#include<cstdio> #include<vector> #include<algorithm> using namespace std; #define mp make_pair struct dragon { int d, a, nr; // sortujemy potwory (x,y) tak, aby najpierw znajdowały się te, które // przynoszą zysk (od najmniejszego d), a potem te, które przynoszą // stratę (od największego a) bool operator< (const dragon &B) const { if (d<=a) return (B.d<=B.a) ? mp(d,a)<mp(B.d,B.a) : true; return (B.d<=B.a) ? false : mp(a,d)>mp(B.a,B.d); } }; int main() { int n, z; scanf("%d%d", &n, &z); vector<dragon> V(n); for (int i=0; i<n; i++) { scanf("%d%d", &V[i].d, &V[i].a); V[i].nr = i+1; } sort(V.begin(), V.end()); vector<int> res; for (auto X : V) { if (z <= X.d) break; z += X.a - X.d; res.push_back(X.nr); } if ( (int) res.size() == n ) { puts("TAK"); for (auto i : res) printf("%d ", i); printf("\n"); } else puts("NIE"); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | #include<cstdio> #include<vector> #include<algorithm> using namespace std; #define mp make_pair struct dragon { int d, a, nr; // sortujemy potwory (x,y) tak, aby najpierw znajdowały się te, które // przynoszą zysk (od najmniejszego d), a potem te, które przynoszą // stratę (od największego a) bool operator< (const dragon &B) const { if (d<=a) return (B.d<=B.a) ? mp(d,a)<mp(B.d,B.a) : true; return (B.d<=B.a) ? false : mp(a,d)>mp(B.a,B.d); } }; int main() { int n, z; scanf("%d%d", &n, &z); vector<dragon> V(n); for (int i=0; i<n; i++) { scanf("%d%d", &V[i].d, &V[i].a); V[i].nr = i+1; } sort(V.begin(), V.end()); vector<int> res; for (auto X : V) { if (z <= X.d) break; z += X.a - X.d; res.push_back(X.nr); } if ( (int) res.size() == n ) { puts("TAK"); for (auto i : res) printf("%d ", i); printf("\n"); } else puts("NIE"); return 0; } |