1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
#include <cstdio>
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <sstream>
#include <set>
#include <map>
#include <vector>
#include <list>
#include <algorithm>
#include <cstring>
#include <cmath>
#include <string>
#include <queue>
#include <bitset>		//UWAGA - w czasie kompilacji musi byc znany rozmiar wektora - nie mozna go zmienic
#include <cassert>
#include <iomanip>		//do setprecision
#include <ctime>
#include <complex>
#include <chrono>
#include<unordered_map>
using namespace std;

#define FOR(i,b,e) for(int i=(b);i<(e);++i)
#define FORQ(i,b,e) for(int i=(b);i<=(e);++i)
#define FORD(i,b,e) for(int i=(b)-1;i>=(e);--i)
#define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x)
#define ALL(u) (u).begin(),(u).end()

#define ST first
#define ND second
#define PB push_back
#define MP make_pair
#define LL long long
#define ULL unsigned LL
#define LD long double

typedef pair<int, int> PII;

const double pi = 3.141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944592307816406286208998628034825342;

const int MS = 1e5 + 10;
const int MT = 3e5 + 10;

// jesli pierwsza liczba jest < 0, to mamy szczupaka
pair<LL,LL> Q[MS];

// wagi szprotek na wejsciu
LL w[MT];

// pozycje szprotek w drzewie
int pos[MT];
// pozycje szprotek z zapytan w drzewie - tylko tych, co dodajemy, przy usuwaniu, wyrzucamy ostatnia z grupy
int posQ[MS];

void getPos(vector<pair<LL, int>> &V)
{
	sort(V.begin(), V.end());
	REP(i, V.size())
		if (V[i].second < 0)
			pos[-(V[i].second + 1)] = i + 1;
		else
			posQ[V[i].second] = i + 1;
}

namespace BIT
{
	const int MR = (1 << 20) + 10;

	// rozmiar drzewa przedzialowego
	int SZ;

	struct interval
	{
		// poczatek i koniec
		int p, k;

		// ile jest szprotek na danym przedziale, ile zostalo zjedzonych
		// po pierwszym zablokowaniu tego przedzialu uaktualnisz ilez += ile
		// kolejne blokowania nie beda mialy wplywu, dopoki zjedzony nie spadnie do 0
		// ta wartosc poprawnie zostanie zaktualizowana w rodzicu
		// tak samo przy odblokowaniu
		int ile, ilez;

		// suma wag na danym przedziale - analogicznie do ilosci szprotek
		LL w, wz;

		// ile razy przedzial jest zablokowany
		int zjedzony;
	} tree[MR];

	void build(int nr, int p, int k)
	{
		tree[nr].p = p;
		tree[nr].k = k;

		if (p < k)
		{
			build(2 * nr, p, (p + k) / 2);
			build(2 * nr + 1, (p + k) / 2 + 1, k);
		}
	}

	void updatePos(int pos, LL w, int cnt)
	{
		// to bedzie mialo miejsce przy dodawaniu i usuwaniu szprotek - wtedy nic nie bedzie zablokowane
		// dlatego jedziemy od lisci do korzenia i aktualizujemy wszystko po drodze
		int nr = SZ + pos - 1;
		while (nr)
		{
			tree[nr].ile += cnt;
			tree[nr].w += w * cnt;
			nr >>= 1;
		}
	}

	int getLeft(int pos, LL w)
	{
		// mamy dany koniec przedzialu, gdzie bedziemy jesc i calkowita wage, ktora musimy spozyc
		// jedz w lewo i sprawdzaj, gdzie jest maksymalny lewy koniec, ktory da nam odp sume
		// zauwaz, ze jesli mamy jakies zablokowane przedzialy, to one wniosa 0 do sumy, wiec jest ok

		// idz w gore - wiemy, ze na sciezce do korzenia nic nie jest zablokowane
		int nr = SZ + pos - 1;
		// jesli idziemy z lewego syna do gory, to musimy odjac wartosc prawego
		LL sub = 0;
		while (nr)
		{
			if (tree[nr].w - sub >= w)
				break;

			if ((nr & 1) == 0)
			{
				// idziemy z lewego syna, wiec odejmij wartosci z prawego
				// zeby rodzic mial wartosc konczaca sie w prawym koncu, ktory jest w lewym dziecku
				sub += tree[nr + 1].w;
			}
			nr >>= 1;
		}

		// moze nam sie w ogole nie udac
		if (!nr)
			return -1;

