#include <iostream> #include <set> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; struct Obszar; struct Patyk; int n; // wejsciowa liczba plemion vector<Obszar> obszary; set<Patyk> patyki; struct Obszar { Obszar() {} Obszar(int _x1, int _y1, int _x2, int _y2) : x1(_x1) , y1(_y1) , x2(_x2) , y2(_y2) { } static Obszar merge(const Obszar& ob1, const Obszar& ob2) { return Obszar( min(ob1.x1, ob2.x1), min(ob1.y1, ob2.y1), max(ob1.x2, ob2.x2), max(ob1.y2, ob2.y2) ); } int x1, y1, x2, y2; }; struct PorObszary { bool operator()(const Obszar& ob1, const Obszar& ob2) { if (ob1.x1 != ob2.x1) return ob1.x1 < ob2.x1; else if (ob1.x2 != ob2.x2) return ob1.x2 <ob2.x2; else if (ob1.y1 != ob2.y1) return ob1.y1 < ob2.y1; else return ob1.y2 < ob2.y2; } }; struct Patyk { Patyk(int idObszaru, bool czyLewy) : id(idObszaru) , lewy(czyLewy) , sztuczny(false) {} Patyk(int idObszaru, bool czyLewy, bool czySztuczny) : id(idObszaru) , lewy(czyLewy) , sztuczny(czySztuczny) {} bool operator<(const Patyk& other) const { Obszar& myOb = obszary[id]; Obszar& hisOb = obszary[other.id]; int myX = (lewy ? myOb.x1 : myOb.x2); int hisX = (other.lewy ? hisOb.x1 : hisOb.x2); if (myX != hisX) return myX < hisX; else if (sztuczny != other.sztuczny) return sztuczny; // sztuczny musi byc przed innymi o tym samym x else if (lewy != other.lewy) return !lewy; //najpierw musi pojsc prawa krawedz else if (myOb.y1 != hisOb.y1) return myOb.y1 < hisOb.y1; else return myOb.y2 < hisOb.y2; } Patyk odpowiednik() const { return Patyk(id, !lewy); } int id; bool lewy; bool sztuczny; }; const int TREE_LIMIT = 1048576; // 2^20 //const int TREE_LIMIT = 8; // 2^20 class Drzewo { public: Drzewo() { } void init() { init(0, TREE_LIMIT); } // oznacza przedzial [a, b) etykieta label // jesli sie powiedzie to zwroci 0, w p.p. zwroci label z ktorym jest kolizja int wloz(int label, int a, int b) { if (lbl != 0) // KOLIZJA! return lbl; // Odtad wiemy ze ten wezel jest niepokryty if (this->a == a && this->b == b) { if (maks == 1) // KOLIZJA! return getAnyLabel(); else { lbl = label; maks = 1; return 0; } } // w tym miejscu mamy gwarancje ze nie jestesmy w lisciu if (a < left->b) { int s = left->wloz(label, a, min(left->b, b)); if (s != 0) return s; } if (b > right->a) { int s = right->wloz(label, max(a, right->a), b); if (s != 0) { if (a <left->b) left->zeruj(a, min(left->b, b)); return s; } } maks = max(left->maks, right->maks); return 0; } // dziala tylko pod warunkiem ze wczesniej wlozylismy [a, b) void zeruj(int a, int b) { if (maks == 0) return; if (this->a == a && this->b == b) { if (b - a > 1) // ten if chyba nie jest potrzebny????? { left->zeruj(left->a, left->b); right->zeruj(right->a, right->b); } lbl = maks = 0; return ; } // w tym miejscu mamy gwarancje ze nie jestesmy w lisciu if (a < left->b) left->zeruj(a, min(left->b, b)); if (b > right->a) right->zeruj(max(a, right->a), b); maks = (lbl == 0 ? max(left->maks, right->maks) : 1); } // Dziala tylko dla drzew, gdzie maks == 1, // zwroci jakis label bedacy w tym drzewie int getAnyLabel() { if (lbl != 0) return lbl; else { if (left->maks > 0) // nie jest mozliwe zebysmy byli w lisciu, bo lbl == 0 && maks > 0 return left->getAnyLabel(); else return right->getAnyLabel(); } } void wypisz() { if (lbl == 0 && b-a > 1) { left->wypisz(); right->wypisz(); } else { for (int i = 0; i < b-a; ++i) cout << lbl; } } private: void init (int a, int b) { this->a = a; this->b = b; lbl = 0; maks = 0; int half = (b-a) / 2; if (half > 0) { left = new Drzewo(); right = new Drzewo(); left->init(a, a + half); right->init(a + half, b); } } Drzewo *left, *right; int lbl; int a, b; int maks; }; void wczytajObszary() { obszary.push_back(Obszar(-1,-1,-1,-1)); // zeby wypelnil indeks 0 for (int i = 1; i <= n; ++i) { Obszar ob; cin >> ob.x1 >> ob.x2 >> ob.y1 >> ob.y2; obszary.push_back(ob); } } void zrobPatyki() { for (int i = 1; i <= n; ++i) { patyki.insert(Patyk(i, true)); patyki.insert(Patyk(i, false)); } } void zamiataj() { Drzewo drz; drz.init(); set<Patyk>::iterator p = patyki.begin(); while (p != patyki.end()) { Obszar& obP = obszary[p->id]; bool prawy = !p->lewy; int lbl = drz.wloz(p->id, obP.y1, obP.y2); if (lbl == 0 || lbl == p->id) p++; else { // nastapila kolizja z obszarem lbl Patyk r = Patyk(lbl, true); Obszar& obR = obszary[lbl]; drz.zeruj(obR.y1, obR.y2); Obszar nowy = Obszar::merge(obP, obR); int nowyId = obszary.size(); obszary.push_back(nowy); Patyk q = Patyk(nowyId, true); patyki.erase(p); patyki.erase(p->odpowiednik()); patyki.erase(r); patyki.erase(r.odpowiednik()); patyki.insert(q); patyki.insert(q.odpowiednik()); Patyk szt = Patyk(nowyId, true, true); patyki.insert(szt); p = patyki.find(szt); set<Patyk>::iterator usun = p; p++; patyki.erase(usun); } if (prawy) { drz.zeruj(obP.y1, obP.y2); } //drz.wypisz(); cout << endl; } } void wypiszWynik() { vector<Obszar> pozostale; for (set<Patyk>::iterator it = patyki.begin(); it != patyki.end(); ++it) { if (it->lewy) pozostale.push_back(obszary[it->id]); } sort(pozostale.begin(), pozostale.end(), PorObszary()); cout << pozostale.size() << endl; for (unsigned int i = 0; i < pozostale.size(); ++i) cout << pozostale[i].x1 << ' ' << pozostale[i].x2 << ' ' << pozostale[i].y1 << ' ' << pozostale[i].y2 << endl; } int main() { ios_base::sync_with_stdio(0); cin >> n; wczytajObszary(); zrobPatyki(); zamiataj(); wypiszWynik(); }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 | #include <iostream> #include <set> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; struct Obszar; struct Patyk; int n; // wejsciowa liczba plemion vector<Obszar> obszary; set<Patyk> patyki; struct Obszar { Obszar() {} Obszar(int _x1, int _y1, int _x2, int _y2) : x1(_x1) , y1(_y1) , x2(_x2) , y2(_y2) { } static Obszar merge(const Obszar& ob1, const Obszar& ob2) { return Obszar( min(ob1.x1, ob2.x1), min(ob1.y1, ob2.y1), max(ob1.x2, ob2.x2), max(ob1.y2, ob2.y2) ); } int x1, y1, x2, y2; }; struct PorObszary { bool operator()(const Obszar& ob1, const Obszar& ob2) { if (ob1.x1 != ob2.x1) return ob1.x1 < ob2.x1; else if (ob1.x2 != ob2.x2) return ob1.x2 <ob2.x2; else if (ob1.y1 != ob2.y1) return ob1.y1 < ob2.y1; else return ob1.y2 < ob2.y2; } }; struct Patyk { Patyk(int idObszaru, bool czyLewy) : id(idObszaru) , lewy(czyLewy) , sztuczny(false) {} Patyk(int idObszaru, bool czyLewy, bool czySztuczny) : id(idObszaru) , lewy(czyLewy) , sztuczny(czySztuczny) {} bool operator<(const Patyk& other) const { Obszar& myOb = obszary[id]; Obszar& hisOb = obszary[other.id]; int myX = (lewy ? myOb.x1 : myOb.x2); int hisX = (other.lewy ? hisOb.x1 : hisOb.x2); if (myX != hisX) return myX < hisX; else if (sztuczny != other.sztuczny) return sztuczny; // sztuczny musi byc przed innymi o tym samym x else if (lewy != other.lewy) return !lewy; //najpierw musi pojsc prawa krawedz else if (myOb.y1 != hisOb.y1) return myOb.y1 < hisOb.y1; else return myOb.y2 < hisOb.y2; } Patyk odpowiednik() const { return Patyk(id, !lewy); } int id; bool lewy; bool sztuczny; }; const int TREE_LIMIT = 1048576; // 2^20 //const int TREE_LIMIT = 8; // 2^20 class Drzewo { public: Drzewo() { } void init() { init(0, TREE_LIMIT); } // oznacza przedzial [a, b) etykieta label // jesli sie