//============================================================================ // Name : haz.cpp // Author : Piotr // Version : // Copyright : Your copyright notice // Description : Hello World in C++, Ansi-style //============================================================================ #include <iostream> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; struct koleszka { int i; long long ruchy; int n; }; int NWD(int n, int m); typedef vector<koleszka> Tablica; typedef vector<pair<long long,int> > Tabela2; void wyswietl(vector<int> &gra,Tablica &kol,int okres,int min); void obliczRuchy(Tabela2 &ruchy,vector<int> &gra,Tablica &kol,int okres,int min); int n,m,nwd; bool cmp (koleszka i,koleszka j) { if(i.n == j.n) return (i.ruchy > j.ruchy); return (i.n <j.n); } void wyswietlRuchy(Tabela2 &ruchy) { cout << "ruchy, ktory element" << endl; for(int i = 0; i < ruchy.size();i++) { cout << ruchy[i].first << " " << ruchy[i].second << endl; } } long long wynik(Tablica &kol) { long long najmniejsza = 1000000; int gdzie = 0; for(int i = 0; i < kol.size();i++) { if(najmniejsza > kol[i].ruchy && kol[i].ruchy >0) { najmniejsza = kol[i].ruchy; gdzie = kol[i].i; } } // cout << "gdzie" << gdzie << endl; return (najmniejsza - 1)*((long long)kol.size()) +(long long) (gdzie+1); } int main() { cin >> n; Tablica kol; koleszka tempkol; int temp; for(int i = 0; i<n;i++) { cin >> temp; tempkol.i =i; tempkol.n = temp; kol.push_back(tempkol); } cin >> m; nwd = NWD(n,m); vector<int> gra[nwd]; Tabela2 ruchy[nwd]; for(int i = 0; i < n; i++) kol[i].ruchy = (long long)-(i%m); int min[nwd]; int okres[nwd]; for(int i = 0; i< nwd;i++) {min[i]=0;okres[i]=0;} char temp2; for(int i =0;i < m; i++) { cin >> temp2; if(temp2 == 'W') { gra[i%nwd].push_back(1); okres[i%nwd]++; } else { gra[i%nwd].push_back(-1); okres[i%nwd]--; if(okres[i%nwd] < min[i%nwd]) min[i%nwd] = okres[i%nwd]; } } int ktory=0,temp3=0; for(int i = 0; i<n-1;i++){ temp3 -= gra[ktory][i%(gra[ktory].size())]; if((i+1)%m == 0) temp3=0; kol[i+1].n +=temp3; } // wyswietl(gra[0],kol,okres[0],min[0]); obliczRuchy(ruchy[0],gra[0],kol,okres[0],min[0]); // wyswietl(gra[0],kol,okres[0],min[0]); // wyswietlRuchy(ruchy[0]); long long wynik1 = wynik(kol); cout << wynik1 << endl; // prints !!!Hello World!!! return 0; } void obliczRuchy(Tabela2 &ruchy,vector<int> &gra,Tablica &kol,int okres,int min) { int temp, temp2=0,start = 0,ktory=0; bool nicnierob =false; int najmniejsze = kol[0].n; int ktorynajm=0; for(int i = 0; i< kol.size();i++){ temp = kol[i].n; ktory = kol[i].i; if(temp <= min ) nicnierob = true; if(najmniejsze > temp) { najmniejsze =temp; ktorynajm = ktory; } // czynajmniejszy (nPrzezOkres - minPrzezOkres )*okres; // ruchy[ktory].first += nPrzezOkres - minPrzezOkres ; } if(!nicnierob){ if(okres>=0) { cout << "-1" <<endl; // exit(); } int nPrzezOkres = najmniejsze/(-okres); int minPrzezOkres = min/okres; for(int i = 0; i< kol.size();i++){ kol[i].n +=(nPrzezOkres - minPrzezOkres )*okres; ktory = kol[i].i; kol[i].ruchy +=(long long)(nPrzezOkres - minPrzezOkres) ; } } // cout <<" po dodaniu ruchow" << endl; // wyswietl(gra,kol,okres,min); // wyswietlRuchy(ruchy); stable_sort(kol.begin(), kol.end(), cmp); // cout << "posortowane" << endl; // wyswietl(gra,kol,okres,min); start =0 ; temp2=0; temp =0; for(int i = 0; i< kol.size();i++){ int temp3=0; // temp = kol[i].n - temp2; ktory = kol[i].i; for(start; start < gra.size();start++) { if(temp + kol[i].n == 0 && kol[i].ruchy + start >= 1) break; temp +=gra[start]; // cout << "start" <<start <<endl; // if(temp == 0 && -ktory + start >= 1) break; } // cout << "temp:" <<temp <<endl; if(start <= gra.size()) { kol[i].ruchy += (long long)start; if(start ==gra.size() ) start++; } temp2 = kol[i].n; } } void wyswietl(vector<int> &gra, Tablica &kol,int okres,int min) { cout << "okres" <<okres << " min=" <<min <<endl; cout << " i, n , ruch"<<endl; for(int j= 0; j < kol.size(); j++) { cout << kol[j].i << " " << kol[j].n << " " <<kol[j].ruchy << " "; for(int i = 0;i < gra.size();i++) { cout << gra[i] << " "; } cout <<endl; } } int NWD(int a, int b){ int c; // Tworzymy zmienną c o typie int while(b != 0) // Tworzymy pętlę działającą gdy b ≠ 0 { c = a % b; // Zmienna c przyjmuje wartość a modulo b a = b; // Przypisujemy b do a b = c; // Przypisujemy c do b } return a; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 | //============================================================================ // Name : haz.cpp // Author : Piotr // Version : // Copyright : Your copyright notice // Description : Hello World in C++, Ansi-style //============================================================================ #include <iostream> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; struct koleszka { int i; long long ruchy; int n; }; int NWD(int n, int m); typedef vector<koleszka> Tablica; typedef vector<pair<long long,int> > Tabela2; void wyswietl(vector<int> &gra,Tablica &kol,int okres,int min); void obliczRuchy(Tabela2 &ruchy,vector<int> &gra,Tablica &kol,int okres,int min); int n,m,nwd; bool cmp (koleszka i,koleszka j) { if(i.n == j.n) return (i.ruchy > j.ruchy); return (i.n <j.n); } void wyswietlRuchy(Tabela2 &ruchy) { cout << "ruchy, ktory element" << endl; for(int i = 0; i < ruchy.size();i++) { cout << ruchy[i].first << " " << ruchy[i].second << endl; } } long long wynik(Tablica &kol) { long long najmniejsza = 1000000; int gdzie = 0; for(int i = 0; i < kol.size();i++) { if(najmniejsza > kol[i].ruchy && kol[i].ruchy >0) { najmniejsza = kol[i].ruchy; gdzie = kol[i].i; } } // cout << "gdzie" << gdzie << endl; return (najmniejsza - 1)*((long long)kol.size()) +(long long) (gdzie+1); } int main() { cin >> n; Tablica kol; koleszka tempkol; int temp; for(int i = 0; i<n;i++) { cin >> temp; tempkol.i =i; tempkol.n = temp; kol.push_back(tempkol); } cin >> m; nwd = NWD(n,m); vector<int> gra[nwd]; Tabela2 ruchy[nwd]; for(int i = 0; i < n; i++) kol[i].ruchy = (long long)-(i%m); int min[nwd]; int okres[nwd]; for(int i = 0; i< nwd;i++) {min[i]=0;okres[i]=0;} char temp2; for(int i =0;i < m; i++) { cin >> temp2; if(temp2 == 'W') { gra[i%nwd].push_back(1); okres[i%nwd]++; } else { gra[i%nwd].push_back(-1); okres[i%nwd]--; if(okres[i%nwd] < min[i%nwd]) min[i%nwd] = okres[i%nwd]; } } int ktory=0,temp3=0; for(int i = 0; i<n-1;i++){ temp3 -= gra[ktory][i%(gra[ktory].size())]; if((i+1)%m == 0) temp3=0; kol[i+1].n +=temp3; } // wyswietl(gra[0],kol,okres[0],min[0]); obliczRuchy(ruchy[0],gra[0],kol,okres[0],min[0]); // wyswietl(gra[0],kol,okres[0],min[0]); // wyswietlRuchy(ruchy[0]); long long wynik1 = wynik(kol); cout << wynik1 << endl; // prints !!!Hello World!!! return 0; } void obliczRuchy(Tabela2 &ruchy,vector<int> &gra,Tablica &kol,int okres,int min) { int temp, temp2=0,start = 0,ktory=0; bool nicnierob =false; int najmniejsze = kol[0].n; int ktorynajm=0; for(int i = 0; i< kol.size();i++){ temp = kol[i].n; ktory = kol[i].i; if(temp <= min ) nicnierob = true; if(najmniejsze > temp) { najmniejsze =temp; ktorynajm = ktory; } // czynajmniejszy (nPrzezOkres - minPrzezOkres )*okres; // ruchy[ktory].first += nPrzezOkres - minPrzezOkres ; } if(!nicnierob){ if(okres>=0) { cout << "-1" <<endl; // exit(); } int nPrzezOkres = najmniejsze/(-okres); int minPrzezOkres = min/okres; for(int i = 0; i< kol.size();i++){ kol[i].n +=(nPrzezOkres - minPrzezOkres )*okres; ktory = kol[i].i; kol[i].ruchy +=(long long)(nPrzezOkres - minPrzezOkres) ; } } // cout <<" po dodaniu ruchow" << endl; // wyswietl(gra,kol,okres,min); // wyswietlRuchy(ruchy); stable_sort(kol.begin(), kol.end(), cmp); // cout << "posortowane" << endl; // wyswietl(gra,kol,okres,min); start =0 ; temp2=0; temp =0; for(int i = 0; i< kol.size();i++){ int temp3=0; // temp = kol[i].n - temp2; ktory = kol[i].i; for(start; start < gra.size();start++) { if(temp + kol[i].n == 0 && kol[i].ruchy + start >= 1) break; temp +=gra[start]; // cout << "start" <<start <<endl; // if(temp == 0 && -ktory + start >= 1) break; } // cout << "temp:" <<temp <<endl; if(start <= gra.size()) { kol[i].ruchy += (long long)start; if(start ==gra.size() ) start++; } temp2 = kol[i].n; } } void wyswietl(vector<int> &gra, Tablica &kol,int okres,int min) { cout << "okres" <<okres << " min=" <<min <<endl; cout << " i, n , ruch"<<endl; for(int j= 0; j < kol.size(); j++) { cout << kol[j].i << " " << kol[j].n << " " <<kol[j].ruchy << " "; for(int i = 0;i < gra.size();i++) { cout << gra[i] << " "; } cout <<endl; } } int NWD(int a, int b){ int c; // Tworzymy zmienną c o typie int while(b != 0) // Tworzymy pętlę działającą gdy b ≠ 0 { c = a % b; // Zmienna c przyjmuje wartość a modulo b a = b; // Przypisujemy b do a b = c; // Przypisujemy c do b } return a; } |