#include<stdio.h> #include<stdlib.h> #include<vector> #include<algorithm> using namespace std; //#define DEBUG //#define RAMCHECK class Part; class Rectangle { public: int x1,x2,y1,y2; bool deleted; bool intersects(const Rectangle& o) { return (o.x2>x1)&&(o.x1<x2)&& (o.y2>y1)&&(o.y1<y2); } void consume(const Rectangle& o) { if(o.x1<x1) x1=o.x1; if(o.y1<y1) y1=o.y1; if(o.x2>x2) x2=o.x2; if(o.y2>y2) y2=o.y2; } void read() { deleted=false; scanf("%d %d %d %d",&x1,&x2,&y1,&y2); } void print() { printf("%d %d %d %d\n",x1,x2,y1,y2); } }; Rectangle* data; int csortX(const void* v1, const void* v2) { const Rectangle* r1=*((const Rectangle**)v1); const Rectangle* r2=*((const Rectangle**)v2); return r1->x1 - r2->x2; } int csortY(const void* v1, const void* v2) { const Rectangle* r1=*((const Rectangle**)v1); const Rectangle* r2=*((const Rectangle**)v2); return r1->y1 - r2->y2; } int csortP(const void* v1, const void* v2) { if(v1<v2) return -1; if(v2>v1) return 1; return 0; } /** * Podział przestrzeni */ class Part { public: Part* owner; // obiekt nadrzędny vector<Rectangle*> c; // prostokąty znajdujące się w tej przestrzeni - jeżeli przestrzeń niepodzilona int split; // rodzaj podziału - 0 brak podziału int pos; // położenie linii podziału (gdy jest podział) Part* left; // pod podział - jedna strona (gdy jest podział) Part* right; // pod podział druga strona (gdy jest podział) public: Part(Part* _owner=NULL) { pos=0; split=0; left=NULL; right=NULL; owner=_owner; } ~Part() { if(left!=NULL) delete left; if(right!=NULL) delete right; } void reset() { pos=0; split=0; c.resize(0); } bool contains(Rectangle* r) { for(int i=0;i<c.size();++i) if(c[i]==r) return true; return false; } /** Ocenia potencjalny podział */ int rateSplit(int pos, int dir) { int left=0; int right=0; int both=0; if(dir==1) { for(int i=0;i<c.size();++i) { if(c[i]->x2<=pos) ++left; else if(c[i]->x1>=pos) ++right; else ++both; } } else { for(int i=0;i<c.size();++i) { if(c[i]->y2<=pos) ++left; else if(c[i]->y1>=pos) ++right; else ++both; } } #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"Rate split %d, %d = (%d,%d) %d\n",pos,dir,left,right,both); #endif if((left+both>49) ||(right+both>49)) return 0; return (50-(left+both))+(50-(right+both)) - both; } void doSplit(int score, int splitPos, int splitMode); /** Funkcja dzieląca dane z tej części na dwa zbiory */ void calcSplit() { int bestSplit,bestPos,bestScore=0; #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"Split calc %d\n",c.size()); #endif int sp,pos; // testowanie według x-a //sort(c.begin(),c.end(),sortX); qsort(c.data(),c.size(),sizeof(Rectangle*),csortX); pos=c[c.size()/2]->x1; sp=rateSplit(pos,1); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,1); return; } bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=1; pos=c[c.size()/4]->x1; sp=rateSplit(pos,1); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,1); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=1; } pos=c[(c.size()*3)/4]->x1; sp=rateSplit(pos,1); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,1); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=1; } // testowanie według y-a qsort(c.data(),c.size(),sizeof(Rectangle*),csortY); //sort(c.begin(),c.end(),sortY); pos=c[c.size()/2]->y1; sp=rateSplit(pos,2); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,2); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=2;} pos=c[c.size()/4]->y1; sp=rateSplit(pos,2); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,2); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=2; } pos=c[(c.size()*3)/4]->y1; sp=rateSplit(pos,2); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,2); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=2; } if(bestScore<5) split=-1; // niepodzielny z jakiegoś powodu else doSplit(bestScore,bestPos,bestSplit); } /** Dodaje prostokąt do obszaru */ void add(Rectangle* r) { switch(split) { case -1: case 0: // brak podziału c.push_back(r); if(split==-1) break; if(c.size()>50) { calcSplit(); } break; case 1: // podział według x if(r->x2<=pos) { // obiekt całkowicie po lewej stronie podziału left->add(r); // szukamy po lewej } else if(r->x1>=pos) { // obiekt całkowicie po prawej stronie podziału right->add(r); // szukamy po prawej } else { // obiekt na dwóch stronach podziału - trzeba przeszukać obydwa left->add(r); right->add(r); } break; case 2: // podział według y if(r->y2<=pos) { // obiekt całkowicie na dole left->add(r); } else if(r->y1>=pos) { // obiekt całkowicie na górze right->add(r); } else { left->add(r); right->add(r); } break; } } void sum() { #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"SUM: %d + %d\n",left->c.size(),right->c.size()); #endif for(int i=0;i<left->c.size();++i) c.push_back(left->c[i]); for(int i=0;i<right->c.size();++i) { if(!left->contains(right->c[i])) c.push_back(right->c[i]); } split=0; pos=0; left->reset(); right->reset(); } void doUnsplit() { if(owner==NULL) return; // root owner->sum(); } /** Szuka pierwszego prostokąta kolidującego */ bool consume(Rectangle *r) { bool found; switch(split) { case -1: case 0: { found=false; for(int i=0;i<c.size();++i) { if(r->intersects(*c[i])) { #ifdef DEBUG //fprintf(stderr,"Consume (%d,%d)-(%d,%d) + (%d,%d)-(%d,%d)\n", // r->x1,r->y1,r->x2,r->y2, // c[i]->x1,c[i]->y1,c[i]->x2,c[i]->y2); #endif r->consume(*c[i]); c[i]->deleted=true; if(c.size()>1) c[i]=c[c.size()-1]; // prznoszę ostatni na pozycję usuwanego c.pop_back(); // i usuwam ostatni, aby nie było przenoszenia danych --i; found=true; // nie kończymy bo może przy okazji coś jeszcze wypadnie } } return found; // konczymy, bo nie ma dzieci } case 1: // podział według x if(r->x2<=pos) { // obiekt całkowicie po lewej stronie podziału found=left->consume(r); // szukamy po lewej } else if(r->x1>=pos) { // obiekt całkowicie po prawej stronie podziału found=right->consume(r); // szukamy po prawej } else { // obiekt na dwóch stronach podziału - trzeba przeszukać obydwa found=left->consume(r); found|=right->consume(r); } break; case 2: // podział według y if(r->y2<=pos) { // obiekt całkowicie na dole found=left->consume(r); } else if(r->y1>=pos) { // obiekt całkowicie na górze found=right->consume(r); } else { found=left->consume(r); found|=right->consume(r); } break; } if(found && (left->split<=0) && (right->split<=0)) { if(left->c.size()<5 || right->c.size()<5) sum(); } return found; // nie znaleziono } }; void Part::doSplit(int score, int splitPos, int splitMode) { #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"Split with %d pos, mode %d, score %d\n",splitPos,splitMode,score); #endif pos=splitPos; split=splitMode; if(left==NULL) left=new Part(this); if(right==NULL) right=new Part(this); for(int i=0;i<c.size();++i) { add(c[i]); #ifdef DEBUG fprintf(stderr," [%d/%d] L=%d R=%d\n",i,c.size(), left->c.size(),right->c.size()); #endif } c.resize(0); #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"Splitting by %d/%d -> %d,%d\n",splitPos,splitMode,left->c.size(),right->c.size()); #endif } int sortFunc(const void* v1, const void* v2) { const Rectangle* r1=(const Rectangle*)v1; const Rectangle* r2=(const Rectangle*)v2; if(r1->deleted) return 1; if(r2->deleted) return -1; int d=r1->x1 - r2->x1; if(d!=0) return d; d=r1->x2 - r2->x2; if(d!=0) return d; d=r1->y1 - r2->y1; if(d!