//#include<stdio.h> #include<iostream> #include<vector> //#include<string> //#include<map> //#include<complex> //#include<stack> //#include<list> //#include<bitset> //#include<set> //#include<iterator> #include<cmath> //#include<queue> //#include<time.h> //#include<string.h> //#include<fstream> //#include<sstream> #include<algorithm> using namespace std; #define REP( x,y ) for( int x=0; x<(y); x++ ) #define FORD( x,y,z ) for( int x=y; x>=(z); x-- ) #define FOR(x,b,e) for( int x = b; x <= (e); ++x ) #define SIZE(v) (int)v.size() #define ALL(c) c.begin(),c.end() #define VAR(v,n) __typeof(n) v=(n) #define FOREACH(i,c) for( VAR(i,c.begin());i!=c.end();++i ) #define PB push_back #define MP make_pair #define ST first #define ND second #define WRITE( V ){ FOREACH(it,V) cout << *it << ", "; cout << endl; } #define WRITE_ALL(V,s,t) { cout << s << endl; REP( i,SIZE(V) ){ cout << i+1 << " ---- "; FOREACH(it,V[i]) cout << *it+t << ", "; cout << endl; } } #define WRP(p) p.ST << " " << p.ND #define CLEAR( dst,quant ) memset( dst,0, (quant)*sizeof( __typeof(*dst) ) ); #define WAR if( show_help ) #define ENDL(x) REP(crow,(x)) cout << endl; const bool show_help = 1; const int INF = 1000000001; int N,M,K,a,b,c,y,t,w,l_zest; const long double EPS = 1e-11; typedef vector<double> VD; typedef pair<double,int> PDI; typedef pair<double, double> PDD; typedef vector<bool> VB; typedef vector<int> VI; typedef vector< VI > VVI; typedef pair<int,int> PII; typedef long long LL; typedef pair<LL,LL> PLL; typedef vector<LL> VLL; typedef vector<VLL> VVLL; typedef vector<PII> VPII; VI gr; // gr[i] to najmniejsze takie j, i<j oraz cars[i].wys <= cars[j].wys, potrzebne do wyznaczania tablicy poz VI poz; // poz[i] to najmniejsze takie j, ze i<j oraz cars[i].wys + cars[j].wys > w VPII results; // wektor par results przechowuje pary <p,q>, tzn samochod nr p nie moze byc po samochodzie nr q w ustawieniu wyjsciowym, czyli // samochod nr p MUSI byc PRZED samochodem nr q struct car{ car( int ax1, int ax2, int ay1, int ay2, int anum ) : x1(ax1), x2(ax2), y1(ay1), y2(ay2), num(anum) { wys = y2-y1; } int num; // numer samochodu int x1,x2,y1,y2; int wys; // oznacza wysokosc samochodu, czyli roznice we wspolrzednych y /* bool operator<( const car & oth )const{ if( x1 < oth.x1 ) return true; else if( x1 == oth.x1 && y1 <= oth.y1 ) return true; return false; }*/ }; bool sortX( const car & c1, const car & c2 ){ if( c1.x1 < c2.x1 ) return true; else if( c1.x1 == c2.x1 && c1.y1 <= c2.y1 ) return true; return false; } // signum przyjmuje dwie wartosci albo 0, albo 1 - jesli 0, tzn ze wywoluje solution po raz pierwszy, jesli 1 to znaczy ze wywoluje solution po owdroceniu vectora cars void solution( vector<car> & cars, int signum ){ gr = VI(SIZE(cars),INF); poz = VI(SIZE(cars),INF); int t = 0; FORD(i,SIZE(cars)-2,0){ // tutaj uzupelniam tablice gr t = i+1; while( t != INF ){ if( cars[t].wys >= cars[i].wys ) break; t = gr[t]; } if( t != INF ) gr[i] = t; } FORD(i,SIZE(cars)-2,0){ // tutaj wyznaczam tablice poz t = gr[i]; while( t != INF ){ if( cars[i].wys + cars[t].wys > w ) break; t = poz[t]; } if( t != INF ) poz[i] = t; } if( signum == 0 ){ REP(i,SIZE(poz)){ if( poz[i] != INF ) results.PB( MP( cars[i].num, cars[poz[i]].num ) ); } } else{ REP(i,SIZE(poz)){ if( poz[i] != INF ) results.PB( MP( cars[poz[i]].num, cars[i].num ) ); // jesli wywoluje solution po raz drugi, w odwroconej kolejnosci musze tez dodawac numery // samochodow do wyniku } } } int main(){ ios_base::sync_with_stdio(0); cin >> l_zest; while( l_zest-- ){ cin >> N >> w; vector<car> cars; // ulozenie poczatkowe samochodow int x1,x2,y1,y2; REP(i,N){ cin >> x1 >> y1 >> x2 >> y2; if( x1 > x2 ) swap( x1,x2 ); // jesli jest podane nie w kolejnosci, to zameniam tak aby x1 bylo lewym rogiem if( y1 > y2 ) swap(y1,y2); cars.PB( car( x1,x2,y1,y2,i ) ); } sort( ALL(cars), sortX ); // sortuje po wspolrzednych y solution(cars,0); reverse( ALL(cars) ); solution(cars,1); VI pozycje( SIZE(cars) ); vector<car> cars2; // wektor reprezentujacy koncowe ulozenie samochodow REP(i,N){ cin >> x1 >> y1 >> x2 >> y2; if( x1 > x2 ) swap( x1,x2 ); // jesli jest podane nie w kolejnosci, to zameniam tak aby x1 bylo lewym rogiem if( y1 > y2 ) swap(y1,y2); cars2.PB( car( x1,x2,y1,y2,i ) ); } sort( ALL(cars2), sortX ); REP( i,SIZE(cars2) ) pozycje[ cars2[i].num ] = i; // samochod nr num jest na pozycji i bool can = true; REP( i,SIZE(results) ){ a = results[i].ST; b = results[i].ND; if( pozycje[a] > pozycje[b] ){ can = false; break; } } if( !can ) cout << "NIE" << endl; else cout << "TAK" << endl; } return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 | //#include<stdio.h> #include<iostream> #include<vector> //#include<string> //#include<map> //#include<complex> //#include<stack> //#include<list> //#include<bitset> //#include<set> //#include<iterator> #include<cmath> //#include<queue> //#include<time.h> //#include<string.h> //#include<fstream> //#include<sstream> #include<algorithm> using namespace std; #define REP( x,y ) for( int x=0; x<(y); x++ ) #define FORD( x,y,z ) for( int x=y; x>=(z); x-- ) #define FOR(x,b,e) for( int x = b; x <= (e); ++x ) #define SIZE(v) (int)v.size() #define ALL(c) c.begin(),c.end() #define VAR(v,n) __typeof(n) v=(n) #define FOREACH(i,c) for( VAR(i,c.begin());i!=c.end();++i ) #define PB push_back #define MP make_pair #define ST first #define ND second #define WRITE( V ){ FOREACH(it,V) cout << *it << ", "; cout << endl; } #define WRITE_ALL(V,s,t) { cout << s << endl; REP( i,SIZE(V) ){ cout << i+1 << " ---- "; FOREACH(it,V[i]) cout << *it+t << ", "; cout << endl; } } #define WRP(p) p.ST << " " << p.ND #define CLEAR( dst,quant ) memset( dst,0, (quant)*sizeof( __typeof(*dst) ) ); #define WAR if( show_help ) #define ENDL(x) REP(crow,(x)) cout << endl; const bool show_help = 1; const int INF = 1000000001; int N,M,K,a,b,c,y,t,w,l_zest; const long double EPS = 1e-11; typedef vector<double> VD; typedef pair<double,int> PDI; typedef pair<double, double> PDD; typedef vector<bool> VB; typedef vector<int> VI; typedef vector< VI > VVI; typedef pair<int,int> PII; typedef long long LL; typedef pair<LL,LL> PLL; typedef