1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
#define _CRT_SECURE_NO_WARNINGS
#define _VRT_DEBUG_

#include <cstdio>
#include <stdio.h>
#include <iostream>
#include <string.h>
#include <math.h>
#include <algorithm>
#include <vector>
#include <set>

typedef long long lLong;
typedef unsigned long uLong;
typedef unsigned long long ulLong;
typedef unsigned int uInt;
typedef unsigned char Byte;

using namespace std;

#define FOR(x, b, e) for(int x=b; x<=(e); ++x)
#define ALL(i) (i).begin(), (i).end()
#define CONTAINS(i,v) (find(ALL(i),v)!=(i).end())
typedef vector<bool> bit_vector;
typedef vector<ulLong> VI;
typedef vector<ulLong> VLL;


class Potwor
{
private:
	inline void Init()
	{
		HeroHp=0;
		Id=-1;
		Damage=0;
		HpElixir=0;
		BilasHp=0;
		RightSon=NULL;
		LeftSon=NULL;
		Parent=NULL;
	}
public:	
	lLong HeroHp;
	int Id;
	int Damage; //d
	int HpElixir; //a
	lLong BilasHp;

	Potwor *Parent;
	Potwor *RightSon;
	Potwor *LeftSon;

	Potwor(int id)
	{		
		Init();
		Id=id;
	}
	inline void Wczytaj(FILE * file)
	{
		if(NULL!=file)
		{
			fscanf(file,"%d %d",&Damage,&HpElixir);
			BilasHp=HpElixir-Damage;
		}		
	}
	inline bool operator ==(const Potwor& potwor) const
	{
		return Id==potwor.Id;
	}	
};

class PrzebiegWalki
{
private:
	Potwor * _root; //root to bedzie hero
	Potwor *_startElement; //pierwszy potwor od ktorego zaczyna sie wstawianie - potwory ktorych dmg<=hp nie sa istotne
	Potwor* _ostatnioModyfikowany;
	int _potworCnt;
	inline void ZwolnijGalaz(Potwor *start)
	{
		if(NULL!=start)
		{			
			ZwolnijGalaz(start->LeftSon);
			ZwolnijGalaz(start->RightSon);
			start->LeftSon=start->RightSon=NULL;
			delete start;			
		}
	}
public:
	virtual ~PrzebiegWalki()
	{
		ZwolnijGalaz(_root);
	}

	PrzebiegWalki():_root(NULL),_startElement(NULL),_potworCnt(0),_ostatnioModyfikowany(NULL)
	{		
	}
	inline void DodajPotwora(Potwor& potwor)
	{
		Potwor *current=_startElement;
		if(NULL==_root)
		{
			_startElement=_root=&potwor;
		}
		else
		{
			Wstaw(_startElement,&potwor);	
			UporzadkujDrzewo();
			_potworCnt++;
		}		
	}
	inline void UporzadkujDrzewo()
	{
		Potwor* element=NULL;		
		// czy trzeba uporzadkowac
		Potwor *elementDoSprawdzenia=_ostatnioModyfikowany;
		int licznikProb=0;
		while(NULL!=elementDoSprawdzenia && elementDoSprawdzenia->HeroHp<=0 && licznikProb<_potworCnt)
		{
			element = PobierzMiejsceWstawienia(_startElement,elementDoSprawdzenia);
			if(element==NULL || element->HeroHp<=0)
			{
				break;
			}
			else
			{				
				element=PopElement(elementDoSprawdzenia);				
				Wstaw(_startElement,element);
				if(_ostatnioModyfikowany==elementDoSprawdzenia)
				{
					break;
				}
				else
				{	
					elementDoSprawdzenia=_ostatnioModyfikowany;
				}
			}
			licznikProb++;
		}
	}
	inline Potwor* PopElement(Potwor *potwor)
	{
		if(potwor)
		{
			if(potwor->LeftSon)
			{
				potwor->LeftSon->Parent=potwor->Parent;								
			}
			if(potwor->Parent)
			{
				potwor->Parent->LeftSon=potwor->LeftSon;				
			}
			potwor->Parent=potwor->LeftSon=NULL;						
		}				
		return potwor;
	}

