/* Arkadiusz Wróbel * * Konkurs: Potyczki Algorymiczne, runda 3B * Zadanie: Hazard */ #include <cstdio> #include <iostream> #include <algorithm> #include <cmath> #include <cstring> #include <vector> #include <set> #include <map> #include <list> #include <queue> #include <deque> using namespace std; typedef long long LL; typedef unsigned long long ULL; typedef pair<int, int> PII; typedef vector<int> VI; typedef vector<LL> VLL; typedef vector<double> VD; typedef vector<string> VS; typedef vector<PII> VPII; typedef vector<VI> VVI; #define REP(I, N) for(int I = 0; I < (N); ++I) #define FOR(I, M, N) for(int I = (M); I <= (N); ++I) #define FORD(I, M, N) for(int I = (M); I >= (N); --I) //#define FOREACH(IT, CON) for(__typeof((CON).begin()) IT = (CON).begin(); IT != (CON).end(); ++IT) #define ST first #define ND second #define MP make_pair #define PB push_back #define SIZE(CON) ((int)(CON).size()) #define ALL(CON) (CON).begin(), (CON).end() const int INF = 1000000000; const LL INFLL = 1000000000000000000LL; //###################################################################### struct Gracz { int k; int nrCyklu; int pozycja; }; int n, m; Gracz gracze[1000010]; int sekwencja[1000010]; int ileCykli; vector<vector<int>> cykle; vector<int> ileW; vector<int> ileP; vector<int> bilans; void wsadzNaCykl(const int v, const int nrWSekw) { for (int gracz = nrWSekw; gracz < n; gracz += m) { gracze[gracz].nrCyklu = v; gracze[gracz].pozycja = SIZE(cykle[v]); } // cykle[v].PB(nrWSekw); // zmienić po sprawdzeniu cykle[v].PB(sekwencja[nrWSekw]); } inline void zrobCykle() { ileCykli = __gcd(n, m); cykle.resize(ileCykli); REP(v, ileCykli) { wsadzNaCykl(v, v); int i = (v + n) % m; while (i != v) { wsadzNaCykl(v, i); i = (i + n) % m; } } } inline LL make(const Gracz &gracz) { // po ilu ruchach gracz przegra const int nrCyklu = gracz.nrCyklu; const auto &cykl = cykle[nrCyklu]; const int dlugoscCyklu = SIZE(cykl); // printf("%d %d %d\n", gracz.k, gracz.nrCyklu, gracz.pozycja); // REP(i, dlugoscCyklu) {printf(" %d: %d\n", i, cykl[i]);} if (bilans[nrCyklu] < 0) { LL ruchy = 0; int kasa = gracz.k; /* Zbijanie dużego nadmiaru */ int spadekCyklu = -bilans[nrCyklu]; int ileRazy = (spadekCyklu - 1 + kasa - ileP[nrCyklu]) / spadekCyklu; ruchy += ileRazy * (LL)dlugoscCyklu; kasa += ileRazy * bilans[nrCyklu]; int i = gracz.pozycja; while (true) { kasa += cykl[i]; if (!kasa) { return ruchy; } ++ruchy; ++i; if (i == dlugoscCyklu) { i = 0; } } } else { // bilans >= 0 if (gracz.k > ileP[nrCyklu]) { return INFLL; } /* Robimy jedno pełne przejście, żeby sprawdzić, czy gracz nie ma pecha */ int kasa = gracz.k; LL ruchy = 0; for (int i = gracz.pozycja; i < dlugoscCyklu; ++i) { kasa += cykl[i]; if (!kasa) { return ruchy; } ++ruchy; } for (int i = 0; i < gracz.pozycja; ++i) { kasa += cykl[i]; if (!kasa) { return ruchy; } ++ruchy; } return INFLL; } } int main() { scanf("%d", &n); REP(i, n) { scanf("%d", &gracze[i].k); } scanf("%d", &m); REP(i, m) { char c; scanf(" %c", &c); sekwencja[i] = (c == 'W' ? 1 : -1); } zrobCykle(); // for (auto V : cykle) {for (int x : V) {printf("%d, ", x);}printf("\n");} // REP(i, n) {printf("%d: %d %d %d\n", i, gracze[i].k, gracze[i].nrCyklu, gracze[i].pozycja);} ileW.resize(ileCykli, 0); ileP.resize(ileCykli, 0); bilans.resize(ileCykli, 0); REP(v, ileCykli) { for (int x : cykle[v]) { if (x == 1) { ++ileW[v]; } } ileP[v] = SIZE(cykle[v]) - ileW[v]; bilans[v] = ileW[v] - ileP[v]; } // REP(i, ileCykli) {printf("%d: %d %d %d\n", i, ileW[i], ileP[i], bilans[i]);} LL wy = INFLL; REP(i, n) { LL wyn = make(gracze[i]); // printf("(%lld)\n", wyn)); if (wyn != INFLL) { wy = min(wy, n * make(gracze[i]) + i + 1); } // printf("(%lld)\n", make(gracze[i])); } printf("%lld\n", wy == INFLL ? -1LL : wy); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 | /* Arkadiusz Wróbel * * Konkurs: Potyczki Algorymiczne, runda 3B * Zadanie: Hazard */ #include <cstdio> #include <iostream> #include <algorithm> #include <cmath> #include <cstring> #include <vector> #include <set> #include <map> #include <list> #include <queue> #include <deque> using namespace std; typedef long long LL; typedef unsigned long long ULL; typedef pair<int, int> PII; typedef vector<int> VI; typedef vector<LL> VLL; typedef vector<double> VD; typedef vector<string> VS; typedef vector<PII> VPII; typedef vector<VI> VVI; #define REP(I, N) for(int I = 0; I < (N); ++I) #define FOR(I, M, N) for(int I = (M); I <= (N); ++I) #define FORD(I, M, N) for(int I = (M); I >= (N); --I) //#define FOREACH(IT, CON) for(__typeof((CON).begin()) IT = (CON).begin(); IT != (CON).end(); ++IT) #define ST first #define ND second #define MP make_pair #define PB push_back #define SIZE(CON) ((int)(CON).size()) #define ALL(CON) (CON).begin(), (CON).end() const int INF = 1000000000; const LL INFLL = 1000000000000000000LL; //###################################################################### struct Gracz { int k; int nrCyklu; int pozycja; }; int n, m; Gracz gracze[1000010]; int sekwencja[1000010]; int ileCykli; vector<vector<int>> cykle; vector<int> ileW; vector<int> ileP; vector<int> bilans; void wsadzNaCykl(const int v, const int nrWSekw) { for (int gracz = nrWSekw; gracz < n; gracz += m) { gracze[gracz].nrCyklu = v; gracze[gracz].pozycja = SIZE(cykle[v]); } // cykle[v].PB(nrWSekw); // zmienić po sprawdzeniu cykle[v].PB(sekwencja[nrWSekw]); } inline void zrobCykle() { ileCykli = __gcd(n, m); cykle.resize(ileCykli); REP(v, ileCykli) { wsadzNaCykl(v, v); int i = (v + n) % m; while (i != v) { wsadzNaCykl(v, i); i = (i + n) % m; } } } inline LL make(const Gracz &gracz) { // po ilu ruchach gracz przegra const int nrCyklu = gracz.nrCyklu; const auto &cykl = cykle[nrCyklu]; const int dlugoscCyklu = SIZE(cykl); // printf("%d %d %d\n", gracz.k, gracz.nrCyklu, gracz.pozycja); // REP(i, dlugoscCyklu) {printf(" %d: %d\n", i, cykl[i]);} if (bilans[nrCyklu] < 0) { LL ruchy = 0; int kasa = gracz.k; /* Zbijanie dużego nadmiaru */ int spadekCyklu = -bilans[nrCyklu]; int ileRazy = (spadekCyklu - 1 + kasa - ileP[nrCyklu]) / spadekCyklu; ruchy += ileRazy * (LL)dlugoscCyklu; kasa += ileRazy * bilans[nrCyklu]; int i = gracz.pozycja; while (true) { kasa += cykl[i]; if (!kasa) { return ruchy; } ++ruchy; ++i; if (i == dlugoscCyklu) { i = 0; } } } else { // bilans >= 0 if (gracz.k > ileP[nrCyklu]) { return INFLL; } /* Robimy jedno pełne przejście, żeby sprawdzić, czy gracz nie ma pecha */ int kasa = gracz.k; LL ruchy = 0; for (int i = gracz.pozycja; i < dlugoscCyklu; ++i) { kasa += cykl[i]; if (!kasa) { return ruchy; } ++ruchy; } for (int i = 0; i < gracz.pozycja; ++i) { kasa += cykl[i]; if (!kasa) { return ruchy; } ++ruchy; } return INFLL; } } int main() { scanf("%d", &n); REP(i, n) { scanf("%d", &gracze[i].k); } scanf("%d", &m); REP(i, m) { char c; scanf(" %c", &c); sekwencja[i] = (c == 'W' ? 1 : -1); } zrobCykle(); // for (auto V : cykle) {for (int x : V) {printf("%d, ", x);}printf("\n");} // REP(i, n) {printf("%d: %d %d %d\n", i, gracze[i].k, gracze[i].nrCyklu, gracze[i].pozycja);} ileW.resize(ileCykli, 0); ileP.resize(ileCykli, 0); bilans.resize(ileCykli, 0); REP(v, ileCykli) { for (int x : cykle[v]) { if (x == 1) { ++ileW[v]; } } ileP[v] = SIZE(cykle[v]) - ileW[v]; bilans[v] = ileW[v] - ileP[v]; } // REP(i, ileCykli) {printf("%d: %d %d %d\n", i, ileW[i], ileP[i], bilans[i]);} LL wy = INFLL; REP(i, n) { LL wyn = make(gracze[i]); // printf("(%lld)\n", wyn)); if (wyn != INFLL) { wy = min(wy, n * make(gracze[i]) + i + 1); } // printf("(%lld)\n", make(gracze[i])); } printf("%lld\n", wy == INFLL ? -1LL : wy); return 0; } |