#include <iostream> #include <set> #include <algorithm> #include <vector> #include <list> using namespace std; struct Miasto { Miasto(int id) : id(id), w_drzewie(false), usun(false) {} int id; set<int> drogi; bool w_drzewie; bool usun; int IloscDrog() const; void DodajDrogeDo(int miasto); bool UsunDrogeDo(int miasto, int D); bool WDrzewie() const; void DodanoDoDrzewa(); }; int Miasto::IloscDrog() const { return (int)drogi.size(); } void Miasto::DodajDrogeDo(int miasto) { drogi.insert(miasto); } bool Miasto::UsunDrogeDo(int miasto, int D) { bool res = drogi.size() == D; drogi.erase(miasto); return res; } bool Miasto::WDrzewie() const { return w_drzewie; } void Miasto::DodanoDoDrzewa() { w_drzewie = true; } struct Drzewo { set<int> miasta; void Wypisz() const; int IleMiast() const; }; void Drzewo::Wypisz() const { vector<int> wypisz(miasta.begin(), miasta.end()); sort(wypisz.begin(), wypisz.end()); cout << wypisz.size() << "\n"; for(auto m = wypisz.begin(); m != wypisz.end(); ++m) { cout << *m + 1 << " "; } cout << "\n"; } int Drzewo::IleMiast() const { return (int)miasta.size(); } vector<Miasto> miasta; vector<Drzewo> drzewa; void UsunMiasto(Miasto* m, int D, list<Miasto*>& zle) { for (int d : m->drogi) { if (miasta[d].UsunDrogeDo(m->id, D)) { zle.push_back(&miasta[d]); } } m->usun = true; } void UsunMiastaZaMale(int d) { list<Miasto*> zle; for (Miasto& m : miasta) { if (m.IloscDrog() < d) zle.push_back(&m); } while (!zle.empty()) { UsunMiasto(zle.front(), d, zle); zle.pop_front(); } } void StworzDrzewo(Miasto* m) { Drzewo drzewo; list<int> nastepne; nastepne.push_back(m->id); drzewo.miasta.insert(m->id); while (!nastepne.empty()) { int next = nastepne.front(); nastepne.pop_front(); for (int dr : miasta[next].drogi) { auto pair = drzewo.miasta.insert(dr); if (pair.second) { miasta[dr].DodanoDoDrzewa(); nastepne.push_back(dr); } } } drzewa.push_back(drzewo); } int main() { int ile_miast, ile_drog, d; cin >> ile_miast >> ile_drog >> d; miasta.reserve(ile_miast); for (int m = 0; m < ile_miast; ++m) { miasta.push_back(Miasto(m)); } for (int dr = 0; dr < ile_drog; ++dr) { int a, b; cin >> a >> b; --a; --b; miasta[a].DodajDrogeDo(b); miasta[b].DodajDrogeDo(a); } UsunMiastaZaMale(d); for(auto& m : miasta) { if (!m.usun && !m.WDrzewie()) { StworzDrzewo(&m); } } if (drzewa.empty()) { cout << "NIE\n"; } else { Drzewo& maks = drzewa[0]; for (const Drzewo& d : drzewa) { if (d.IleMiast() > maks.IleMiast()) { maks = d; } } maks.Wypisz(); } }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 | #include <iostream> #include <set> #include <algorithm> #include <vector> #include <list> using namespace std; struct Miasto { Miasto(int id) : id(id), w_drzewie(false), usun(false) {} int id; set<int> drogi; bool w_drzewie; bool usun; int IloscDrog() const; void DodajDrogeDo(int miasto); bool UsunDrogeDo(int miasto, int D); bool WDrzewie() const; void DodanoDoDrzewa(); }; int Miasto::IloscDrog() const { return (int)drogi.size(); } void Miasto::DodajDrogeDo(int miasto) { drogi.insert(miasto); } bool Miasto::UsunDrogeDo(int miasto, int D) { bool res = drogi.size() == D; drogi.erase(miasto); return res; } bool Miasto::WDrzewie() const { return w_drzewie; } void Miasto::DodanoDoDrzewa() { w_drzewie = true; } struct Drzewo { set<int> miasta; void Wypisz() const; int IleMiast() const; }; void Drzewo::Wypisz() const { vector<int> wypisz(miasta.begin(), miasta.end()); sort(wypisz.begin(), wypisz.end()); cout << wypisz.size() << "\n"; for(auto m = wypisz.begin(); m != wypisz.end(); ++m) { cout << *m + 1 << " "; } cout << "\n"; } int Drzewo::IleMiast() const { return (int)miasta.size(); } vector<Miasto> miasta; vector<Drzewo> drzewa; void UsunMiasto(Miasto* m, int D, list<Miasto*>& zle) { for (int d : m->drogi) { if (miasta[d].UsunDrogeDo(m->id, D)) { zle.push_back(&miasta[d]); } } m->usun = true; } void UsunMiastaZaMale(int d) { list<Miasto*> zle; for (Miasto& m : miasta) { if (m.IloscDrog() < d) zle.push_back(&m); } while (!zle.empty()) { UsunMiasto(zle.front(), d, zle); zle.pop_front(); } } void StworzDrzewo(Miasto* m) { Drzewo drzewo; list<int> nastepne; nastepne.push_back(m->id); drzewo.miasta.insert(m->id); while (!nastepne.empty()) { int next = nastepne.front(); nastepne.pop_front(); for (int dr : miasta[next].drogi) { auto pair = drzewo.miasta.insert(dr); if (pair.second) { miasta[dr].DodanoDoDrzewa(); nastepne.push_back(dr); } } } drzewa.push_back(drzewo); } int main() { int ile_miast, ile_drog, d; cin >> ile_miast >> ile_drog >> d; miasta.reserve(ile_miast); for (int m = 0; m < ile_miast; ++m) { miasta.push_back(Miasto(m)); } for (int dr = 0; dr < ile_drog; ++dr) { int a, b; cin >> a >> b; --a; --b; miasta[a].DodajDrogeDo(b); miasta[b].DodajDrogeDo(a); } UsunMiastaZaMale(d); for(auto& m : miasta) { if (!m.usun && !m.WDrzewie()) { StworzDrzewo(&m); } } if (drzewa.empty()) { cout << "NIE\n"; } else { Drzewo& maks = drzewa[0]; for (const Drzewo& d : drzewa) { if (d.IleMiast() > maks.IleMiast()) { maks = d; } } maks.Wypisz(); } } |