	inline Potwor* PobierzMiejsceWstawienia(Potwor *start, Potwor*element)
	{
		Potwor *current=start;		
		while(current && current->LeftSon)
		{			
			if(current->HeroHp>element->Damage)
			{
				if(!(current->LeftSon->HeroHp>element->Damage // syn takze ma wiecej hp od dmg
					&& current->LeftSon->BilasHp>element->BilasHp // ma lepszy bilans hp to idziemy dalej
					))
				{
					break;
				}
			}				
			current=current->LeftSon;
		}		
		return current;
	}

	inline void Wstaw(Potwor* start, Potwor *element)
	{
		Potwor *current=PobierzMiejsceWstawienia(start,element);							
		element->Parent=current;		
		if(current->LeftSon)
		{
			current->LeftSon->Parent=element;
		}
		element->LeftSon=current->LeftSon;				
		current->LeftSon=element;			

		_ostatnioModyfikowany = AktualizujHpDzieci(current);

#ifdef _VRT_DEBUG // do celow testowych

		printf("Wstawiam:Id: %d Dmg: %d, HpElixir:%d, HeroHp: %d\n"
			,element->Id,element->Damage, element->HpElixir, element->HeroHp);
		WypiszPrzebieg();
#endif
	}

	// funkcja aktualizuje hp dzieci i zwraca ostatni element
	// jesli hp ostatniego elementu <=0 to trzeba uporzadkowac drzewo
	inline Potwor* AktualizujHpDzieci(Potwor *start)
	{
		Potwor* current=start;
		Potwor* leftSon=NULL;
		lLong hp=0;
		while(current && current->LeftSon)
		{	
			if(current->HeroHp<=0)
			{
				break;
			}
			leftSon=current->LeftSon;
			if(leftSon->Damage>current->HeroHp)
			{
				hp=current->HeroHp-leftSon->Damage;
			}
			else
			{
				hp=current->HeroHp+leftSon->BilasHp;
			}
			leftSon->HeroHp=hp;
			current=leftSon;
		}
		return current;
	}	
	inline bool CzyMoznaZabicWszystkich()
	{
		bool zwrot=(_ostatnioModyfikowany && _ostatnioModyfikowany->HeroHp>0);	
		
		/*Potwor *current=_startElement;
		while(current)
		{		
			if(current->HeroHp<=0)
			{				
				zwrot=false;
				break;
			}	
			current=current->LeftSon;
		}		*/
		return zwrot;
	}
	inline void WypiszPrzebieg()
	{
		int i=0;
		Potwor *current=_root->LeftSon;
		while(current)
		{		
			if(i>0)
			{				
				printf(" ");
			}
			printf("%d",current->Id);

#ifdef _VRT_DEBUG // do celow testowych
		printf("(%d)",current->HeroHp);		
#endif
			current=current->LeftSon;
			i++;
		}
		printf("\n");
	}
};

int main(int argc, char **argv)
{	
	// Do celow testowych
	FILE *in=stdin;
	if(argc>1)
	{		
		in = fopen(argv[1],"rt");
		if(NULL==in)
		{
			in=stdin;
		}
	}

	PrzebiegWalki przebieg;

	int n; // ilosc potworow - od 1-n
	int z; // ilosc punktow zycia bitora na poczatku
	lLong bilansHp;
	lLong tmpHp;


	fscanf(in,"%d %d",&n, &z);	
	
	bilansHp = z;
	tmpHp = z;

	Potwor *hero=new Potwor(0);
	hero->HeroHp=z;
	przebieg.DodajPotwora(*hero); //root drzewa bohater

#ifdef _VRT_DEBUG // do celow testowych
		printf("Bohater:Id: %d Dmg: %d, HpElixir:%d, HeroHp: %d\n"
			,hero->Id,hero->Damage, hero->HpElixir, hero->HeroHp);		
#endif

	for(int i=0;i<n;i++)
	{		
		Potwor *potwor=new Potwor(i+1);		
		potwor->Wczytaj(in);
		przebieg.DodajPotwora(*potwor);		
	}	
	if(!przebieg.CzyMoznaZabicWszystkich())
	{
		printf("NIE\n");
	}
	else
	{		
		printf("TAK\n");
		//ToDo wypisanie przebiegu walki
		przebieg.WypiszPrzebieg();
		
	}
	return 0;
}