, dodatnie[i].kolejnosc); // printf("max_dodatni: %ld, sumacalk: %lld, suma_w_polowie: %lld\n", max_dodatni, sumacalk, suma_w_polowie); //*************** //teraz ujemne do golenia qsort(ujemne, il_ujemnych, sizeof(struct potwor), cmp_ujemne); biez_il_pun = sumacalk; kolej = 0; while(biez_il_pun <= max_ujemny) { ind = find_way_neg(biez_il_pun); //znajdz kolejny z największą liczbą eliksiru if(ind < 0) //pozostałe do przetworzenia dają więcej obrażeń niż pozostało punktów życia { printf("NIE"); return 0; } biez_il_pun += ujemne[ind].obrazenia; biez_il_pun -= ujemne[ind].eliksir; ujemne[ind].kolejnosc = ++kolej; //********* test ****** // printf("petla: %ld : %ld %ld - %ld\n", dodatnie[ind].ind_we, dodatnie[ind].obrazenia, dodatnie[ind].eliksir, dodatnie[ind].kolejnosc); //****************** } //uzupełniamy kolejności suma_w_polowie = sumacalk; for(i=0;i<il_ujemnych;i++) { if(!ujemne[i].kolejnosc) ujemne[i].kolejnosc = ++kolej; suma_w_polowie -= ujemne[i].eliksir; suma_w_polowie += ujemne[i].obrazenia; } //********* test ****** // for(i=il_ujemnych-1;i>=0;i--) // for(i=0;i<il_ujemnych;i++) // printf("%ld : %ld %ld - %ld\n", ujemne[i].ind_we, ujemne[i].obrazenia, ujemne[i].eliksir, ujemne[i].kolejnosc); // printf("max_ujemny: %ld, sumacalk: %lld, suma_w_polowie: %lld\n", max_ujemny, sumacalk, suma_w_polowie); //***************** //tada! Kolejny sukces printf("TAK\n"); //sortujemy tablice wg pola .kolejnosc, dla tablicy ujemne wyjście od końca qsort(dodatnie, il_dodatnich, sizeof(struct potwor), cmp_kolejnosc); for(i=0;i<il_dodatnich;i++) printf("%ld ",dodatnie[i].ind_we); qsort(ujemne, il_ujemnych, sizeof(struct potwor), cmp_kolejnosc); for(i=il_ujemnych-1;i>=0;i--) printf("%ld ",ujemne[i].ind_we); printf("\n"); return 0; } //************** functions ************************* int cmp_dodatnie(const void* p1, const void* p2) { struct potwor *a = (struct potwor *)p1, *b = (struct potwor*)p2; if( ( a->obrazenia > b->obrazenia ) || ( ( a->obrazenia == b->obrazenia ) && ( a->eliksir < b->eliksir ) ) ) return 1; else if( ( a->obrazenia < b->obrazenia ) || ( ( a->obrazenia == b->obrazenia ) && ( a->eliksir > b->eliksir ) ) ) return -1; else return 0; } //------------- long int find_way(long long int il_pun) { long int max_ind=-1,max_value=0,i; for(i=0;i<il_dodatnich && il_pun>dodatnie[i].obrazenia;i++) { if( (max_value < (dodatnie[i].eliksir-dodatnie[i].obrazenia)) && !dodatnie[i].kolejnosc) { max_value = dodatnie[i].eliksir-dodatnie[i].obrazenia; max_ind = i; } } return max_ind; } //************* int cmp_ujemne(const void* p1, const void* p2) { struct potwor *a = (struct potwor *)p1, *b = (struct potwor*)p2; if( ( a->eliksir > b->eliksir ) || ( ( a->eliksir == b->eliksir ) && ( a->obrazenia < b->obrazenia ) ) ) return 1; else if( ( a->eliksir < b->eliksir ) || ( ( a->eliksir == b->eliksir ) && ( a->obrazenia > b->obrazenia ) ) ) return -1; else return 0; } //------------- long int find_way_neg(long long int il_pun) { long int max_ind=-1,max_value=0,i; for(i=0;i<il_ujemnych && il_pun>ujemne[i].eliksir;i++) { if( (max_value < (ujemne[i].obrazenia-ujemne[i].eliksir)) && !ujemne[i].kolejnosc) { max_value = ujemne[i].obrazenia-ujemne[i].eliksir; max_ind = i; } } return max_ind; } //------------------- int cmp_kolejnosc(const void* p1, const void* p2) { struct potwor *a = (struct potwor *)p1, *b = (struct potwor*)p2; if( a->kolejnosc > b->kolejnosc ) return 1; else if( a->kolejnosc < b->kolejnosc ) return -1; else return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 | #include <stdio.h> #define MIN(a,b) (((a)<(b))?