1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
//============================================================================
// Name        : haz.cpp
// Author      : Piotr
// Version     :
// Copyright   : Your copyright notice
// Description : Hello World in C++, Ansi-style
//============================================================================

#include <iostream>
#include <vector>
#include <algorithm>
using namespace std;

struct koleszka {
	int i;
	long long ruchy;
	int n;
};
int NWD(int n, int m);
typedef vector<koleszka> Tablica;
typedef vector<pair<long long,int> > Tabela2;
void wyswietl(vector<int> &gra,Tablica &kol,int okres,int min);
void obliczRuchy(Tabela2 &ruchy,vector<int> &gra,Tablica &kol,int okres,int min);
int n,m,nwd;

bool cmp (koleszka i,koleszka j)
{
	if(i.n == j.n) return (i.ruchy > j.ruchy);

  return (i.n <j.n);
}

void wyswietlRuchy(Tabela2 &ruchy) {
	cout << "ruchy, ktory element" << endl;
	for(int i = 0; i < ruchy.size();i++) {
		cout << ruchy[i].first << " " << ruchy[i].second << endl;
	}
}
long long wynik(Tablica &kol) {
	long long najmniejsza = 1000000;
	int gdzie = 0;
	for(int i = 0; i < kol.size();i++)
	{
		if(najmniejsza > kol[i].ruchy && kol[i].ruchy >0) {
			najmniejsza = kol[i].ruchy;
			gdzie = kol[i].i;

		}
	}
//	cout << "gdzie"  << gdzie << endl;
	return (najmniejsza - 1)*((long long)kol.size()) +(long long) (gdzie+1);
}
int main() {
	cin >> n;
	Tablica kol;
	koleszka tempkol;


	int temp;
	for(int i = 0; i<n;i++) {
		cin >> temp;
		tempkol.i =i;
		tempkol.n = temp;

		kol.push_back(tempkol);
	}
	cin >> m;
	nwd = NWD(n,m);

	vector<int> gra[nwd];
	Tabela2 ruchy[nwd];
	for(int i = 0; i < n; i++) kol[i].ruchy = (long long)-(i%m);
	int min[nwd];
	int okres[nwd];
	for(int i = 0; i< nwd;i++) {min[i]=0;okres[i]=0;}
	char temp2;
	for(int i =0;i < m; i++) {
		cin >> temp2;
		if(temp2 == 'W') {
			gra[i%nwd].push_back(1);
			okres[i%nwd]++;
		}
		else {
			gra[i%nwd].push_back(-1);
			okres[i%nwd]--;
			if(okres[i%nwd] < min[i%nwd]) min[i%nwd] = okres[i%nwd];
		}
	}
	int ktory=0,temp3=0;
	for(int i = 0; i<n-1;i++){
		temp3 -= gra[ktory][i%(gra[ktory].size())];
		if((i+1)%m == 0) temp3=0;
		kol[i+1].n +=temp3;

	}

//	wyswietl(gra[0],kol,okres[0],min[0]);

	obliczRuchy(ruchy[0],gra[0],kol,okres[0],min[0]);

//	wyswietl(gra[0],kol,okres[0],min[0]);

//	wyswietlRuchy(ruchy[0]);

	long long wynik1 = wynik(kol);
	cout << wynik1 << endl; // prints !!!Hello World!!!
	return 0;
}
void obliczRuchy(Tabela2 &ruchy,vector<int> &gra,Tablica &kol,int okres,int min) {


	int temp, temp2=0,start = 0,ktory=0;
	bool nicnierob =false;
	int najmniejsze = kol[0].n;
	int ktorynajm=0;
	for(int i = 0; i< kol.size();i++){

			temp = kol[i].n;
			ktory = kol[i].i;
			if(temp <= min ) nicnierob = true;
			if(najmniejsze > temp) {
				najmniejsze =temp;
				ktorynajm = ktory;
			}
//			czynajmniejszy (nPrzezOkres - minPrzezOkres  )*okres;
//			ruchy[ktory].first += nPrzezOkres - minPrzezOkres  ;


	}
	if(!nicnierob){
		if(okres>=0) {
			cout << "-1" <<endl;
//			exit();
		}
		int nPrzezOkres = najmniejsze/(-okres);
		int minPrzezOkres = min/okres;
		for(int i = 0; i< kol.size();i++){
				kol[i].n +=(nPrzezOkres - minPrzezOkres  )*okres;
				ktory = kol[i].i;
				kol[i].ruchy +=(long long)(nPrzezOkres - minPrzezOkres) ;

		}
	}
//	cout <<" po dodaniu ruchow" << endl;
//	wyswietl(gra,kol,okres,min);
//	wyswietlRuchy(ruchy);
	stable_sort(kol.begin(), kol.end(), cmp);

//	cout << "posortowane" << endl;
//	wyswietl(gra,kol,okres,min);

	start =0 ;
	temp2=0;
	temp =0;
	for(int i = 0; i< kol.size();i++){
		int temp3=0;
	//	temp = kol[i].n - temp2;
		ktory = kol[i].i;
		for(start; start < gra.size();start++) {
			if(temp + kol[i].n  == 0 && kol[i].ruchy + start >= 1) break;
			temp +=gra[start];
//			cout << "start" <<start <<endl;
//			if(temp == 0 && -ktory + start >= 1) break;

		}
//		cout << "temp:" <<temp <<endl;
		if(start <= gra.size()) {
			kol[i].ruchy += (long long)start;
			if(start ==gra.size() ) start++;
		}
		temp2 = kol[i].n;
	}

}
void wyswietl(vector<int> &gra, Tablica &kol,int okres,int min)
{
	cout << "okres" <<okres << " min=" <<min <<endl;
	cout << " i, n , ruch"<<endl;
	for(int j= 0; j < kol.size(); j++) {
		cout << kol[j].i << " " << kol[j].n << " " <<kol[j].ruchy << " ";

		for(int i = 0;i < gra.size();i++)
		{
			cout << gra[i] << " ";
		}
		cout <<endl;
	}
}

int NWD(int a, int b){

	int c;                    // Tworzymy zmienną c o typie int
	    while(b != 0)             // Tworzymy pętlę działającą gdy b ≠ 0
	    {
	        c = a % b;              // Zmienna c przyjmuje wartość a modulo b
	        a = b;                // Przypisujemy b do a
	        b = c;                // Przypisujemy c do b
	    }
	    return a;
}