Niestety, nie byliśmy w stanie w pełni poprawnie wyświetlić tego pliku, ponieważ nie jest zakodowany w UTF-8. Możesz pobrać ten plik i spróbować otworzyć go samodzielnie.
  1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
#include <cstdio>
#include <algorithm>
#include <vector>

using namespace std;

//#define DBG_S   // struktury
//#define DBG     // obliczenia
//#define DBG_0   // tylko co 10k numer ch�opca

/*
  potrzebne operacje dla tego zadania:
    GetMinW(IDX from, IDX to, VAL &mins, VAL &sum);  // minimalna suma narastaj�co od lewej oraz suma zakresu
    FindMinW(IDX from, IDX to, VAL v); // znalezienie najmniejszej pozycji na kt�rej suma narastaj�co od lewej <= v

*/

template <class IDX, class VAL>
class DP {
  public:
    struct Node {
      VAL sum;
      VAL mins; // minimalna suma  narastaj�co od lewej w tym przedziale
    };
    IDX imin, imax;
    IDX size;    // number of indeeces
    IDX n;       // node number (size rounded up to 2^k)
    VAL *vals;   // wygrane w li�ciach
    VAL *tmins;   // minimalne wygrane w li�ciach
    Node *nodes; // nodes
    void Construct();

    inline DP() {}; //empty (just for declaration)
    DP(IDX _imin, IDX _imax, VAL *_vals, VAL *_mins);


    void _GetMinW(IDX inode, IDX left, IDX right, IDX from, IDX to, VAL &mins, VAL &sum);
    void GetMinW(IDX from, IDX to, VAL &mins, VAL &sum);

    IDX _FindMinW(IDX inode, IDX left, IDX right, IDX from, IDX to, VAL v, VAL &sum);
    IDX FindMinW(IDX from, IDX to, VAL v, VAL &sum);

};

////////////////////////////////////////////////////////////////////////

template <class IDX, class VAL>
void DP<IDX, VAL>::Construct()
{
  n = 2; // minimal leaves number (at least 2 leaves and 1 node)
  while(n < size) n *= 2;
  nodes = new Node[n];

  // initialize lowest level nodes ----------------------------
  IDX node;
  IDX node0 = n / 2; // leftmost lowest node
  IDX left = 0;      // beginning of the interval

  for(node = node0; left < size; ++node, left += 2) {
    if(left + 1 >= size) {
      nodes[node].sum = vals[left];
      nodes[node].mins = tmins[left];
    }
    else {
      nodes[node].sum = vals[left] + vals[left + 1];
      nodes[node].mins = min(tmins[left], vals[left] + tmins[left + 1]);
    }
  }

  // initialize higher nodes ----------------------------------
  node0 /= 2; // leftmost node on the second level from the bottom
  IDX ihsize = 2; // half of interval size
  while(node0 > 0) {
    for(node = node0, left = 0; left < size; ++node, left += ihsize * 2) {
      IDX node2 = 2 * node; // left child node
      if(left + ihsize >= size) {
        nodes[node].sum = nodes[node2].sum;
        nodes[node].mins = nodes[node2].mins;
        //TODO:
      }
      else {
        nodes[node].sum = nodes[node2].sum + nodes[node2 + 1].sum;
        nodes[node].mins = min(nodes[node2].mins, nodes[node2].sum + nodes[node2 + 1].mins);
      }
    }
    node0 /= 2;
    ihsize *= 2;
  }
}

////////////////////////////////////////////////////////////////////////

template <class IDX, class VAL>
DP<IDX, VAL>::DP(IDX _imin, IDX _imax, VAL *_vals, VAL *_mins)
{
  imin = _imin;
  imax = _imax;
  size = _imax - _imin + 1;
  vals = new VAL[size];
  tmins = new VAL[size];
  for (int i = 0; i < size; ++i) {
    vals[i] = _vals[i];
    tmins[i] = _mins[i];
  }