(a):(b)) #define MAX(a,b) (((a)>(b))?(a):(b)) #define MAXMONS 100000 struct potwor { long int obrazenia; long int eliksir; long int ind_we; long int kolejnosc; } dodatnie[MAXMONS], ujemne[MAXMONS]; long int il_dodatnich; long int il_ujemnych; long long int sumacalk; /* bilans per saldo - końcowa ilość punktów życia, jednocześnie wartość wyjściowa przy liczeniu ujemnych */ long int max_dodatni; /* maksymalne obrażenia w zbiorze dodatnich */ long int max_ujemny; /* maksymalny eliksir w zbiorze ujemnych (liczymy "od końca" jak dodatnie) */ long long int suma_w_polowie; long long int biez_il_pun; /* bieżący licznik punktów życia */ long int kolej; /* znaleziona kolejnosc */ long int ind; //******* proto ************ int cmp_dodatnie(const void* p1, const void* p2); long int find_way(long long int il_pun); int cmp_ujemne(const void* p1, const void* p2); long int find_way_neg(long long int il_pun); int cmp_kolejnosc(const void* p1, const void* p2); //***** main ******************** int main(void) { long int n; /* 1-100.000 liczba potworów */ long int z; /* 1-100.000 początkowe punkty życia */ long int d, a; /* 0-100.000 obrażenia i moc eliksiru */ long int i; scanf("%ld %ld\n", &n, &z); i=1; while(n--) { scanf("%ld %ld\n", &d, &a); if( (d-a) <=0 ) { dodatnie[il_dodatnich].obrazenia = d; dodatnie[il_dodatnich].eliksir = a; dodatnie[il_dodatnich++].ind_we = i; max_dodatni = MAX(max_dodatni, d); } else { ujemne[il_ujemnych].obrazenia = d; ujemne[il_ujemnych].eliksir = a; ujemne[il_ujemnych++].ind_we = i; max_ujemny = MAX(max_ujemny, a); } i++; sumacalk -= d; sumacalk += a; } sumacalk += z; if( (sumacalk) <= 0 ) { printf("NIE"); //printf("%lld\n",sumacalk); return 0; } //szukamy drogę w dodatnich qsort(dodatnie, il_dodatnich, sizeof(struct potwor), cmp_dodatnie); biez_il_pun = z; kolej = 0; while(biez_il_pun <= max_dodatni) { ind = find_way(biez_il_pun); //znajdz kolejny z największą liczbą eliksiru if(ind < 0) //pozostałe do przetworzenia dają więcej obrażeń niż pozostało punktów życia { printf("NIE"); return 0; } biez_il_pun += dodatnie[ind].eliksir; biez_il_pun -= dodatnie[ind].obrazenia; dodatnie[ind].kolejnosc = ++kolej; //********* test ****** // printf("petla: %ld : %ld %ld - %ld\n", dodatnie[ind].ind_we, dodatnie[ind].obrazenia, dodatnie[ind].eliksir, dodatnie[ind].kolejnosc); //**************** } //uzupełniamy kolejności suma_w_polowie = z; for(i=0;i<il_dodatnich;i++) { if(!dodatnie[i].kolejnosc) dodatnie[i].kolejnosc = ++kolej; suma_w_polowie += dodatnie[i].eliksir; suma_w_polowie -= dodatnie[i].obrazenia; } //********* test ****** // for(i=il_dodatnich-1;i>=0;i--) // for(i=0;i<il_dodatnich;i++) // printf("%ld : %ld %ld - %ld\n", dodatnie[i].ind_we, dodatnie[i].obrazenia, dodatnie[i].eliksir, dodatnie[i].kolejnosc); // printf("max_dodatni: %ld, sumacalk: %lld, suma_w_polowie: %lld\n", max_dodatni, sumacalk, suma_w_polowie); //*************** //teraz ujemne do golenia qsort(ujemne, il_ujemnych, sizeof(struct