1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
#include<bits/stdc++.h>

using namespace std;

typedef long long ll;

ll NWD( ll a, ll b )
{
	if( a % b == 0 )
		return b;
	return NWD( b, a % b );
}

struct ulamek{
	ll licznik;
	ll mianownik;

	ulamek(){
		licznik = 0;
		mianownik = 1;
	}

	void skroc(){
		ll nwd = NWD( licznik, mianownik );
		licznik /= nwd;
		mianownik /= nwd;
	}

	ulamek operator + ( const ulamek& x ) const {
		ulamek res;
		res.licznik = licznik * x.mianownik + mianownik * x.licznik;
		res.mianownik = mianownik * x.mianownik;
		res.skroc();
		return res;
	}

	ulamek operator - ( const ulamek& x ) const {
		ulamek res;
		res.licznik = licznik * x.mianownik - mianownik * x.licznik;
		res.mianownik = mianownik * x.mianownik;
		res.skroc();
		return res;
	}

	ulamek operator * ( const ulamek& x ) const {
		ulamek res;
		res.licznik = licznik * x.licznik;
		res.mianownik = mianownik * x.mianownik;
		res.skroc();
		return res;
	}

	ulamek operator / ( const ulamek& x ) const {
		ulamek res;
		res.licznik = licznik * x.mianownik;
		res.mianownik = mianownik * x.licznik;
		res.skroc();
		return res;
	}

	bool operator < ( const ulamek& x ) const {
    	return licznik * x.mianownik < mianownik * x.licznik;
	}

	bool operator == ( const ulamek& x ) const {
		return licznik * x.mianownik == mianownik * x.licznik;
	}

	bool operator > ( const ulamek& x ) const {
		return licznik * x.mianownik > mianownik * x.licznik;
	}
};

ulamek make_ulamek( ll licznik, ll mianownik )
{
	ulamek res;
	res.licznik = licznik;
	res.mianownik = mianownik;
	return res;
}

struct kubek{
	ulamek temp;
	ulamek ilosc;
};

bool comp( const kubek& lhs, const kubek& rhs ){
	return lhs.temp < rhs.temp;
}

kubek make_kubek( ulamek temp, ulamek ilosc )
{
	kubek res;
	res.temp = temp;
	res.ilosc = ilosc;
	return res;
}

bool solve()
{
	int n;	cin >> n;
	vector< kubek > wej( n ), wyj( n );
	for( int i = 0; i < n; i++ ){
		ll l, a, b;	cin >> l >> a >> b;
		wej[ i ] = make_kubek( make_ulamek( a, 1 ), make_ulamek( l, 1 ) );
		wyj[ i ] = make_kubek( make_ulamek( b, 1 ), make_ulamek( l, 1 ) );
	}
	
	sort( wej.begin(), wej.end(), comp );
	sort( wyj.begin(), wyj.end(), comp );

	kubek kociolek;
	int pelny = 0;
	for( int i = 0; i < n; i++ ){
		if( kociolek.temp > wyj[ i ].temp )
			return false;
		while( ( !( kociolek.temp == wyj[ i ].temp ) || kociolek.ilosc < wyj[ i ].ilosc ) && pelny < n ){
			ulamek ile = make_ulamek( 0, 1 );
			if( !( wyj[ i ].temp == wej[ pelny ].temp ) )
				ile = ( kociolek.ilosc * kociolek.temp - kociolek.ilosc * wyj[ i ].temp ) / ( wyj[ i ].temp - wej[ pelny ].temp );
			if( ile > wej[ pelny ].ilosc || ile == make_ulamek( 0, 1 ) ){
				kociolek.temp = ( kociolek.ilosc * kociolek.temp + wej[ pelny ].ilosc * wej[ pelny ].temp ) / ( kociolek.ilosc + wej[ pelny ].ilosc );
				kociolek.ilosc = kociolek.ilosc + wej[ pelny ].ilosc;
				pelny++;
			}
			else{
				kociolek.temp = wyj[ i ].temp;
				kociolek.ilosc = kociolek.ilosc + ile;
				wej[ pelny ].ilosc = wej[ pelny ].ilosc - ile;
				if( wej[ pelny ].ilosc == make_ulamek( 0, 1 ) )
					pelny++;
			}
			getchar();
		}
		if( !( kociolek.temp == wyj[ i ].temp ) )
			return false;
		kociolek.ilosc = kociolek.ilosc - wyj[ i ].ilosc;
	}

	if( pelny == n )
		return true;
	return false;
}

int main()
{
	ios_base::sync_with_stdio( 0 );	cin.tie( 0 );
	int t;	cin >> t;
	while( t-- )
		cout << ( solve() ? "TAK\n" : "NIE\n" );
	return 0;
}