  Construct();
}

////////////////////////////////////////////////////////////////////////


template <class IDX, class VAL>
void DP<IDX, VAL>::_GetMinW(IDX inode, IDX left, IDX right, IDX from, IDX to, VAL &mins, VAL &sum)
{
  if(inode >= n) {  // leafe
    sum = vals[left];
    mins = tmins[left];
  }
  else if(from <= left && to >= right) { // the whole interval
    sum = nodes[inode].sum;
    mins = nodes[inode].mins;
  }
  else {
    bool went_left = false;
    VAL mins2, sum2;  // z prawego
    IDX m = (left + right) / 2; // end of the left subinterval
    if(from <= m) {
      went_left = true;
      _GetMinW(inode * 2, left, m, from, to, mins, sum); // left subinterval
    }
    if(min(to, size - 1) > m) {
      _GetMinW(inode * 2 + 1, m + 1, right, from, to, mins2, sum2); // right subinterval
      if (went_left) {
        mins = min(mins, sum + mins2);
        sum += sum2;
      }
      else {
        mins = mins2;
        sum = sum2;
      }
    }
  }
  #ifdef DBG
  //printf("  _GetMinW(%d, %d..%d, %d..%d, mins=%I64d sum=%I64d)\n", inode, left, right, from, to, mins, sum);
  #endif // DBG

}

template <class IDX, class VAL>
void DP<IDX, VAL>::GetMinW(IDX from, IDX to, VAL &mins, VAL &sum)
{
  _GetMinW(1, 0, n - 1, from - imin, to == imax ? n - 1 : to - imin, mins, sum);
}

////////////////////////////////////////////////////////////////////////
template <class IDX, class VAL>
IDX DP<IDX, VAL>::_FindMinW(IDX inode, IDX left, IDX right, IDX from, IDX to, VAL v, VAL &sum)
{
  bool went_left = false;
  IDX res;
  VAL sum2;

  #ifdef DBG
  //printf("  _FindMinW(%d, %d..%d, %d..%d, %I64d)\n", inode, left, right, from, to, v);
  #endif // DBG

  if(inode >= n) {  // leafe
    sum = vals[left];
    if (tmins[left] <= v)
      return left;
    else
      return -1;
  }
  else if(from <= left && to >= right) {    // the whole interval
    sum = nodes[inode].sum;
    if (nodes[inode].mins > v)
      return -1; // tutaj nie ma
  }
  // je�li pytanie o ca�y przedzia� to tu dochodzimy tylko jak wiadomo,�e wynik jest w tym przedziale

  IDX m = (left + right) / 2; // end of the left subinterval
  if (from <= m) { // szukamy po lewej
    went_left = true;
    res = _FindMinW(inode * 2, left, m, from, to, v, sum);
    if (res != -1)
      return res;  // znaleziono po lewej
  }

  if(min(to, size - 1) > m) { // szukamy po prawej (jak nie znaleziono po lewej)
    res = _FindMinW(inode * 2 + 1, m + 1, right, from, to, went_left ? v - sum : v, sum2); // right subinterval
    sum = went_left ? sum + sum2 : sum2;
  }
  return res;
}

template <class IDX, class VAL>
IDX DP<IDX, VAL>::FindMinW(IDX from, IDX to, VAL v, VAL &sum)
{
  return _FindMinW(1, 0, n - 1, from - imin, to == imax ? n - 1 : to - imin, v, sum);
}

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

#ifdef DEBUG
void print(DP<int, long long> &d) {
  int node = 1;
  printf("  n=%d size=%d\n", d.n, d.size);
  while(node < d.n) {
    int node2 = node * 2; // leftmost node on the next level
    for(; node < node2; ++node) {
      printf("    %d: %I64d %I64d\n", node, d.nodes[node].sum, d.nodes[node].mins);
    }
    printf("\n");
    node = node2;
  }
  printf("    ");
  for(int i = 0; i < d.size; ++i) printf("%I64d ", d.vals[i]);
  printf("\n    ");
  for(int i = 0; i < d.size; ++i) printf("%I64d ", d.tmins[i]);
  printf("\n\n");
}
#endif // DEBUG