potwor), cmp_ujemne); biez_il_pun = sumacalk; kolej = 0; while(biez_il_pun <= max_ujemny) { ind = find_way_neg(biez_il_pun); //znajdz kolejny z największą liczbą eliksiru if(ind < 0) //pozostałe do przetworzenia dają więcej obrażeń niż pozostało punktów życia { printf("NIE"); return 0; } biez_il_pun += ujemne[ind].obrazenia; biez_il_pun -= ujemne[ind].eliksir; ujemne[ind].kolejnosc = ++kolej; //********* test ****** // printf("petla: %ld : %ld %ld - %ld\n", dodatnie[ind].ind_we, dodatnie[ind].obrazenia, dodatnie[ind].eliksir, dodatnie[ind].kolejnosc); //****************** } //uzupełniamy kolejności suma_w_polowie = sumacalk; for(i=0;i<il_ujemnych;i++) { if(!ujemne[i].kolejnosc) ujemne[i].kolejnosc = ++kolej; suma_w_polowie -= ujemne[i].eliksir; suma_w_polowie += ujemne[i].obrazenia; } //********* test ****** // for(i=il_ujemnych-1;i>=0;i--) // for(i=0;i<il_ujemnych;i++) // printf("%ld : %ld %ld - %ld\n", ujemne[i].ind_we, ujemne[i].obrazenia, ujemne[i].eliksir, ujemne[i].kolejnosc); // printf("max_ujemny: %ld, sumacalk: %lld, suma_w_polowie: %lld\n", max_ujemny, sumacalk, suma_w_polowie); //***************** //tada! Kolejny sukces printf("TAK\n"); //sortujemy tablice wg pola .kolejnosc, dla tablicy ujemne wyjście od końca qsort(dodatnie, il_dodatnich, sizeof(struct potwor), cmp_kolejnosc); for(i=0;i<il_dodatnich;i++) printf("%ld ",dodatnie[i].ind_we); qsort(ujemne, il_ujemnych, sizeof(struct potwor), cmp_kolejnosc); for(i=il_ujemnych-1;i>=0;i--) printf("%ld ",ujemne[i].ind_we); printf("\n"); return 0; } //************** functions ************************* int cmp_dodatnie(const void* p1, const void* p2) { struct potwor *a = (struct potwor *)p1, *b = (struct potwor*)p2; if( ( a->obrazenia > b->obrazenia ) || ( ( a->obrazenia == b->obrazenia ) && ( a->eliksir < b->eliksir ) ) ) return 1; else if( ( a->obrazenia < b->obrazenia ) || ( ( a->obrazenia == b->obrazenia ) && ( a->eliksir > b->eliksir ) ) ) return -1; else return 0; } //------------- long int find_way(long long int il_pun) { long int max_ind=-1,max_value=0,i; for(i=0;i<il_dodatnich && il_pun>dodatnie[i].obrazenia;i++) { if( (max_value < (dodatnie[i].eliksir-dodatnie[i].obrazenia)) && !dodatnie[i].kolejnosc) { max_value = dodatnie[i].eliksir-dodatnie[i].obrazenia; max_ind = i; } } return max_ind; } //************* int cmp_ujemne(const void* p1, const void* p2) { struct potwor *a = (struct potwor *)p1, *b = (struct potwor*)p2; if( ( a->eliksir > b->eliksir ) || ( ( a->eliksir == b->eliksir ) && ( a->obrazenia < b->obrazenia ) ) ) return 1; else if( ( a->eliksir < b->eliksir ) || ( ( a->eliksir == b->eliksir ) && ( a->obrazenia > b->obrazenia ) ) ) return -1; else return 0; } //------------- long int find_way_neg(long long int il_pun) { long int max_ind=-1,max_value=0,i; for(i=0;i<il_ujemnych && il_pun>ujemne[i].eliksir;i++) { if( (max_value < (ujemne[i].obrazenia-ujemne[i].eliksir)) && !ujemne[i].kolejnosc) { max_value = ujemne[i].obrazenia-ujemne[i].eliksir; max_ind = i; } } return max_ind; } //------------------- int cmp_kolejnosc(const void* p1, const void* p2) { struct potwor *a = (struct potwor *)p1, *b = (struct potwor*)p2; if( a->kolejnosc > b->kolejnosc ) return 1; else if( a->kolejnosc < b->kolejnosc ) return -1; else return 0; } |