#include <iostream> #include <vector> using namespace std; class Ar { public: Ar(int szybkosc) : wysokosc_(0), szybkosc_(szybkosc) {} long long Skos(long long dni_rosniecia, long long dlugosc); private: void Urosnij(long long dni_rosniecia); long long wysokosc_; const int szybkosc_; }; long long Ar::Skos(long long dni_rosniecia, long long dlugosc) { Urosnij(dni_rosniecia); long long sciete = 0; if (wysokosc_> dlugosc) { sciete = wysokosc_ - dlugosc; wysokosc_ = dlugosc; } return sciete; } void Ar::Urosnij(long long dni_rosniecia) { wysokosc_ += dni_rosniecia * szybkosc_; } class Pole { public: Pole(int ile_pol); void DodajAr(int szybkosc); long long Skos(long long dzien, long long dlugosc); private: long long ostatni_dzien_; vector<Ar> ary; }; Pole::Pole(int ile_pol) : ostatni_dzien_(0) { ary.reserve(ile_pol); } void Pole::DodajAr(int szybkosc) { ary.push_back(Ar(szybkosc)); } long long Pole::Skos(long long dzien, long long dlugosc) { long long suma = 0; long long dni_rosniecia = dzien - ostatni_dzien_; ostatni_dzien_ = dzien; for (Ar& ar : ary) { suma += ar.Skos(dni_rosniecia, dlugosc); } return suma; } int main() { int ile_pol, ile_koszen; cin >> ile_pol >> ile_koszen; Pole pole(ile_pol); for (int p = 0; p < ile_pol; ++p) { int szybkosc; cin >> szybkosc; pole.DodajAr(szybkosc); } for (int k = 0; k < ile_koszen; ++k) { long long dzien; long long dlugosc; cin >> dzien >> dlugosc; cout << pole.Skos(dzien, dlugosc) << "\n"; } }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 | #include <iostream> #include <vector> using namespace std; class Ar { public: Ar(int szybkosc) : wysokosc_(0), szybkosc_(szybkosc) {} long long Skos(long long dni_rosniecia, long long dlugosc); private: void Urosnij(long long dni_rosniecia); long long wysokosc_; const int szybkosc_; }; long long Ar::Skos(long long dni_rosniecia, long long dlugosc) { Urosnij(dni_rosniecia); long long sciete = 0; if (wysokosc_> dlugosc) { sciete = wysokosc_ - dlugosc; wysokosc_ = dlugosc; } return sciete; } void Ar::Urosnij(long long dni_rosniecia) { wysokosc_ += dni_rosniecia * szybkosc_; } class Pole { public: Pole(int ile_pol); void DodajAr(int szybkosc); long long Skos(long long dzien, long long dlugosc); private: long long ostatni_dzien_; vector<Ar> ary; }; Pole::Pole(int ile_pol) : ostatni_dzien_(0) { ary.reserve(ile_pol); } void Pole::DodajAr(int szybkosc) { ary.push_back(Ar(szybkosc)); } long long Pole::Skos(long long dzien, long long dlugosc) { long long suma = 0; long long dni_rosniecia = dzien - ostatni_dzien_; ostatni_dzien_ = dzien; for (Ar& ar : ary) { suma += ar.Skos(dni_rosniecia, dlugosc); } return suma; } int main() { int ile_pol, ile_koszen; cin >> ile_pol >> ile_koszen; Pole pole(ile_pol); for (int p = 0; p < ile_pol; ++p) { int szybkosc; cin >> szybkosc; pole.DodajAr(szybkosc); } for (int k = 0; k < ile_koszen; ++k) { long long dzien; long long dlugosc; cin >> dzien >> dlugosc; cout << pole.Skos(dzien, dlugosc) << "\n"; } } |