1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
#include <stdio.h>

#define MIN(a,b) (((a)<(b))?(a):(b))
#define MAX(a,b) (((a)>(b))?(a):(b))

#define MAXMONS	100000

struct potwor {
  long int obrazenia;
  long int eliksir;
  long int ind_we;
  long int kolejnosc;
} 	dodatnie[MAXMONS],
	ujemne[MAXMONS];
	
long int il_dodatnich;
long int il_ujemnych;
long long int sumacalk; /* bilans per saldo - końcowa ilość punktów życia, jednocześnie wartość wyjściowa przy liczeniu ujemnych */
long int max_dodatni; /* maksymalne obrażenia w zbiorze dodatnich */
long int max_ujemny; /* maksymalny eliksir w zbiorze ujemnych (liczymy "od końca" jak dodatnie) */
long long int suma_w_polowie;

long long int biez_il_pun; /* bieżący licznik punktów życia */
long int kolej; /* znaleziona kolejnosc */
long int ind;

//******* proto ************
int cmp_dodatnie(const void* p1, const void* p2);
long int find_way(long long int il_pun);
int cmp_ujemne(const void* p1, const void* p2);
long int find_way_neg(long long int il_pun);
int cmp_kolejnosc(const void* p1, const void* p2);

//***** main ********************
int main(void)
{
	long int n; /* 1-100.000 liczba potworów */
	long int z; /* 1-100.000 początkowe punkty życia */
	long int d, a; /* 0-100.000 obrażenia i moc eliksiru */
	long int i;
	
	scanf("%ld %ld\n", &n, &z); 
	
	i=1;
	while(n--)
	{
		scanf("%ld %ld\n", &d, &a);
		if( (d-a) <=0 )
		{
		  dodatnie[il_dodatnich].obrazenia = d;
		  dodatnie[il_dodatnich].eliksir = a;
		  dodatnie[il_dodatnich++].ind_we = i;
		  max_dodatni = MAX(max_dodatni, d);
		}
		else
		{
		  ujemne[il_ujemnych].obrazenia = d;
		  ujemne[il_ujemnych].eliksir = a;
		  ujemne[il_ujemnych++].ind_we = i;
		  max_ujemny = MAX(max_ujemny, a);
		}
		i++;
		sumacalk -= d;
		sumacalk += a;
	}
	
	sumacalk += z;
	if( (sumacalk) <= 0 )
	{
	  printf("NIE");
//printf("%lld\n",sumacalk);	  
	  return 0;
	}



//szukamy drogę w dodatnich
	qsort(dodatnie, il_dodatnich, sizeof(struct potwor), cmp_dodatnie);
	biez_il_pun = z;
	kolej = 0;
	while(biez_il_pun <= max_dodatni)
	{
	  ind = find_way(biez_il_pun); //znajdz kolejny z największą liczbą eliksiru
	  if(ind < 0) //pozostałe do przetworzenia dają więcej obrażeń niż pozostało punktów życia
	  {
	    printf("NIE");
	    return 0;
	  }
	  biez_il_pun += dodatnie[ind].eliksir;
	  biez_il_pun -= dodatnie[ind].obrazenia;
	  dodatnie[ind].kolejnosc = ++kolej;
//********* test ******		  
//	  printf("petla: %ld : %ld %ld - %ld\n", dodatnie[ind].ind_we, dodatnie[ind].obrazenia, dodatnie[ind].eliksir, dodatnie[ind].kolejnosc);
//****************	  
	}

//uzupełniamy kolejności
	suma_w_polowie = z;
	for(i=0;i<il_dodatnich;i++)
	{
	  if(!dodatnie[i].kolejnosc)
	    dodatnie[i].kolejnosc = ++kolej;
	  suma_w_polowie += dodatnie[i].eliksir;
	  suma_w_polowie -= dodatnie[i].obrazenia;
	}

//********* test ******	
//	for(i=il_dodatnich-1;i>=0;i--)
//	for(i=0;i<il_dodatnich;i++)
//	  printf("%ld : %ld %ld - %ld\n", dodatnie[i].ind_we, dodatnie[i].obrazenia, dodatnie[i].eliksir, dodatnie[i].kolejnosc);
//	printf("max_dodatni: %ld, sumacalk: %lld, suma_w_polowie: %lld\n", max_dodatni, sumacalk, suma_w_polowie);
//***************	

