#include <cstdio> #include <algorithm> #include <cmath> #include <vector> using namespace std; struct Potwor{ int dmg; int potion; int pos; Potwor(){}; Potwor(int a, int b, int c) :dmg(a), potion(b), pos(c) {} }; bool sortuj(Potwor x, Potwor y) { if(x.dmg < y.dmg)return true; return false; } bool sortuj2(Potwor x, Potwor y) { if(x.dmg > y.dmg)return true; return false; } vector<Potwor> v; vector<Potwor> tab; vector<int> wyniki; int n, z; int main(){ scanf("%d%d", &n, &z); v.reserve(n); tab.reserve(n); wyniki.reserve(n); for(int i = 0; i < n; i++){ int a, b; scanf("%d%d", &a, &b); if(b-a>=0)v.push_back(Potwor(a, b, i+1)); else tab.push_back(Potwor(a, b, i+1)); } sort(v.begin(), v.end(), sortuj); sort(tab.begin(), tab.end(), sortuj2); /*printf("v:\n"); for(int i = 0; i < v.size(); i++){ printf("%d, %d; %d\n", v[i].dmg, v[i].potion, v[i].pos); } printf("\ntab:\n"); for(int i = 0; i < tab.size(); i++){ printf("%d, %d; %d\n", tab[i].dmg, tab[i].potion, tab[i].pos); }*/ bool koniec=false; for(int i = 0; i < v.size(); i++){ //printf("dmg: %d, potion: %d, z: %d\n", v[i].dmg, v[i].potion, z); if(z-v[i].dmg>0){ z-=v[i].dmg; z+=v[i].potion; wyniki.push_back(v[i].pos); } else{ koniec=true; break; } //printf("%d") } //printf("*****\n"); if(koniec){ printf("NIE\n"); return 0; } vector<int> wyniki2; wyniki2.reserve(n); int stareZ=z; for(int i = 0; i < tab.size(); i++){ //printf("dmg: %d, potion: %d, z: %d\n", tab[i].dmg, tab[i].potion, z); if(z-tab[i].dmg>0){ z-=tab[i].dmg; z+=tab[i].potion; wyniki2.push_back(tab[i].pos); } else{ //printf("i->%d\n", i); koniec=true; wyniki2.clear(); break; } } if(koniec){ z=stareZ; for(int i = tab.size()-1; i >=0; i--){ //printf("dmg: %d, potion: %d, z: %d\n", tab[i].dmg, tab[i].potion, z); if(z-tab[i].dmg>0){ z-=tab[i].dmg; z+=tab[i].potion; wyniki2.push_back(tab[i].pos); } else{ //printf("i->%d\n", i); printf("NIE\n"); return 0; koniec=true; wyniki2.clear(); break; } } koniec=false; } printf("TAK\n"); for(int i = 0; i < wyniki.size(); i++){ printf("%d ", wyniki[i]); } for(int i = 0; i < wyniki2.size(); i++){ printf("%d ", wyniki2[i]); } printf("\n"); } /* 5 5 6 100 6 101 7 102 3 5 2 4 7 5 6 100 6 101 7 102 3 5 2 4 3 2 10 1 */
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 | #include <cstdio> #include <algorithm> #include <cmath> #include <vector> using namespace std; struct Potwor{ int dmg; int potion; int pos; Potwor(){}; Potwor(int a, int b, int c) :dmg(a), potion(b), pos(c) {} }; bool sortuj(Potwor x, Potwor y) { if(x.dmg < y.dmg)return true; return false; } bool sortuj2(Potwor x, Potwor y) { if(x.dmg > y.dmg)return true; return false; } vector<Potwor> v; vector<Potwor> tab; vector<int> wyniki; int n, z; int main(){ scanf("%d%d", &n, &z); v.reserve(n); tab.reserve(n); wyniki.reserve(n); for(int i = 0; i < n; i++){ int a, b; scanf("%d%d", &a, &b); if(b-a>=0)v.push_back(Potwor(a, b, i+1)); else tab.push_back(Potwor(a, b, i+1)); } sort(v.begin(), v.end(), sortuj); sort(tab.begin(), tab.end(), sortuj2); /*printf("v:\n"); for(int i = 0; i < v.size(); i++){ printf("%d, %d; %d\n", v[i].dmg, v[i].potion, v[i].pos); } printf("\ntab:\n"); for(int i = 0; i < tab.size(); i++){ printf("%d, %d; %d\n", tab[i].dmg, tab[i].potion, tab[i].pos); }*/ bool koniec=false; for(int i = 0; i < v.size(); i++){ //printf("dmg: %d, potion: %d, z: %d\n", v[i].dmg, v[i].potion, z); if(z-v[i].dmg>0){ z-=v[i].dmg; z+=v[i].potion; wyniki.push_back(v[i].pos); } else{ koniec=true; break; } //printf("%d") } //printf("*****\n"); if(koniec){ printf("NIE\n"); return 0; } vector<int> wyniki2; wyniki2.reserve(n); int stareZ=z; for(int i = 0; i < tab.size(); i++){ //printf("dmg: %d, potion: %d, z: %d\n", tab[i].dmg, tab[i].potion, z); if(z-tab[i].dmg>0){ z-=tab[i].dmg; z+=tab[i].potion; wyniki2.push_back(tab[i].pos); } else{ //printf("i->%d\n", i); koniec=true; wyniki2.clear(); break; } } if(koniec){ z=stareZ; for(int i = tab.size()-1; i >=0; i--){ //printf("dmg: %d, potion: %d, z: %d\n", tab[i].dmg, tab[i].potion, z); if(z-tab[i].dmg>0){ z-=tab[i].dmg; z+=tab[i].potion; wyniki2.push_back(tab[i].pos); } else{ //printf("i->%d\n", i); printf("NIE\n"); return 0; koniec=true; wyniki2.clear(); break; } } koniec=false; } printf("TAK\n"); for(int i = 0; i < wyniki.size(); i++){ printf("%d ", wyniki[i]); } for(int i = 0; i < wyniki2.size(); i++){ printf("%d ", wyniki2[i]); } printf("\n"); } /* 5 5 6 100 6 101 7 102 3 5 2 4 7 5 6 100 6 101 7 102 3 5 2 4 3 2 10 1 */ |