#include <iostream> #include <vector> #include <math.h> // Zwraca ilość jedynek w liczbie binarnej int CountOfHighlightedBits(int number) { int count = 0; for (int i = 0; i < 16; i++) { if (number % 2 == 1) { count++; } number >>= 1; } return count; } // Oblicza jakość utworu int CalculateQuality(std::vector<int> quality, std::vector<int> amps) { int result = 0; for (int i = 0; i < quality.size(); i++) { result += quality[i] * CountOfHighlightedBits(amps[i]); } return result; } // Sprawdza czy algorytm doszedł do momentu w którym wzmocnienia będą wyglądały przykładowo: 1, 2, 3, 4, 5 bool IsStuck(std::vector<int> amps, int maxBitRatio) { int lastIndex = amps.size() - 1; for (int i = lastIndex; i >= 0; i--) { if (i == lastIndex && amps[i] < maxBitRatio) { return false; } else if (i < lastIndex) { if (amps[i] + 1 != amps[i + 1]) { return false; } } } return true; } int main() { while (true) { int length = 0; // n - długość melodii int maxBitRatio = 0; // m - maksymalny współczynnik bitowego wzmocnienia std::cin >> length >> maxBitRatio; // 1 <= n <= 200 if (length >= 1 && length <= 200) { // n - 1 <= m <= 10^18 if (maxBitRatio >= length - 1 && maxBitRatio <= std::pow(10, 18)) { std::vector<int> qualities(length, 0); // a_i - jakość i-tej sekundy melodii for (int i = 0; i < length; i++) { int quality = 0; std::cin >> quality; qualities[i] = quality; } //std::cin >> qualities[0] >> qualities[1] >> qualities[2]; std::vector<int> amps; // b_i - współczynnik bitowego wzmocnienia dla i-tej sekundy melodii std::vector<int> optimalAmps; // b_i - współczynnik bitowego wzmocnienia dla i-tej sekundy melodii int biggestQuality = 0; // Wypełnij amps początkowymi wzmocnieniami (każde większe o jeden od poprzedniego) for (int i = 0; i < length; i++) { if (i == 0) { optimalAmps.push_back(1); amps.push_back(1); } else { optimalAmps.push_back(optimalAmps[i - 1] + 1); amps.push_back(amps[i - 1] + 1); } } int lastIndex = length - 1; while (!IsStuck(amps, maxBitRatio)) { if (amps[lastIndex] < maxBitRatio) { amps[lastIndex]++; } else { if (amps[lastIndex - 1] < amps[lastIndex] - 1) { amps[lastIndex - 1]++; amps[lastIndex] = amps[lastIndex - 1] + 1; } else { //amps[lastIndex - 2]++; //amps[lastIndex - 1] = amps[lastIndex - 2] + 1; //amps[lastIndex] = amps[lastIndex - 1] + 1; for (int i = 0; i <= lastIndex; i++) { if (i == 0) { amps[i]++; } else { amps[i] = amps[i - 1] + 1; } } } } // Policz jakość dla tego zestawu wzmocnień int totalQuality = CalculateQuality(qualities, amps); // Jeśli aktualna jakość jest większa od najwyższej jakości, wtedy zwiększ wzmocnienie if (totalQuality >= biggestQuality) { biggestQuality = totalQuality; for (int i = 0; i < length; i++) { optimalAmps[i] = amps[i]; } //std::copy_n(amps, length, std::back_inserter(optimalAmps)); } } int finalQuality = CalculateQuality(qualities, optimalAmps); std::cout << finalQuality << std::endl; break; } else { std::cout << "Gorne ograniczenia wspolczynnika bitowego (" << maxBitRatio << ") jest z poza zakresu" << std::endl; } } else { std::cout << "Dlugosc trwania piosenki (" << length << ") jest z poza zakresu" << std::endl; } } }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 | #include <iostream> #include <vector> #include <math.h> // Zwraca ilość jedynek w liczbie binarnej int CountOfHighlightedBits(int number) { int count = 0; for (int i = 0; i < 16; i++) { if (number % 2 == 1) { count++; } number >>= 1; } return count; } // Oblicza jakość utworu int CalculateQuality(std::vector<int> quality, std::vector<int> amps) { int result = 0; for (int i = 0; i < quality.size(); i++) { result += quality[i] * CountOfHighlightedBits(amps[i]); } return result; } // Sprawdza czy algorytm doszedł do momentu w którym wzmocnienia będą wyglądały przykładowo: 1, 2, 3, 4, 5 bool IsStuck(std::vector<int> amps, int maxBitRatio) { int lastIndex = amps.size() - 1; for (int i = lastIndex; i >= 0; i--) { if (i == lastIndex && amps[i] < maxBitRatio) { return false; } else if (i < lastIndex) { if (amps[i] + 1 != amps[i + 1]) { return false; } } } return true; } int main() { while (true) { int length = 0; // n - długość melodii int maxBitRatio = 0; // m - maksymalny współczynnik bitowego wzmocnienia std::cin >> length >> maxBitRatio; // 1 <= n <= 200 if (length >= 1 && length <= 200) { // n - 1 <= m <= 10^18 if (maxBitRatio >= length - 1 && maxBitRatio <= std::pow(10, 18)) { std::vector<int> qualities(length, 0); // a_i - jakość i-tej sekundy melodii for (int i = 0; i < length; i++) { int quality = 0; std::cin >> quality; qualities[i] = quality; } //std::cin >> qualities[0] >> qualities[1] >> qualities[2]; std::vector<int> amps; // b_i - współczynnik bitowego wzmocnienia dla i-tej sekundy melodii std::vector<int> optimalAmps; // b_i - współczynnik bitowego wzmocnienia dla i-tej sekundy melodii int biggestQuality = 0; // Wypełnij amps początkowymi wzmocnieniami (każde większe o jeden od poprzedniego) for (int i = 0; i < length; i++) { if (i == 0) { optimalAmps.push_back(1); amps.push_back(1); } else { optimalAmps.push_back(optimalAmps[i - 1] + 1); amps.push_back(amps[i - 1] + 1); } } int lastIndex = length - 1; while (!IsStuck(amps, maxBitRatio)) { if (amps[lastIndex] < maxBitRatio) { amps[lastIndex]++; } else { if (amps[lastIndex - 1] < amps[lastIndex] - 1) { amps[lastIndex - 1]++; amps[lastIndex] = amps[lastIndex - 1] + 1; } else { //amps[lastIndex - 2]++; //amps[lastIndex - 1] = amps[lastIndex - 2] + 1; //amps[lastIndex] = amps[lastIndex - 1] + 1; for (int i = 0; i <= lastIndex; i++) { if (i == 0) { amps[i]++; } else { amps[i] = amps[i - 1] + 1; } } } } // Policz jakość dla tego zestawu wzmocnień int totalQuality = CalculateQuality(qualities, amps); // Jeśli aktualna jakość jest większa od najwyższej jakości, wtedy zwiększ wzmocnienie if (totalQuality >= biggestQuality) { biggestQuality = totalQuality; for (int i = 0; i < length; i++) { optimalAmps[i] = amps[i]; } //std::copy_n(amps, length, std::back_inserter(optimalAmps)); } } int finalQuality = CalculateQuality(qualities, optimalAmps); std::cout << finalQuality << std::endl; break; } else { std::cout << "Gorne ograniczenia wspolczynnika bitowego (" << maxBitRatio << ") jest z poza zakresu" << std::endl; } } else { std::cout << "Dlugosc trwania piosenki (" << length << ") jest z poza zakresu" << std::endl; } } } |