	//teraz ujemne do golenia
	qsort(ujemne, il_ujemnych, sizeof(struct potwor), cmp_ujemne);
	biez_il_pun = sumacalk;
	kolej = 0;	
	while(biez_il_pun <= max_ujemny)
	{
	  ind = find_way_neg(biez_il_pun); //znajdz kolejny z największą liczbą eliksiru
	  if(ind < 0) //pozostałe do przetworzenia dają więcej obrażeń niż pozostało punktów życia
	  {
	    printf("NIE");
	    return 0;
	  }
	  biez_il_pun += ujemne[ind].obrazenia;
	  biez_il_pun -= ujemne[ind].eliksir;
	  ujemne[ind].kolejnosc = ++kolej;
//********* test ******		  
//	  printf("petla: %ld : %ld %ld - %ld\n", dodatnie[ind].ind_we, dodatnie[ind].obrazenia, dodatnie[ind].eliksir, dodatnie[ind].kolejnosc);
//******************	  
	}
	
	//uzupełniamy kolejności
	suma_w_polowie = sumacalk;
	for(i=0;i<il_ujemnych;i++)
	{
	  if(!ujemne[i].kolejnosc)
	    ujemne[i].kolejnosc = ++kolej;
	  suma_w_polowie -= ujemne[i].eliksir;
	  suma_w_polowie += ujemne[i].obrazenia;
	}


//********* test ******	
//	for(i=il_ujemnych-1;i>=0;i--)
//	for(i=0;i<il_ujemnych;i++)
//	  printf("%ld : %ld %ld - %ld\n", ujemne[i].ind_we, ujemne[i].obrazenia, ujemne[i].eliksir, ujemne[i].kolejnosc);
//	printf("max_ujemny: %ld, sumacalk: %lld, suma_w_polowie: %lld\n", max_ujemny, sumacalk, suma_w_polowie);
//*****************	
	
	//tada! Kolejny sukces
	printf("TAK\n");
	
	//sortujemy tablice wg pola .kolejnosc, dla tablicy ujemne wyjście od końca
	qsort(dodatnie, il_dodatnich, sizeof(struct potwor), cmp_kolejnosc);
	for(i=0;i<il_dodatnich;i++)
	  printf("%ld ",dodatnie[i].ind_we);
	qsort(ujemne, il_ujemnych, sizeof(struct potwor), cmp_kolejnosc);
	for(i=il_ujemnych-1;i>=0;i--)
	  printf("%ld ",ujemne[i].ind_we);
	printf("\n");
	
	
	return 0;
}

//************** functions *************************
int cmp_dodatnie(const void* p1, const void* p2)
{
  struct potwor *a = (struct potwor *)p1, *b = (struct potwor*)p2;
  
  if( ( a->obrazenia > b->obrazenia ) || ( ( a->obrazenia == b->obrazenia ) && ( a->eliksir < b->eliksir ) ) )
    return 1;
  else if( ( a->obrazenia < b->obrazenia ) || ( ( a->obrazenia == b->obrazenia ) && ( a->eliksir > b->eliksir ) ) )
    return -1;
  else
    return 0;
}
//-------------
long int find_way(long long int il_pun)
{
  long int max_ind=-1,max_value=0,i;
  
  for(i=0;i<il_dodatnich && il_pun>dodatnie[i].obrazenia;i++)
  {
     if( (max_value < (dodatnie[i].eliksir-dodatnie[i].obrazenia)) && !dodatnie[i].kolejnosc)
     {
       max_value = dodatnie[i].eliksir-dodatnie[i].obrazenia;
       max_ind = i;
     }
  }
  return max_ind;
}
//*************
int cmp_ujemne(const void* p1, const void* p2)
{
  struct potwor *a = (struct potwor *)p1, *b = (struct potwor*)p2;
  
  if( ( a->eliksir > b->eliksir ) || ( ( a->eliksir == b->eliksir ) && ( a->obrazenia < b->obrazenia ) ) )
    return 1;
  else if( ( a->eliksir < b->eliksir ) || ( ( a->eliksir == b->eliksir ) && ( a->obrazenia > b->obrazenia ) ) )
    return -1;
  else
    return 0;
}
//-------------
long int find_way_neg(long long int il_pun)
{
  long int max_ind=-1,max_value=0,i;
  
  for(i=0;i<il_ujemnych && il_pun>ujemne[i].eliksir;i++)
  {
     if( (max_value < (ujemne[i].obrazenia-ujemne[i].eliksir)) && !ujemne[i].kolejnosc)
     {
       max_value = ujemne[i].obrazenia-ujemne[i].eliksir;
       max_ind = i;
     }
  }
  return max_ind;
}
//-------------------
int cmp_kolejnosc(const void* p1, const void* p2)
{
  struct potwor *a = (struct potwor *)p1, *b = (struct potwor*)p2;
  
  if( a->kolejnosc > b->kolejnosc ) 
    return 1;
  else if( a->kolejnosc < b->kolejnosc ) 
    return -1;
  else
    return 0;
}