powiedzie to zwroci 0, w p.p. zwroci label z ktorym jest kolizja int wloz(int label, int a, int b) { if (lbl != 0) // KOLIZJA! return lbl; // Odtad wiemy ze ten wezel jest niepokryty if (this->a == a && this->b == b) { if (maks == 1) // KOLIZJA! return getAnyLabel(); else { lbl = label; maks = 1; return 0; } } // w tym miejscu mamy gwarancje ze nie jestesmy w lisciu if (a < left->b) { int s = left->wloz(label, a, min(left->b, b)); if (s != 0) return s; } if (b > right->a) { int s = right->wloz(label, max(a, right->a), b); if (s != 0) { if (a <left->b) left->zeruj(a, min(left->b, b)); return s; } } maks = max(left->maks, right->maks); return 0; } // dziala tylko pod warunkiem ze wczesniej wlozylismy [a, b) void zeruj(int a, int b) { if (maks == 0) return; if (this->a == a && this->b == b) { if (b - a > 1) // ten if chyba nie jest potrzebny????? { left->zeruj(left->a, left->b); right->zeruj(right->a, right->b); } lbl = maks = 0; return ; } // w tym miejscu mamy gwarancje ze nie jestesmy w lisciu if (a < left->b) left->zeruj(a, min(left->b, b)); if (b > right->a) right->zeruj(max(a, right->a), b); maks = (lbl == 0 ? max(left->maks, right->maks) : 1); } // Dziala tylko dla drzew, gdzie maks == 1, // zwroci jakis label bedacy w tym drzewie int getAnyLabel() { if (lbl != 0) return lbl; else { if (left->maks > 0) // nie jest mozliwe zebysmy byli w lisciu, bo lbl == 0 && maks > 0 return left->getAnyLabel(); else return right->getAnyLabel(); } } void wypisz() { if (lbl == 0 && b-a > 1) { left->wypisz(); right->wypisz(); } else { for (int i = 0; i < b-a; ++i) cout << lbl; } } private: void init (int a, int b) { this->a = a; this->b = b; lbl = 0; maks = 0; int half = (b-a) / 2; if (half > 0) { left = new Drzewo(); right = new Drzewo(); left->init(a, a + half); right->init(a + half, b); } } Drzewo *left, *right; int lbl; int a, b; int maks; }; void wczytajObszary() { obszary.push_back(Obszar(-1,-1,-1,-1)); // zeby wypelnil indeks 0 for (int i = 1; i <= n; ++i) { Obszar ob; cin >> ob.x1 >> ob.x2 >> ob.y1 >> ob.y2; obszary.push_back(ob); } } void zrobPatyki() { for (int i = 1; i <= n; ++i) { patyki.insert(Patyk(i, true)); patyki.insert(Patyk(i, false)); } } void zamiataj() { Drzewo drz; drz.init(); set<Patyk>::iterator p = patyki.begin(); while (p != patyki.end()) { Obszar& obP = obszary[p->id]; bool prawy = !p->lewy; int lbl = drz.wloz(p->id, obP.y1, obP.y2); if (lbl == 0 || lbl == p->id) p++; else { // nastapila kolizja z obszarem lbl Patyk r = Patyk(lbl, true); Obszar& obR = obszary[lbl]; drz.zeruj(obR.y1, obR.y2); Obszar nowy = Obszar::merge(obP, obR); int nowyId = obszary.size(); obszary.push_back(nowy); Patyk q = Patyk(nowyId, true); patyki.erase(p); patyki.erase(p->odpowiednik()); patyki.erase(r); patyki.erase(r.odpowiednik()); patyki.insert(q); patyki.insert(q.odpowiednik()); Patyk szt = Patyk(nowyId, true, true); patyki.insert(szt); p = patyki.find(szt); set<Patyk>::iterator usun = p; p++; patyki.erase(usun); } if (prawy) { drz.zeruj(obP.y1, obP.y2); } //drz.wypisz(); cout << endl; } } void wypiszWynik() { vector<Obszar> pozostale; for (set<Patyk>::iterator it = patyki.begin(); it != patyki.end(); ++it) { if (it->lewy) pozostale.push_back(obszary[it->id]); } sort(pozostale.begin(), pozostale.end(), PorObszary()); cout << pozostale.size() << endl; for (unsigned int i = 0; i < pozostale.size(); ++i) cout << pozostale[i].x1 << ' ' << pozostale[i].x2 << ' ' << pozostale[i].y1 << ' ' << pozostale[i].y2 << endl; } int main() { ios_base::sync_with_stdio(0); cin >> n; wczytajObszary(); zrobPatyki(); zamiataj(); wypiszWynik(); } |