=0) return d; return r1->y2 - r2->y2; } int main() { int n; scanf("%d",&n); data=(Rectangle*)malloc(sizeof(Rectangle)*n); Part root; int c=0; for(int i=0;i<n;++i) { Rectangle* r=&data[c]; r->read(); #ifdef DEBUG //fprintf(stderr,"Processing: (%d,%d)-(%d,%d)\n",r->x1,r->y1,r->x2,r->y2); #endif while(root.consume(r)); root.add(r); ++c; } qsort(data,c,sizeof(Rectangle),sortFunc); int valid=0; for(int i=0;i<c;++i) { if(data[i].deleted) break; ++valid; } printf("%d\n",valid); for(int i=0;i<valid;++i) { data[i].print(); } return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 | #include<stdio.h> #include<stdlib.h> #include<vector> #include<algorithm> using namespace std; //#define DEBUG //#define RAMCHECK class Part; class Rectangle { public: int x1,x2,y1,y2; bool deleted; bool intersects(const Rectangle& o) { return (o.x2>x1)&&(o.x1<x2)&& (o.y2>y1)&&(o.y1<y2); } void consume(const Rectangle& o) { if(o.x1<x1) x1=o.x1; if(o.y1<y1) y1=o.y1; if(o.x2>x2) x2=o.x2; if(o.y2>y2) y2=o.y2; } void read() { deleted=false; scanf("%d %d %d %d",&x1,&x2,&y1,&y2); } void print() { printf("%d %d %d %d\n",x1,x2,y1,y2); } }; Rectangle* data; int csortX(const void* v1, const void* v2) { const Rectangle* r1=*((const Rectangle**)v1); const Rectangle* r2=*((const Rectangle**)v2); return r1->x1 - r2->x2; } int csortY(const void* v1, const void* v2) { const Rectangle* r1=*((const Rectangle**)v1); const Rectangle* r2=*((const Rectangle**)v2); return r1->y1 - r2->y2; } int csortP(const void* v1, const void* v2) { if(v1<v2) return -1; if(v2>v1) return 1; return 0; } /** * Podział przestrzeni */ class Part { public: Part* owner; // obiekt nadrzędny vector<Rectangle*> c; // prostokąty znajdujące się w tej przestrzeni - jeżeli przestrzeń niepodzilona int split; // rodzaj podziału - 0 brak podziału int pos; // położenie linii podziału (gdy jest podział) Part* left; // pod podział - jedna strona (gdy jest podział) Part* right; // pod podział druga strona (gdy jest podział) public: Part(Part* _owner=NULL) { pos=0; split=0; left=NULL; right=NULL; owner=_owner; } ~Part() { if(left!=NULL) delete left; if(right!=NULL) delete right; } void reset() { pos=0; split=0; c.resize(0); } bool contains(Rectangle* r) { for(int i=0;i<c.size();++i) if(c[i]==r) return true; return false; } /** Ocenia potencjalny podział */ int rateSplit(int pos, int dir) { int left=0; int right=0; int both=0; if(dir==1) { for(int i=0;i<c.size();++i) { if(c[i]->x2<=pos) ++left; else if(c[i]->x1>=pos) ++right; else ++both; } } else { for(int i=0;i<c.size();++i) { if(c[i]->y2<=pos) ++left; else if(c[i]->y1>=pos) ++right; else ++both; } } #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"Rate split %d, %d = (%d,%d) %d\n",pos,dir,left,right,both); #endif if((left+both>49) ||(right+both>49)) return 0; return (50-(left+both))+(50-(right+both)) - both; } void doSplit(int score, int splitPos, int splitMode); /** Funkcja dzieląca dane z tej części na dwa zbiory */ void calcSplit() { int bestSplit,bestPos,bestScore=0; #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"Split calc %d\n",c.size()); #endif int sp,pos; // testowanie według x-a //sort(c.begin(),c.end(),sortX); qsort(c.data(),c.size(),sizeof(Rectangle*),csortX); pos=c[c.size()/2]->x1; sp=rateSplit(pos,1); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,1); return; } bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=1; pos=c[c.size()/4]->x1; sp=rateSplit(pos,1); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,1); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=1; } pos=c[(c.size()*3)/4]->x1; sp=rateSplit(pos,1); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,1); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=1; } // testowanie według y-a qsort(c.data(),c.size(),sizeof(Rectangle*),csortY); //sort(c.begin(),c.end(),sortY); pos=c[c.size()/2]->y1; sp=rateSplit(pos,2); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,2); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=2;} pos=c[c.size()/4]->y1; sp=rateSplit(pos,2); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,2); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=2; } pos=c[(c.size()*3)/4]->y1; sp=rateSplit(pos,2); if(sp>45) { // OK dobry wynik doSplit(sp,pos,2); return; } if(sp>bestScore) { bestScore=sp; bestPos=pos; bestSplit=2; } if(bestScore<5) split=-1; // niepodzielny z jakiegoś powodu else doSplit(bestScore,bestPos,bestSplit); } /** Dodaje prostokąt do obszaru */ void