//: Piotr Skotnicki // Potyczki Algorytmiczne 2014 // PLE #include <algorithm> #include <cstdio> #include <set> #include <vector> #include <tuple> using namespace std; const int INF = 1000000000; const int POCZATEK = 1; const int KONIEC = 0; struct akcja { int typ; int y; int x1, x2; akcja(int t, int ya, int x1a, int x2a) : typ(t), y(ya), x1(x1a), x2(x2a) {} bool operator<(const akcja& b) const { return y == b.y ? typ < b.typ : y < b.y; } }; struct przedzial { int x1, x2; int y1, y2; int ile; przedzial(int x1a, int x2a, int y1a = -1, int y2a = -1, int il = 1) : x1(x1a), x2(x2a), y1(y1a), y2(y2a), ile(il) {} bool operator<(const przedzial& b) const { return x1 < b.x1 || (!(b.x1 < x1) && x2 < b.x2); } }; int main() { int n, x1, x2, y1, y2; scanf("%d", &n); multiset<akcja> podloga; multiset<akcja>::iterator miotla; set<przedzial> szufelka; vector<tuple<int, int, int, int>> panstwa; panstwa.reserve(n); for (int i = 0; i < n; ++i) { scanf("%d %d %d %d", &x1, &x2, &y1, &y2); podloga.insert(akcja(POCZATEK, y1, x1, x2)); podloga.insert(akcja(KONIEC, y2, x1, x2)); } bool koniec = false; while (!koniec) { bool zmiana = false; decltype(podloga) zamieciona_podloga; miotla = begin(podloga); while (miotla != end(podloga)) { const akcja& a = *miotla; if (a.typ == POCZATEK) { if (szufelka.empty()) { szufelka.insert(przedzial(a.x1, a.x2, a.y)); } else { auto lewy = szufelka.lower_bound(przedzial(a.x1, -INF)); if (lewy != end(szufelka)) { if (a.x1 < lewy->x1) { if (lewy != begin(szufelka)) { lewy = prev(lewy); } } } else { lewy = prev(end(szufelka)); } przedzial nowy_przedzial(a.x1, a.x2, a.y); while (lewy != end(szufelka)) { if (a.x1 <= lewy->x1 && lewy->x2 <= a.x2) { nowy_przedzial.ile += lewy->ile; nowy_przedzial.y1 = min(nowy_przedzial.y1, lewy->y1); nowy_przedzial.y2 = max(nowy_przedzial.y2, lewy->y2); szufelka.erase(lewy++); } else if (a.x2 <= lewy->x1) { break; } else if (a.x1 < lewy->x1 && lewy->x1 < a.x2 && a.x2 <= lewy->x2) { nowy_przedzial.ile += lewy->ile; nowy_przedzial.y1 = min(nowy_przedzial.y1, lewy->y1); nowy_przedzial.y2 = max(nowy_przedzial.y2, lewy->y2); nowy_przedzial.x2 = lewy->x2; szufelka.erase(lewy); break; } else if (lewy->x1 <= a.x1 && a.x2 <= lewy->x2) { nowy_przedzial.ile += lewy->ile; nowy_przedzial.y1 = min(nowy_przedzial.y1, lewy->y1); nowy_przedzial.y2 = max(nowy_przedzial.y2, lewy->y2); nowy_przedzial.x1 = lewy->x1; nowy_przedzial.x2 = lewy->x2; szufelka.erase(lewy); break; } else if (lewy->x1 <= a.x1 && a.x1 < lewy->x2 && lewy->x2 < a.x2) { nowy_przedzial.ile += lewy->ile; nowy_przedzial.y1 = min(nowy_przedzial.y1, lewy->y1); nowy_przedzial.y2 = max(nowy_przedzial.y2, lewy->y2); nowy_przedzial.x1 = lewy->x1; szufelka.erase(lewy++); } else if (lewy->x2 <= a.x1) { ++lewy; } } szufelka.insert(nowy_przedzial); } } else { auto lewy = szufelka.lower_bound(przedzial(a.x1, -INF)); if (lewy != end(szufelka)) { if (a.x1 < lewy->x1) { lewy = prev(lewy); } } else { lewy = prev(end(szufelka)); } if (lewy->ile == 1) { zamieciona_podloga.insert(akcja(POCZATEK, lewy->y1, lewy->x1, lewy->x2)); zamieciona_podloga.insert(akcja(KONIEC, a.y, lewy->x1, lewy->x2)); panstwa.emplace_back(lewy->x1, lewy->x2, lewy->y1, a.y); szufelka.erase(lewy); } else { przedzial zaktualizowany_przedzial(lewy->x1, lewy->x2, lewy->y1, a.y, lewy->ile - 1); szufelka.erase(lewy); szufelka.insert(zaktualizowany_przedzial); zmiana = true; } } ++miotla; } if (zmiana) { podloga.swap(zamieciona_podloga); panstwa.clear(); } else { koniec = true; } } sort(begin(panstwa), end(panstwa)); printf("%d\n", static_cast<int>(panstwa.size())); for (auto& pa : panstwa) { printf("%d %d %d %d\n", get<0>(pa), get<1>(pa), get<2>(pa), get<3>(pa)); } return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 | //: Piotr Skotnicki // Potyczki Algorytmiczne 2014 // PLE #include <algorithm> #include <cstdio> #include <set> #include <vector> #include <tuple> using namespace std; const int INF = 1000000000; const int POCZATEK = 1; const int KONIEC = 0; struct akcja { int typ; int y; int x1, x2; akcja(int t, int ya, int x1a, int x2a) : typ(t), y(ya), x1(x1a), x2(x2a) {} bool operator<(const akcja& b) const { return y == b.y ? typ < b.typ : y < b.y; } }; struct przedzial { int x1, x2; int y1, y2; int ile; przedzial(int x1a, int x2a, int y1a = -1, int y2a = -1, int il = 1) : x1(x1a), x2(x2a), y1(y1a), y2(y2a), ile(il) {} bool operator<(const przedzial& b) const { return x1 < b.x1 || (!(b.x1 < x1) && x2 < b.x2); } }; int main() { int n, x1, x2, y1, y2; scanf("%d", &n); multiset<akcja> podloga; multiset<akcja>::iterator miotla; set<przedzial> szufelka; vector<tuple<int, int, int, int>> panstwa; panstwa.reserve(n); for (int i = 0; i < n; ++i) { scanf("%d %d %d %d", &x1, &x2, &y1, &y2); podloga.insert(akcja(POCZATEK, y1, x1, x2)); podloga.insert(akcja(KONIEC, y2, x1, x2)); } bool koniec = false; while (!koniec) { bool zmiana = false; decltype(podloga) zamieciona_podloga; miotla = begin(podloga); while (miotla != end(podloga)) { const akcja& a = *miotla; if (a.typ == POCZATEK) { if (szufelka.empty()) { szufelka.insert(przedzial(a.x1, a.x2, a.y)); } else { auto lewy = szufelka.lower_bound(przedzial(a.x1, -INF)); if (lewy != end(szufelka)) { if (a.x1 < lewy->x1) { if (lewy != begin(szufelka)) { lewy = prev(lewy); } } } else { lewy = prev(end(szufelka)); } przedzial nowy_przedzial(a.x1, a.x2, a.y); while (lewy != end(szufelka)) { if (a.x1 <= lewy->x1 && lewy->x2 <= a.x2) { nowy_przedzial.ile += lewy->ile; nowy_przedzial.y1 = min(nowy_przedzial.y1, lewy->y1); nowy_przedzial.y2 = max(nowy_przedzial.y2, lewy->y2); szufelka.erase(lewy++); } else if (a.x2 <= lewy->x1) { break; } else if (a.x1 < lewy->x1 && lewy->x1 < a.x2 && a.x2 <= lewy->x2) { nowy_przedzial.ile += lewy->ile; nowy_przedzial.y1 = min(nowy_przedzial.y1, lewy->y1); nowy_przedzial.y2 = max(nowy_przedzial.y2, lewy->y2); nowy_przedzial.x2 = lewy->x2; szufelka.erase(lewy); break; } else if (lewy->x1 <= a.x1 && a.x2 <= lewy->x2) { nowy_przedzial.ile += lewy->ile; nowy_przedzial.y1 = min(nowy_przedzial.y1, lewy->y1); nowy_przedzial.y2 = max(nowy_przedzial.y2, lewy->y2); nowy_przedzial.x1 = lewy->x1; nowy_przedzial.x2 = lewy->x2; szufelka.erase(lewy); break; } else if (lewy->x1 <= a.x1 && a.x1 < lewy->x2 && lewy->x2 < a.x2) { nowy_przedzial.ile += lewy->ile; nowy_przedzial.y1 = min(nowy_przedzial.y1, lewy->y1); nowy_przedzial.y2 = max(nowy_przedzial.y2, lewy->y2); nowy_przedzial.x1 = lewy->x1; szufelka.erase(lewy++); } else if (lewy->x2 <= a.x1) { ++lewy; } } szufelka.insert(nowy_przedzial); } } else { auto lewy = szufelka.lower_bound(przedzial(a.x1, -INF)); if (lewy != end(szufelka)) { if (a.x1 < lewy->x1) { lewy = prev(lewy); } } else { lewy = prev(end(szufelka)); } if (lewy->ile == 1) { zamieciona_podloga.insert(akcja(POCZATEK, lewy->y1, lewy->x1, lewy->x2)); zamieciona_podloga.insert(akcja(KONIEC, a.y, lewy->x1, lewy->x2)); panstwa.emplace_back(lewy->x1, lewy->x2, lewy->y1, a.y); szufelka.erase(lewy); } else { przedzial zaktualizowany_przedzial(lewy->x1, lewy->x2, lewy->y1, a.y, lewy->ile - 1); szufelka.erase(lewy); szufelka.insert(zaktualizowany_przedzial); zmiana = true; } } ++miotla; } if (zmiana) { podloga.swap(zamieciona_podloga); panstwa.clear(); } else { koniec = true; } } sort(begin(panstwa), end(panstwa)); printf("%d\n", static_cast<int>(panstwa.size())); for (auto& pa : panstwa) { printf("%d %d %d %d\n", get<0>(pa), get<1>(pa), get<2>(pa), get<3>(pa)); } return 0; } |