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


int n, m;
int *b;  // oszcz�dno�ci
char *a; // cykl automatu

struct CyklMaszyny {
  int i;            // nowe po�o�enie ch�opca w kolejce
  long long wygr;   // sumaryczna wygrana ch�opca w cyklu maszyny
  long long minw;   // minimalna wygrana narastaj�co w cyklu maszyny
  bool ok;          // czy ju� by� wzi�ty do jakiego� du�ego cyklu
};

struct DuzyCykl {
  vector<int> ti;       // pozycje pocz�tkowe ch�opc�w w kolejce
  //long long wygr;       // sumaryczna wygrana w ca�ym cyklu - niepotrzebne bo i tak wyci�gane  z drzewa
  DP<int, long long> d; // drzewo przedzia�owe z wygranymi w cyklach maszyny
};

struct Start {
  int nrc;   // numer du�ego cyklu
  int i;     // pozycja ch�opca w du�ym cyklu
};

void czytaj()
{
  int i;
  scanf("%d", &n);
  b = new int[n];
  for (i = 0; i < n; ++i) scanf("%d", b + i);
  scanf("%d", &m);
  a = new char[m + 10];
  scanf("%s", a);
  #ifdef DBG
  printf("przeczytane n=%d, m=%d\n", n, m);
  #endif // DBG
}

long long licz()
{
  /*
    Dla ka�dej pozycji ch�opca 0..n-1 wyznaczy� zmian� w cyklu maszyny: nowe po�o�enie, sum� wygranych, min wygran� narastaj�co (max przegran�).
    Wyznaczy� cykle w powy�szych danych:
      kolejne pozycje w cyklu,
      sum� wygranych w ca�ym cyklu,
      min wygran� narastaj�co (drzewo przedzia�owe bo chcemy to zna� osobno dla ka�dej pozycji startowej).
    Dla ka�dego ch�opca k sprawdzi� czy i kiedy przegra:
      liczba gier := 0
      Przegra je�li: min wygrana narastaj�co w jego du�ym cyklu <= -b[k] LUB suma wygranych w du�ym cyklu < 0.
        UWAGA: tutaj potrzebna jest min wygrana narastaj�co w du�ym cyklu od pozycji ch�opca (drzewo przedzia�owe)
      Wyznaczy� najmniejsz� liczb� du�ych cykli q, �e min wygrana narastaj�co w du�ym cyklu <= -(b[k] + q * suma wygranych w du�ym cyklu):
        Doliczy� q * m * d�ugo�� cyklu do liczby gier ch�opca.
        Zaktualizowa� b[k]
      Dalej wyznaczy� najwi�ksz� pozycj� q w du�ym cyklu dla kt�rej min wygrana narastaj�co w ma�ym cyklu > - (b[k] + suma narastaj�co wygranych z poprzednich ma�ych cykli).
        Doliczy� q * m do liczby gier ch�opca.
        Zaktualizowa� b[k]
      Symulowa� kolejne gry ch�opca dop�ki b[k] > = 0
        Doliczy� do liczby gier: 1 + pozycja pocz�tkowa w danym cyklu maszyny dla pierwszej gry w cyklu LUB n je�li to kolejna gra.
        Zaktualizowa� b[k].
      Sprawdzi� czy przegra szybciej niz najlepszy wynik do tej pory.
  */

  int i, j, k, p;
  CyklMaszyny *cm;
  long long *tsum = new long long[n];
  long long *tmins = new long long[n];
  Start *st = new Start[n];