vector<LL> VLL; typedef vector<VLL> VVLL; typedef vector<PII> VPII; VI gr; // gr[i] to najmniejsze takie j, i<j oraz cars[i].wys <= cars[j].wys, potrzebne do wyznaczania tablicy poz VI poz; // poz[i] to najmniejsze takie j, ze i<j oraz cars[i].wys + cars[j].wys > w VPII results; // wektor par results przechowuje pary <p,q>, tzn samochod nr p nie moze byc po samochodzie nr q w ustawieniu wyjsciowym, czyli // samochod nr p MUSI byc PRZED samochodem nr q struct car{ car( int ax1, int ax2, int ay1, int ay2, int anum ) : x1(ax1), x2(ax2), y1(ay1), y2(ay2), num(anum) { wys = y2-y1; } int num; // numer samochodu int x1,x2,y1,y2; int wys; // oznacza wysokosc samochodu, czyli roznice we wspolrzednych y /* bool operator<( const car & oth )const{ if( x1 < oth.x1 ) return true; else if( x1 == oth.x1 && y1 <= oth.y1 ) return true; return false; }*/ }; bool sortX( const car & c1, const car & c2 ){ if( c1.x1 < c2.x1 ) return true; else if( c1.x1 == c2.x1 && c1.y1 <= c2.y1 ) return true; return false; } // signum przyjmuje dwie wartosci albo 0, albo 1 - jesli 0, tzn ze wywoluje solution po raz pierwszy, jesli 1 to znaczy ze wywoluje solution po owdroceniu vectora cars void solution( vector<car> & cars, int signum ){ gr = VI(SIZE(cars),INF); poz = VI(SIZE(cars),INF); int t = 0; FORD(i,SIZE(cars)-2,0){ // tutaj uzupelniam tablice gr t = i+1; while( t != INF ){ if( cars[t].wys >= cars[i].wys ) break; t = gr[t]; } if( t != INF ) gr[i] = t; } FORD(i,SIZE(cars)-2,0){ // tutaj wyznaczam tablice poz t = gr[i]; while( t != INF ){ if( cars[i].wys + cars[t].wys > w ) break; t = poz[t]; } if( t != INF ) poz[i] = t; } if( signum == 0 ){ REP(i,SIZE(poz)){ if( poz[i] != INF ) results.PB( MP( cars[i].num, cars[poz[i]].num ) ); } } else{ REP(i,SIZE(poz)){ if( poz[i] != INF ) results.PB( MP( cars[poz[i]].num, cars[i].num ) ); // jesli wywoluje solution po raz drugi, w odwroconej kolejnosci musze tez dodawac numery // samochodow do wyniku } } } int main(){ ios_base::sync_with_stdio(0); cin >> l_zest; while( l_zest-- ){ cin >> N >> w; vector<car> cars; // ulozenie poczatkowe samochodow int x1,x2,y1,y2; REP(i,N){ cin >> x1 >> y1 >> x2 >> y2; if( x1 > x2 ) swap( x1,x2 ); // jesli jest podane nie w kolejnosci, to zameniam tak aby x1 bylo lewym rogiem if( y1 > y2 ) swap(y1,y2); cars.PB( car( x1,x2,y1,y2,i ) ); } sort( ALL(cars), sortX ); // sortuje po wspolrzednych y solution(cars,0); reverse( ALL(cars) ); solution(cars,1); VI pozycje( SIZE(cars) ); vector<car> cars2; // wektor reprezentujacy koncowe ulozenie samochodow REP(i,N){ cin >> x1 >> y1 >> x2 >> y2; if( x1 > x2 ) swap( x1,x2 ); // jesli jest podane nie w kolejnosci, to zameniam tak aby x1 bylo lewym rogiem if( y1 > y2 ) swap(y1,y2); cars2.PB( car( x1,x2,y1,y2,i ) ); } sort( ALL(cars2), sortX ); REP( i,SIZE(cars2) ) pozycje[ cars2[i].num ] = i; // samochod nr num jest na pozycji i bool can = true; REP( i,SIZE(results) ){ a = results[i].ST; b = results[i].ND; if( pozycje[a] > pozycje[b] ){ can = false; break; } } if( !can ) cout << "NIE" << endl; else cout << "TAK" << endl; } return 0; } |