add(Rectangle* r) { switch(split) { case -1: case 0: // brak podziału c.push_back(r); if(split==-1) break; if(c.size()>50) { calcSplit(); } break; case 1: // podział według x if(r->x2<=pos) { // obiekt całkowicie po lewej stronie podziału left->add(r); // szukamy po lewej } else if(r->x1>=pos) { // obiekt całkowicie po prawej stronie podziału right->add(r); // szukamy po prawej } else { // obiekt na dwóch stronach podziału - trzeba przeszukać obydwa left->add(r); right->add(r); } break; case 2: // podział według y if(r->y2<=pos) { // obiekt całkowicie na dole left->add(r); } else if(r->y1>=pos) { // obiekt całkowicie na górze right->add(r); } else { left->add(r); right->add(r); } break; } } void sum() { #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"SUM: %d + %d\n",left->c.size(),right->c.size()); #endif for(int i=0;i<left->c.size();++i) c.push_back(left->c[i]); for(int i=0;i<right->c.size();++i) { if(!left->contains(right->c[i])) c.push_back(right->c[i]); } split=0; pos=0; left->reset(); right->reset(); } void doUnsplit() { if(owner==NULL) return; // root owner->sum(); } /** Szuka pierwszego prostokąta kolidującego */ bool consume(Rectangle *r) { bool found; switch(split) { case -1: case 0: { found=false; for(int i=0;i<c.size();++i) { if(r->intersects(*c[i])) { #ifdef DEBUG //fprintf(stderr,"Consume (%d,%d)-(%d,%d) + (%d,%d)-(%d,%d)\n", // r->x1,r->y1,r->x2,r->y2, // c[i]->x1,c[i]->y1,c[i]->x2,c[i]->y2); #endif r->consume(*c[i]); c[i]->deleted=true; if(c.size()>1) c[i]=c[c.size()-1]; // prznoszę ostatni na pozycję usuwanego c.pop_back(); // i usuwam ostatni, aby nie było przenoszenia danych --i; found=true; // nie kończymy bo może przy okazji coś jeszcze wypadnie } } return found; // konczymy, bo nie ma dzieci } case 1: // podział według x if(r->x2<=pos) { // obiekt całkowicie po lewej stronie podziału found=left->consume(r); // szukamy po lewej } else if(r->x1>=pos) { // obiekt całkowicie po prawej stronie podziału found=right->consume(r); // szukamy po prawej } else { // obiekt na dwóch stronach podziału - trzeba przeszukać obydwa found=left->consume(r); found|=right->consume(r); } break; case 2: // podział według y if(r->y2<=pos) { // obiekt całkowicie na dole found=left->consume(r); } else if(r->y1>=pos) { // obiekt całkowicie na górze found=right->consume(r); } else { found=left->consume(r); found|=right->consume(r); } break; } if(found && (left->split<=0) && (right->split<=0)) { if(left->c.size()<5 || right->c.size()<5) sum(); } return found; // nie znaleziono } }; void Part::doSplit(int score, int splitPos, int splitMode) { #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"Split with %d pos, mode %d, score %d\n",splitPos,splitMode,score); #endif pos=splitPos; split=splitMode; if(left==NULL) left=new Part(this); if(right==NULL) right=new Part(this); for(int i=0;i<c.size();++i) { add(c[i]); #ifdef DEBUG fprintf(stderr," [%d/%d] L=%d R=%d\n",i,c.size(), left->c.size(),right->c.size()); #endif } c.resize(0); #ifdef DEBUG fprintf(stderr,"Splitting by %d/%d -> %d,%d\n",splitPos,splitMode,left->c.size(),right->c.size()); #endif } int sortFunc(const void* v1, const void* v2) { const Rectangle* r1=(const Rectangle*)v1; const Rectangle* r2=(const Rectangle*)v2; if(r1->deleted) return 1; if(r2->deleted) return -1; int d=r1->x1 - r2->x1; if(d!=0) return d; d=r1->x2 - r2->x2; if(d!=0) return d; d=r1->y1 - r2->y1; if(d!=0) return d; return r1->y2 - r2->y2; } int main() { int n; scanf("%d",&n); data=(Rectangle*)malloc(sizeof(Rectangle)*n); Part root; int c=0; for(int i=0;i<n;++i) { Rectangle* r=&data[c]; r->read(); #ifdef DEBUG //fprintf(stderr,"Processing: (%d,%d)-(%d,%d)\n",r->x1,r->y1,r->x2,r->y2); #endif while(root.consume(r)); root.add(r); ++c; } qsort(data,c,sizeof(Rectangle),sortFunc); int valid=0; for(int i=0;i<c;++i) { if(data[i].deleted) break; ++valid; } printf("%d\n",valid); for(int i=0;i<valid;++i) { data[i].print(); } return 0; } |