  // wyznaczenie zmian w cyklu maszyny
  cm = new CyklMaszyny[n];
  for (i = 0; i < n; ++i) {
    cm[i].wygr = cm[i].minw = 0;
    for (p = i; p < m; p += n) {
      cm[i].wygr += (a[p] == 'W' ? 1 : - 1);
      if (cm[i].wygr < cm[i].minw) cm[i].minw = cm[i].wygr;
    }
    cm[i].i = (i - m % n + n) % n;
    cm[i].ok = false;
  }

  #ifdef DBG_S
  printf("cykle maszyny\n");
  for (i = 0; i < n; ++i) printf("  %d->%d sum=%I64d minw=%I64d\n", i, cm[i].i, cm[i].wygr, cm[i].minw);
  #endif // DBG_S

  // wyznaczenie du�ych cykli
  vector<DuzyCykl> cd;
  int nrc = 0;
  for (i = 0; i < n; ++i) if (!cm[i].ok) {
    DuzyCykl c;
    c.ti = vector<int>();
    //c.wygr = 0;
    for (p = i, j = 0; !cm[p].ok; p = cm[p].i, ++j) {  // do��czaj kolejne cykle maszyny
      cm[p].ok = true;
      c.ti.push_back(p); // pozycja pocz�tkowa ch�opca
      //c.wygr += cm[p].wygr;
      tsum[j] = cm[p].wygr;
      tmins[j] = cm[p].minw;
      st[p].nrc = nrc;  // przypisanie pozycji pocz�tkowej ch�opca do du�ego cyklu
      st[p].i = j;      // numer kolejny pozycji pocz. ch�opca w du�ym cyklu
      #ifdef DBG_S
      printf("%d bedzie %d w cyklu %d\n", p, j, nrc);
      #endif // DBG_S
    }
    c.d = DP<int, long long>(0, c.ti.size() - 1, tsum, tmins);
    cd.push_back(c); // nowy du�y cykl
    nrc++;
  }

  #ifdef DBG_S
  printf("duze cykle\n");
  for (i = 0; i < cd.size(); ++i) {
    printf("%d wygr=%I64d [", i, cd[i].wygr);
    for (j = 0; j < cd[i].ti.size(); ++j) printf("%d ", cd[i].ti[j]);
    printf("]\n");
    print(cd[i].d);
  }
  #endif // DBG_S

  long long wyn = -1;
  for (k = 0; k < n; ++ k) {
    #ifdef DBG_0
    if(k % 10000 == 0) printf("%d\n", k);
    #endif // DBG
    long long gry = 0; // liczba gier tego ch�opca do przegranej
    nrc = st[k].nrc; // numer du�ego cyklu
    i = st[k].i;     // numer kolejny pozycji ch�opca w du�ym cyklu
    int d = cd[nrc].ti.size(); // d�ugo�� du�ego cyklu
    long long mins, mins2;  // minimalna wygrana narastaj�co w du�ym cyklu od pozycji ch�opca
    long long sum, sum2;
    #ifdef DBG
    printf("k=%d i=%d nrc=%d d=%d kasa=%d\n", k, i, nrc, d, b[k]);
    #endif // DBG
    if (i == 0) {
      cd[nrc].d.GetMinW(0, d - 1, mins, sum);
    }
    else {
      cd[nrc].d.GetMinW(i, d - 1, mins, sum);
      cd[nrc].d.GetMinW(0, i - 1, mins2, sum2);
      #ifdef DBG
      printf("    %I64d %I64d %I64d %I64d\n", sum, mins, sum2, mins2);
      #endif // DBG
      mins = min(mins, sum + mins2);
      sum += sum2;
    }
    #ifdef DBG
    printf("  sum=%I64d mins=%I64d\n", sum, mins);
    #endif // DBG

    //Przegra je�li: min wygrana narastaj�co w jego du�ym cyklu <= -b[k] LUB suma wygranych w du�ym cyklu < 0.
    if (!(mins <= -b[k] || sum < 0)) continue; //nie przegra
    // je�li przegra to mins < 0

