#include <vector> #include <cstdio> #define wied(i,a,b) for (int i=a; i<b; i++) #define fi first #define se second #define debug // //uwaga - przy 40 juz sie przekrecaja long longi //pomysl: bedziemy sobie liczyc tablice tylko z jednej strony - pamietac gdzie sa dziury w strefie //jezeli nie ma obszaru zakazanego trzymam obydwie strony tablicy using namespace std; vector <vector <unsigned long long> > tab; //nasz dynamik vector <int> wynik, rob, tree; //rob do binsearcha na biezoco powinien byc ok vector <pair <long long, long long> > strefa; //obszar zabroniony - tutaj zaznaczamy krawedzie int n; long long k; long long infi=1e18; bool flag; void tabtest() { debug ("tabtest:\n"); wied(i,1,n+1) { debug ("%d: ", i); wied(j,0,tab[i].size()) debug ("%lld, ", tab[i][j]); debug (" - strefa od %lld do %lld ", strefa[i].fi, strefa[i].se); debug ("\n"); } } void maketree (int a=1, int lewy=1, int prawy=n) { while (tree.size()<a+1) tree.push_back(0); if (lewy<prawy) { maketree(a*2, lewy, (lewy+prawy)/2); maketree(a*2+1, (lewy+prawy)/2+1, prawy); tree[a]=tree[a*2]+tree[a*2+1]; } else tree[a]=1; } void usun (int a) { tree[a]--; if (a>1) usun(a/2); } int liczba (int x, int a=1, int lewy=1, int prawy=n) { //debug ("liczba %d (%d): %d %d - %d\n",a, tree[a], lewy, prawy, x); if (lewy<prawy) { if (tree[a*2]>=x) return liczba (x, a*2, lewy, (lewy+prawy)/2); else return liczba(x-tree[a*2], a*2+1, (lewy+prawy)/2+1, prawy); } else { usun(a); return lewy; } } void tworz (int d, long long inw, long long nr) //chce wstawic litere z aktora jest d znakow { debug ("wstaw przed %d, %lld inwersji, %lld -te\n", d, inw, nr); if (d>0) { long long przeskok=0; //przeskok rzepeckiego: if (inw>(long long)d*(d-1)/2) { przeskok=inw-(long long)d*(d-1)/2; //tyle juz na wstepie inw=(long long)d*(d-1)/2; debug ("przeskok Rzepy - %lld\n", przeskok); } if (inw<=strefa[d].fi) { debug ("1.:\n"); long long x=inw; debug ("dostepne odpcje: \n"); //for (int i=x; i>=0; i--) debug ("%d: %lld\n", i, tab[d][i]); while (nr>tab[d][x]) { nr-=tab[d][x]; x--; } wynik[n-d-1]=inw-x+1+przeskok; tworz(d-1, x, nr); } else if (inw<strefa[d].se) { wynik[n-d-1]=1+przeskok; tworz(d-1, inw, nr); } else { long long x=(long long)d*(d-1)/2-inw; while ((x<tab[d].size()) && (nr>tab[d][x])) { nr-=tab[d][x]; x++; } x=(long long)d*(d-1)/2-x; wynik[n-d-1]=inw-x+1+przeskok; tworz(d-1, x, nr); } } else wynik[n-d-1]=1; } int main () { int x, y; flag=false; scanf ("%d %lld", &n, &k); if (n==1) { if (k==1) printf ("TAK\n1\n"); else printf ("NIE\n"); return 0; } tab.resize(n+1); tree.resize(n*2+3, 0); wynik.resize(n); strefa.resize(n+1, make_pair(1e18,-1)); unsigned long long suma; long long inw=((long long)n*(n-1))/4; if (inw*4!