#include <cstdio> #include <map> #include <algorithm> #include <vector> #include <queue> #include <assert.h> using namespace std; typedef long long LL; typedef pair<LL,LL> PI; #define MP make_pair #define PB push_back #define SD second #define FT first int k,n,m,q; const int N = 500003; const LL INF = 2000000000000000000LL; int speed[N]; LL prefsum[N]; PI kosy[N]; LL wyniki[N]; inline LL speedo(int a, int b) // [a,b) { if(a == 0) return prefsum[b-1]; return prefsum[b-1] - prefsum[a-1]; } class Placek; bool bedzie_ciety(Placek* placek, int num, PI kos); // TODO sprawdz czy LLki nie są potrzebne gdzieś!!! class Placek { public: int start, kon; LL przyrost; LL czas_zniw; LL wys_zniw; Placek(int s, int k) { start = s; kon = k; czas_zniw = 0; wys_zniw = 0; przyrost = speedo(s,k); } Placek(int s, int k, PI kos) { start = s; kon = k; przyrost = speedo(s,k); czas_zniw = kos.FT; wys_zniw = kos.SD; } void skroc(int nowe_kon) { kon = nowe_kon; przyrost = speedo(start,kon); } inline int dlu() { return kon - start; } LL tnij(PI kos) { // TODO sprawdz czy można assert(caly_ciety(kos)); LL res = 0; res = przyrost * (kos.FT - czas_zniw) + dlu() * (wys_zniw - kos.SD); czas_zniw = kos.FT; wys_zniw = kos.SD; return res; } LL sim_tnij(int sim_start, PI kos) { LL res = 0; int old_start = start; start = sim_start; res = speedo(sim_start,kon) * (kos.FT - czas_zniw) + dlu() * (wys_zniw - kos.SD); start = old_start; return res; } bool caly_ciety(PI kos) { return bedzie_ciety(this, start, kos); } int znajdz_ciecie(PI kos) { // TODO O(n)->O(logn) int a = start; int b = kon-1; while (a < b) { int c = (a + b) / 2; if (bedzie_ciety(this, c, kos)) { b = c; } else { a = c + 1; } } if (bedzie_ciety(this, a, kos) == false) return -1; return a; /* for(int i=start;i<kon;i++) { if(bedzie_ciety(this, i, kos)) return i; } return -1;*/ } }; bool bedzie_ciety(Placek* placek, int num, PI kos) { return (placek->wys_zniw + (kos.FT - placek->czas_zniw) * speed[num]) >= kos.SD; } deque<Placek*> placki; int main() { scanf("%d%d",&n,&m); for(int i=0;i<n;i++) scanf("%d",&speed[i]); speed[n] = 0; sort(speed,speed+n); prefsum[0] = speed[0]; for(int i=0;i<=n;i++) { prefsum[i] = prefsum[i-1] + speed[i]; } for(int i=0;i<m;i++) { LL a, b; scanf("%lld",&a); scanf("%lld", &b); kosy[i] = (MP(a,b)); } // smaz placki for(int i=0;i<n;i++) { placki.PB(new Placek(i,i+1)); } LL sciete_dotad = 0; for(int i=0;i<m;i++) { PI kos = kosy[i]; // ściągaj placki jak całe mniejsze while(placki.empty() == false) { if(placki.back()->caly_ciety(kos)) { Placek* ost = placki.back(); placki.pop_back(); sciete_dotad += ost->tnij(kos); } // czy ciety jest chociaz trochę? else { // wyznacz miejsce podziały binarką int pierwszy_ciety = placki.back()->znajdz_ciecie(kos); if(pierwszy_ciety == -1) { // nie ciety -> nie dziel } else { Placek* dzielony = placki.back(); // zbierz z tego gościa zboze sciete_dotad += dzielony->sim_tnij(pierwszy_ciety,kos); dzielony->skroc(pierwszy_ciety); // potem znowu Cię dodamy } // breakuj break; } } // dodaj placka do końca // uzupełnij placka gdy ściągnałeś wszystko (zawsze dodaj jednego placki) int ost_back = 0; if(!placki.empty()) { ost_back = placki.back()->kon; } if (ost_back < n) { placki.PB(new Placek(ost_back, n, kos)); // musi być przycięty } // wypisuj printf("%lld\n", sciete_dotad); sciete_dotad = 0; } return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 | #include <cstdio> #include <map> #include <algorithm> #include <vector> #include <queue> #include <assert.h> using namespace std; typedef long long LL; typedef pair<LL,LL> PI; #define MP make_pair #define PB push_back #define SD second #define FT first int k,n,m,q; const int N = 500003; const LL INF = 2000000000000000000LL; int speed[N]; LL prefsum[N]; PI kosy[N]; LL wyniki[N]; inline LL speedo(int a, int b) // [a,b) { if(a == 0) return prefsum[b-1]; return prefsum[b-1] - prefsum[a-1]; } class Placek; bool bedzie_ciety(Placek* placek, int num, PI kos); // TODO sprawdz czy LLki nie są potrzebne gdzieś!!! class Placek { public: int start, kon; LL przyrost; LL czas_zniw; LL wys_zniw; Placek(int s, int k) { start = s; kon = k; czas_zniw = 0; wys_zniw = 0; przyrost = speedo(s,k); } Placek(int s, int k, PI kos) { start = s; kon = k; przyrost = speedo(s,k); czas_zniw = kos.FT; wys_zniw = kos.SD; } void skroc(int nowe_kon) { kon = nowe_kon; przyrost = speedo(start,kon); } inline int dlu() { return kon - start; } LL tnij(PI kos) { // TODO sprawdz czy można assert(caly_ciety(kos)); LL res = 0; res = przyrost * (kos.FT - czas_zniw) + dlu() * (wys_zniw - kos.SD); czas_zniw = kos.FT; wys_zniw = kos.SD; return res; } LL sim_tnij(int sim_start, PI kos) { LL res = 0; int old_start = start; start = sim_start; res = speedo(sim_start,kon) * (kos.FT - czas_zniw) + dlu() * (wys_zniw - kos.SD); start = old_start; return res; } bool caly_ciety(PI kos) { return bedzie_ciety(this, start, kos); } int znajdz_ciecie(PI kos) { // TODO O(n)->O(logn) int a = start; int b = kon-1; while (a < b) { int c = (a + b) / 2; if (bedzie_ciety(this, c, kos)) { b = c; } else { a = c + 1; } } if (bedzie_ciety(this, a, kos) == false) return -1; return a; /* for(int i=start;i<kon;i++) { if(bedzie_ciety(this, i, kos)) return i; } return -1;*/ } }; bool bedzie_ciety(Placek* placek, int num, PI kos) { return (placek->wys_zniw + (kos.FT - placek->czas_zniw) * speed[num]) >= kos.SD; } deque<Placek*> placki; int main() { scanf("%d%d",&n,&m); for(int i=0;i<n;i++) scanf("%d",&speed[i]); speed[n] = 0; sort(speed,speed+n); prefsum[0] = speed[0]; for(int i=0;i<=n;i++) { prefsum[i] = prefsum[i-1] + speed[i]; } for(int i=0;i<m;i++) { LL a, b; scanf("%lld",&a); scanf("%lld", &b); kosy[i] = (MP(a,b)); } // smaz placki for(int i=0;i<n;i++) { placki.PB(new Placek(i,i+1)); } LL sciete_dotad = 0; for(int i=0;i<m;i++) { PI kos = kosy[i]; // ściągaj placki jak całe mniejsze while(placki.empty() == false) { if(placki.back()->caly_ciety(kos)) { Placek* ost = placki.back(); placki.pop_back(); sciete_dotad += ost->tnij(kos); } // czy ciety jest chociaz trochę? else { // wyznacz miejsce podziały binarką int pierwszy_ciety = placki.back()->znajdz_ciecie(kos); if(pierwszy_ciety == -1) { // nie ciety -> nie dziel } else { Placek* dzielony = placki.back(); // zbierz z tego gościa zboze sciete_dotad += dzielony->sim_tnij(pierwszy_ciety,kos); dzielony->skroc(pierwszy_ciety); // potem znowu Cię dodamy } // breakuj break; } } // dodaj placka do końca // uzupełnij placka gdy ściągnałeś wszystko (zawsze dodaj jednego placki) int ost_back = 0; if(!placki.empty()) { ost_back = placki.back()->kon; } if (ost_back < n) { placki.PB(new Placek(ost_back, n, kos)); // musi być przycięty } // wypisuj printf("%lld\n", sciete_dotad); sciete_dotad = 0; } return 0; } |