1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
#include <iostream>
#include <sstream>
#include <fstream>
#include <string>
#include <vector>
#include <queue>
#include <algorithm>
#include <map>
#include <set>
#include <limits.h>
#include "kollib.h"
#include "message.h"

using namespace std;

typedef long long LL;

#define MAX(a, b) ((a) > (b) ? (a) : (b))
#define MIN(a, b) ((a) < (b) ? (a) : (b))
#define ABS(val) ((val) < 0 ? -(val) : (val))

#define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x)
#define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x)
#define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x)
#define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n)
#define ALL(c) (c).begin(), (c).end()
#define SIZE(x) ((int)(x).size())
#define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i)
#define PB push_back
#define ST first
#define ND second

/** "Algorytmika Praktyczna" Piotr Stanczyk */
const int INF = 1000000001;
template<class V, class E> struct Graph {
// Typ krawedzi (Ed) dziedziczy po typie zawierajacym dodatkowe informacje 
// zwiazane z krawedzia (E). Zawiera on rowniez pole v, okreslajace numer
// wierzcholka, do ktorego prowadzi krawedz. Zaimplementowany konstruktor
// pozwala na skrocenie zapisu wielu funkcji korzystajacych ze struktury grafu
	struct Ed : E {
		int v; 
		Ed(E p, int w) : E(p), v(w) {}
	};
// Typ wierzcholka (Ve) dziedziczy po typie zawierajacym dodatkowe informacje
// z nim zwiazane (V) oraz po wektorze krawedzi. To drugie dziedziczenie moze
// wydawac sie na pierwszy rzut oka stosunkowo dziwne, lecz jest ono 
// przydatne - umozliwia latwe iterowanie po wszystkich krawedziach wychodzacych
// z wierzcholka v: FOREACH(it, g[v])
	struct Ve : V,vector<Ed> {};
// Wektor wierzcholkow w grafie
	vector<Ve> g;
// Konstruktor grafu - przyjmuje jako parametr liczbe wierzcholkow
	Graph(int n=0) : g(n) {}
// Funkcja dodajaca do grafu nowa krawedz nieskierowana, laczaca wierzcholki b i e
// oraz zawierajaca dodatkowe informacje okreslone przez zmienna d. Krawedz
// nieskierowana jest reprezentowana przez dwie krawedzie skierowane - jedna
// prowadzaca z wierzcholka b do wierzcholka e oraz druga prowadzaca z
// wierzcholka e do wierzcholka b. Struktura E w grafach nieskierowanych
// musi dodatkowo zawierac element int rev. Dla danej krawedzi skierowanej
// $(b,e)$ pole to przechowuje pozycje krawedzi $(e,b)$ na liscie incydencji
// wierzcholka $e$. Dzieki temu dla dowolnej krawedzi w grafie mozna w czasie
// stalym znalezc krawedz o przeciwnym zwrocie
	void EdgeU(int b, int e, E d = E()) {
//		printf("GRAPH adding %d %d %d\n", b, e , d.l);
	    Ed eg(d,e); eg.rev=SIZE(g[e])+(b==e); g[b].PB(eg);
	    eg.rev=SIZE(g[eg.v=b])-1; g[e].PB(eg);
	}
// Operator okreslajacy porzadek liniowy (w kolejnosci rosnacych odleglosci od zrodla)
// na wierzcholkach grafu
  struct djcmp{
    bool operator()(const Ve* a, const Ve* b) const{
      return (a->t==b->t) ? a<b : a->t < b->t;
    }
  };
// Funkcja realizujaca algorytm Dijkstry. Dla kazdego wierzcholka wyznaczana jest
// odleglosc od zrodla wyszukiwania s i umieszczana w zmiennej t oraz numer
// wierzcholka-ojca w drzewie najkrotszych sciezek - umieszczany w zmiennej s.
//Dla wierzcholkow nieosiagalnych ze zrodla t = INF, s = -1
  void Dijkstra(int s){
// Kolejka priorytetowa sluzaca do wyznaczania najblizszych wierzcholkow
    set<Ve*, djcmp> k;
    FOREACH(it, g) it->t = INF, it->s = -1;
// Na poczatku wstawiany jest do kolejki wierzcholek-zrodlo
    g[s].t = 0; g[s].s = -1; k.insert(&g[s]);
// Dopoki sa jeszcze nieprzetworzone wierzcholki...
	while(!k.empty()){
// Wybierz wierzcholek o najmniejszej odleglosci i usun go z kolejki
      Ve *y = *(k.begin());
      k.erase(k.begin());
// Dla kazdej krawedzi wychodzacej z aktualnie przetwarzanego wierzcholka
// sprobuj zmniejszyc odleglosc do wierzcholka, do ktorego ta krawedz prowadzi
      FOREACH(it, *y) if (g[it->v].t > y->t+it->l){
        k.erase(&g[it->v]); g[it->v].t=y->t+it->l;
        g[it->v].s=y-&g[0]; k.insert(&g[it->v]);
      }
    }
  }
};
// Wzbogacenie wierzcholkow oraz krawedzi wymagane przez algorytm Dijkstry
struct Vs { 
	int t, s;
};
struct Ve {
	int l, rev;
};