=((long long)n*(n-1))) { printf ("NIE\n"); return 0; } tab[1].resize(1, 1); int j; wied(i,2,n+1) //dlugosc permutacji { suma=0; j=0; while ((j<=((long long)i*(i-1))/2) && (suma<=infi)) { if (j<tab[i-1].size()) suma+=tab[i-1][j]; else if (2*tab[i-1].size()<((long long)(i-1)*(i-2)+2)) //na tym poziomie krok wczesniej juz sie skonczyl { suma=3*infi; } if (j-i<tab[i-1].size()) if (j>=i) suma-=tab[i-1][j-i]; if (suma<=infi) tab[i].push_back(suma); j++; } if (suma>infi) //dotarlismy do obszaru zakazanego { strefa[i]=make_pair(j-2, ((long long)i*(i-1))/2-tab[i].size()+1); } } if (inw<=strefa[n].fi) if (tab[n][inw]<k) { printf ("NIE\n"); return 0; } if (inw>=strefa[n].se) if (tab[n][inw]<k) { printf ("NIE\n"); return 0; } //tworz(n-1, inw, k); //tworz interacyjnie: long long nr=k; for (int d=n-1; d>=0; d--) { debug ("wstaw przed %d, %lld inwersji, %lld -te\n", d, inw, nr); if (d>0) { long long przeskok=0; //przeskok rzepeckiego: if (inw>(long long)d*(d-1)/2) { przeskok=inw-(long long)d*(d-1)/2; //tyle juz na wstepie inw=(long long)d*(d-1)/2; debug ("przeskok Rzepy - %lld\n", przeskok); } if (inw<=strefa[d].fi) { debug ("1.:\n"); long long x=inw; debug ("dostepne odpcje: \n"); //for (int i=x; i>=0; i--) debug ("%d: %lld\n", i, tab[d][i]); while (nr>tab[d][x]) { nr-=tab[d][x]; x--; } wynik[n-d-1]=inw-x+1+przeskok; //tworz(d-1, x, nr); inw=x; } else if (inw<strefa[d].se) { wynik[n-d-1]=1+przeskok; //tworz(d-1, inw, nr); } else { long long x=(long long)d*(d-1)/2-inw; while ((x<tab[d].size()) && (nr>tab[d][x])) { nr-=tab[d][x]; x++; } x=(long long)d*(d-1)/2-x; wynik[n-d-1]=inw-x+1+przeskok; //tworz(d-1, x, nr); inw=x; } } else wynik[n-d-1]=1; } maketree(); //tabtest(); //wied(i,1,n+1) debug ("strefa %d: %lld %lld\n", i, strefa[i].fi, strefa[i].se); printf ("TAK\n"); wied(i,0,n) { //if (i>3417) if (i<3430) printf ("%d: %d\n", i, wynik[i]); printf ("%d ", liczba(wynik[i])); } printf("\n"); }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 | #include <vector> #include <cstdio> #define wied(i,a,b) for (int i=a; i<b; i++) #define fi first #define se second #define debug // //uwaga - przy 40 juz sie przekrecaja long longi //pomysl: bedziemy sobie liczyc tablice tylko z jednej strony - pamietac gdzie sa dziury w strefie //jezeli nie ma obszaru zakazanego trzymam obydwie strony tablicy using namespace std; vector <vector <unsigned long long> > tab; //nasz dynamik vector <int> wynik, rob, tree; //rob do binsearcha na biezoco powinien byc ok vector <pair <long long, long long> > strefa; //obszar zabroniony - tutaj zaznaczamy krawedzie int n; long long k; long long infi=1e18; bool flag; void tabtest() { debug ("tabtest:\n"); wied(i,1,n+1) { debug ("%d: ", i); wied(j,0,tab[i].size()) debug ("%lld, ", tab[i][j]); debug (" - strefa od %lld do %lld ", strefa[i].fi, strefa[i].se); debug ("\n"); } } void maketree (int a=1, int lewy=1, int prawy=n) { while (tree.size()<a+1) tree.push_back(0); if (lewy<prawy) { maketree(a*2, lewy, (lewy+prawy)/2); maketree(a*2+1, (lewy+prawy)/2+1, prawy); tree[a]=tree[a*2]+tree[a*2+1]; } else tree[a]=1; } void usun (int a) { tree[a]--; if (a>1) usun(a/2); } int liczba (int x, int a=1, int lewy=1, int prawy=n) { //debug ("liczba %d (%d): %d %d - %d\n",a, tree[a], lewy, prawy, x); if (lewy<prawy) { if (tree[a*2]>=x) return liczba (x, a*2, lewy, (lewy+prawy)/2); else return liczba(x-tree[a*2], a*2+1, (lewy+prawy)/2+1, prawy); } else { usun(a); return lewy; } } void tworz (int d, long long inw, long long nr) //chce