    // Wyznaczy� najmniejsz� liczb� du�ych cykli q, �e min wygrana narastaj�co w du�ym cyklu <= -(b[k] + q * suma wygranych w du�ym cyklu)
    int q;
    if (b[k] <= -mins)
      q = 0;
    else
      q = (b[k] - 1 + min(0LL, (mins - sum))) / (-sum); // kasa minus (max przegrana poni�ej sumy w cyklu) to "rezerwa" pozwalaj�ca przechodzi� kolejne ca�e cykle
    gry += ((long long)q * d) * m; // ca�e cykle, kt�re prze�y�
    b[k] += q * sum;  // ile przegra�
    #ifdef DBG
    printf("  d.cykle=%d, gry=%I64d, kasa=%d\n", q, gry, b[k]);
    #endif // DBG

    // Wyznaczy� najmniejszy numer cyklu maszyny w du�ym cyklu dla kt�rego min wygrana narastaj�co do tego cyklu w��cznie jest <= -b[k]
    // Czyli ile cykli maszyny (q) prze�y� w ramach du�ego cyklu. Musi si� znale�� bo wiadomo, �e ju� teraz przegra.
    // Przy okazji wyznaczy� ile przegra we wcze�niejszych cyklach maszyny (sum) oraz numer cyklu w kt�rym przegra (j)
    // Uwaga sum zawiera te� warto�� z cyklu w kt�rym przegra i to trzeba odj��.
    if (i == 0) {
      q = j = cd[nrc].d.FindMinW(0, d - 1, -b[k], sum);
    }
    else {
      j = cd[nrc].d.FindMinW(i, d - 1, -b[k], sum);
      if (j != -1) {
        #ifdef DBG
        printf("  1.znalezione w %d..%d  j=%d\n", i, d - 1, j);
        #endif // DBG
        q = j - i;
      }
      else { // nie przegra� w ko�c�wce cyklu i patrzymy jeszcze na pocz�tek uwzgl�dniaj�c, �e ju� przegra� sum
        j = cd[nrc].d.FindMinW(0, i - 1, -(b[k] + sum), sum2);
        #ifdef DBG
        printf("  2.znalezione w %d..%d  j=%d\n", 0, i - 1, j);
        #endif // DBG
        q = d - i + j;
        sum += sum2; // doliczamy co przegra�
      }
    }

    gry += (long long)q * m;  // ca�e cykle maszyny, kt�re prze�y�
    b[k] += (sum - cd[nrc].d.vals[j]);   // ile przegra� (odejmuj�c z j-tego cyklu w kt�rym przegra� bo ca�ego nie rozegra�)
    #ifdef DBG
    printf("  m.cykle=%d, gry=%I64d, j=%d, sum=%I64d, kasa=%d\n", q, gry, j, sum, b[k]);
    #endif // DBG

    // Symulowa� kolejne gry ch�opca dop�ki b[k] > 0
    p = (k - ((long long) q * m) % n + n) % n; // zmiana pozycji ch�opca w ci�gu q cykli maszyny
    gry += p; // musi si� doczeka� aby by� pierwszy
    while (true) {
      if (p < m) b[k] += a[p] == 'W' ? 1 : -1;
      #ifdef DBG
      printf("    p=%d, gry=%I64d, kasa=%d\n", p, gry, b[k]);
      #endif // DBG
      if (b[k] <= 0) {   // <= tylko aby si� zatrzyma�o przy bugu
        gry++; // przegra� w tej grze
        break;
      }
      else {
        gry += n;
        p = (p + n) % m;
      }
    }

    #ifdef DBG
    printf("  gry=%I64d, kasa=%d\n", gry, b[k]);
    #endif // DBG
    if (wyn == -1 || gry < wyn) wyn = gry;

    if(gry < 0) {
      printf("k=%d\n", k);
      return -1;
    }
  }

  return wyn;
}

int main()
{
  czytaj();
  long long wyn = licz();
  printf("%lld\n", wyn);

  return 0;
}