/* End */


int m = NumberOfQueries();
int myid = MyNodeId();
int s = NumberOfStudents();
int n = NumberOfNodes();
int w = s / (n - 1);
int width = 1000;
int lp = w / width;

bool is_special(int x)
{
	int l = x / width;
	int r = x - (l * width);
	bool lpOK = (l < lp);
	bool resOK = (r != 0) && (r < n);
	bool q = false;
	for(int j = 1; j <= m; ++j)
	{
		int from = QueryFrom(j);
		int to = QueryTo(j);
		if(x == from || x == to)
			q = true;
	}
	return lpOK && resOK || q;
}



void solve_raw(int raw, bool first)
{
	int nei = 0;
	int start = raw;
	int cand = start;
	int prev = -1;
	if(!is_special(start))
	{
//		printf("ERROR! peculiar, (%d %d %d), %d\n", i, width, myid, start);

	}
	do{
		int tmp;
		if(first)
		{
			tmp = FirstNeighbor(cand);
			if(tmp == prev)
			{
				tmp = SecondNeighbor(cand);
			}
		}
		else
		{
			tmp = SecondNeighbor(cand);
			if(tmp == prev)
			{
				tmp = FirstNeighbor(cand);
			}

		}
		prev = cand;
		cand = tmp;
		nei++;
	//	printf("inwhile\n");
	} while(!is_special(cand));
	PutInt(0, MIN(start, cand));
	PutInt(0, MAX(start, cand));
	PutInt(0, nei);
	//printf("prepared\n");
}

void solve(int i, bool first)
{
	solve_raw(i * width + myid, first);
}

Graph<Vs, Ve> g(s);


int main()
{
	

	if(myid != 0) {
		bool pushed = false;
		for(int i = 0; i < lp; i++)
		{
			solve(i, true);
			pushed = true;
		}	
		for(int i = 0; i < lp; i++)
		{
			solve(i, false);
			pushed = true;
		}
		if(pushed)	
			Send(0);	
		if(myid == 1)
		{
			bool pushed2 = false;
			for(int j = 1; j <= m; ++j)
			{
				pushed2 = true;
				int from = QueryFrom(j);
				int to = QueryTo(j);
				solve_raw(from, true);
				solve_raw(from, false);
				solve_raw(to, true);
				solve_raw(to, false);
			}
			if(pushed2)
				Send(0);
		}
	}
	else
	{
		map<int, pair<int, int> > mp;
		
		for (int ins = 1; ins < NumberOfNodes(); ++ins) {
//			printf("%d, ",Receive(ins));
			if(lp)
				Receive(ins);
			for (int l = 0 ; l < 2 * lp; ++l){
			
				int start = GetInt(ins);
				int end = GetInt(ins); 
				int val = GetInt(ins);
				mp[start] = make_pair(end, val);
			}
		}
			if(m)
			Receive(1);
			for (int l = 0 ; l < 4 * m; ++l){
			
				int start = GetInt(1);
				int end = GetInt(1); 
				int val = GetInt(1);
				mp[start] = make_pair(end, val);
			}
		
		Ve ed;
// Skonstruuj graf o odpowiednim rozmiarze oraz dodaj do niego krawedzie
		FOREACH(i, mp)	
		{
			ed.l = MIN(i->second.second, s - i->second.second);
			g.EdgeU(i->first, i->second.first, ed);
		}

		//printf("START queries\n");
	
			
		for(int j = 1; j <= m; ++j)
		{
			int from = QueryFrom(j);
			int to = QueryTo(j);
//			printf("#from %d \n", from);
//			printf("#to %d \n", to);
			/*
			int cand = from;
			int prev = -1;
			do
			{
				int tmp = FirstNeighbor(cand);
				if(tmp == prev)
				{
					tmp = SecondNeighbor(cand);
				}
				prev = cand;
				cand = tmp;	
				printf(" # %d \n", tmp);
				
				
			}while(cand != from);
			*/
/*
			int r1 = add_two(from, to, true, false);
			int r2 = add_two(from, to, false, false);
			int r3 = add_two(from, to, false, true);
			int r4 = add_two(from, to, true, true);

			printf("%d\n", MIN(MIN(r1, r2), MIN(r3, r4)));
*/
			g.Dijkstra(from);
			printf("%d\n", g.g[to].t);
			
		}
		
	}
//	printf("END");
	

}











/*
int main() {
	int n, m, s, b, e;
	Ve ed;
// Wczytaj liczbe wierzcholkow, krawedzi oraz wierzcholek startowy
	cin >> n >> m >> s;
// Skonstruuj graf o odpowiednim rozmiarze oraz dodaj do niego krawedzie
	Graph<Vs, Ve> g(n);
	REP(x,m) {
		cin >> b >> e >> ed.l;
		g.EdgeU(b, e, ed);
	}
// Wykonaj algorytm Dijkstry
	g.Dijkstra(s);
// Wypisz dla wszystkich wierzcholkow znaleziona odleglosc od zrodla 
// oraz numer wierzcholka, z ktorego prowadzi ostatnia krawedz 
// wyznaczonej najkrotszej sciezki
	REP(x, SIZE(g.g)) cout << "Wierzcholek " << x << 
		": odleglosc od zrodla = " << g.g[x].t << 
		", ojciec w drzewie najkrotszych sciezek = " << g.g[x].s << endl;
	return 0;
}

*/