wstawic litere z aktora jest d znakow { debug ("wstaw przed %d, %lld inwersji, %lld -te\n", d, inw, nr); if (d>0) { long long przeskok=0; //przeskok rzepeckiego: if (inw>(long long)d*(d-1)/2) { przeskok=inw-(long long)d*(d-1)/2; //tyle juz na wstepie inw=(long long)d*(d-1)/2; debug ("przeskok Rzepy - %lld\n", przeskok); } if (inw<=strefa[d].fi) { debug ("1.:\n"); long long x=inw; debug ("dostepne odpcje: \n"); //for (int i=x; i>=0; i--) debug ("%d: %lld\n", i, tab[d][i]); while (nr>tab[d][x]) { nr-=tab[d][x]; x--; } wynik[n-d-1]=inw-x+1+przeskok; tworz(d-1, x, nr); } else if (inw<strefa[d].se) { wynik[n-d-1]=1+przeskok; tworz(d-1, inw, nr); } else { long long x=(long long)d*(d-1)/2-inw; while ((x<tab[d].size()) && (nr>tab[d][x])) { nr-=tab[d][x]; x++; } x=(long long)d*(d-1)/2-x; wynik[n-d-1]=inw-x+1+przeskok; tworz(d-1, x, nr); } } else wynik[n-d-1]=1; } int main () { int x, y; flag=false; scanf ("%d %lld", &n, &k); if (n==1) { if (k==1) printf ("TAK\n1\n"); else printf ("NIE\n"); return 0; } tab.resize(n+1); tree.resize(n*2+3, 0); wynik.resize(n); strefa.resize(n+1, make_pair(1e18,-1)); unsigned long long suma; long long inw=((long long)n*(n-1))/4; if (inw*4!=((long long)n*(n-1))) { printf ("NIE\n"); return 0; } tab[1].resize(1, 1); int j; wied(i,2,n+1) //dlugosc permutacji { suma=0; j=0; while ((j<=((long long)i*(i-1))/2) && (suma<=infi)) { if (j<tab[i-1].size()) suma+=tab[i-1][j]; else if (2*tab[i-1].size()<((long long)(i-1)*(i-2)+2)) //na tym poziomie krok wczesniej juz sie skonczyl { suma=3*infi; } if (j-i<tab[i-1].size()) if (j>=i) suma-=tab[i-1][j-i]; if (suma<=infi) tab[i].push_back(suma); j++; } if (suma>infi) //dotarlismy do obszaru zakazanego { strefa[i]=make_pair(j-2, ((long long)i*(i-1))/2-tab[i].size()+1); } } if (inw<=strefa[n].fi) if (tab[n][inw]<k) { printf ("NIE\n"); return 0; } if (inw>=strefa[n].se) if (tab[n][inw]<k) { printf ("NIE\n"); return 0; } //tworz(n-1, inw, k); //tworz interacyjnie: long long nr=k; for (int d=n-1; d>=0; d--) { debug ("wstaw przed %d, %lld inwersji, %lld -te\n", d, inw, nr); if (d>0) { long long przeskok=0; //przeskok rzepeckiego: if (inw>(long long)d*(d-1)/2) { przeskok=inw-(long long)d*(d-1)/2; //tyle juz na wstepie inw=(long long)d*(d-1)/2; debug ("przeskok Rzepy - %lld\n", przeskok); } if (inw<=strefa[d].fi) { debug ("1.:\n"); long long x=inw; debug ("dostepne odpcje: \n"); //for (int i=x; i>=0; i--) debug ("%d: %lld\n", i, tab[d][i]); while (nr>tab[d][x]) { nr-=tab[d][x]; x--; } wynik[n-d-1]=inw-x+1+przeskok; //tworz(d-1, x, nr); inw=x; } else if (inw<strefa[d].se) { wynik[n-d-1]=1+przeskok; //tworz(d-1, inw, nr); } else { long long x=(long long)d*(d-1)/2-inw; while ((x<tab[d].size()) && (nr>tab[d][x])) { nr-=tab[d][x]; x++; } x=(long long)d*(d-1)/2-x; wynik[n-d-1]=inw-x+1+przeskok; //tworz(d-1, x, nr); inw=x; } } else wynik[n-d-1]=1; } maketree(); //tabtest(); //wied(i,1,n+1) debug ("strefa %d: %lld %lld\n", i, strefa[i].fi, strefa[i].se); printf ("TAK\n"); wied(i,0,n) { //if (i>3417) if (i<3430) printf ("%d: %d\n", i, wynik[i]); printf ("%d ", liczba(wynik[i])); } printf("\n"); } |