		// teraz idz w dol szukajac maksymalnego lewego
		// wiemy, ze przyszlismy z prawego syna albo jestesmy ciagle w poczatkowym wezle
		// nie moglismy uzyskac nic przychodzac z lewego syna, bo odejmujemy prawy przedzial
		// wiec w rodzicu mamy taka sama wartosc, jak w lewym dziecku

		// zobacz, czy jeden wierzcholek nie wystarczy zeby zjesc tyle, ile trzeba
		if (tree[nr].p == tree[nr].k)
			return pos;

		// szukaj maksa w lewym dziecku - odejmij wartosc calego przedzialu
		LL left = w - (tree[nr].w - sub - tree[2 * nr].w);
		nr <<= 1;
		while (tree[nr].p < tree[nr].k)
		{
			// zobacz, czy prawy przedzial da nam wszystko z left
			if (tree[2 * nr + 1].w >= left)
				nr = 2 * nr + 1;
			else
			{
				left -= tree[2 * nr + 1].w;
				nr = 2 * nr;
			}
		}

		// znalezlismy poczatek
		return tree[nr].p;
	}

	// przedzial do zmiany o v, 1 - zjadamy, -1 oddajemy
	// zauwaz, ze algorytm nie bedzie zjadal niczego w srodku juz zjedzonego przedzialu
	// dlatego nie ma potrzeby na lazy propagation
	// bedziemy zjadali wielokrotnie ten sam przedzial, ale dlatego, ze bedziemy pozerac coraz wieksze, zawierajace go przedzialy
	int p, k;
	LL w;
	int ile;
	void change(int nr, int v)
	{
		// spr, czy przedzial jest rozlaczny
		if (tree[nr].p > k || tree[nr].k < p)
			return;

		// spr czy sie zawiera caly
		if (tree[nr].p >= p && tree[nr].k <= k)
		{

			if (v == 1)
			{
				// zjedz
				ile += tree[nr].ile;
				tree[nr].ilez += tree[nr].ile;
				tree[nr].ile = 0;

				w += tree[nr].w;
				tree[nr].wz += tree[nr].w;
				tree[nr].w = 0;

				tree[nr].zjedzony++;
			}
			else
			{
				tree[nr].zjedzony--;

				// algorytm bedzie zmienial na stosie, czyli to, co bylo zjedzone za pierwszym razem
				// jako ostatnie bedzie oddane
				// czyli przywrocenie wartosci dopiero, gdy ilosc zjedzonych wroci z powrotem na 0
				if (!tree[nr].zjedzony)
				{
					tree[nr].ile = tree[nr].ilez;
					tree[nr].ilez = 0;

					tree[nr].w = tree[nr].wz;
					tree[nr].wz = 0;
				}
			}

			return;
		}

		// jedz do dzieci i uaktualnij wartosci
		change(2 * nr, v);
		change(2 * nr + 1, v);

		tree[nr].ile = tree[2 * nr].ile + tree[2 * nr + 1].ile;
		tree[nr].w = tree[2 * nr].w + tree[2 * nr + 1].w;
	}
}// BIT

void clean(vector<PII>& V)
{
	while (!V.empty())
	{
		BIT::p = V.back().first;
		BIT::k = V.back().second;
		BIT::change(1, -1);
		V.pop_back();
	}
}

int attack(LL w, LL k, const set<pair<LL, int>> &S)
{
	if (w >= k)
		return 0;

	// symulacja ataku szczupaka

	// zobacz, czy cokolwiek zezre
	auto it = S.lower_bound(MP(w, -1));
	if (it == S.begin())
		return -1;
	
	// odznacz zjedzona sume wag, liczbe szprotek i pary przedzialow
	LL zjadl = 0;
	int ile = 0;
	vector<PII> V;
	// poszukuj, dopoki nie bedzie mogl zjesc wszystkich
	while (it != S.end())
	{
		// zobacz ile potrzebujesz zjesc, zeby moc wsunac next
		LL left = it->first - (w + zjadl) + 1;
		if (left > 0)
		{
			// cos musisz zjesc -> musisz skonczyc na poprzedniku it
			it--;
			// zobacz, czy przypadkiem nie osiagniesz limitu jedzac
			if (left >= k - (w + zjadl))
			{
				// mozesz przerwac, sprobuj zjesc wszystko do limitu
				BIT::p = BIT::getLeft(it->second, k - (w + zjadl));
				if (BIT::p == -1)
				{
					// nie da sie
					clean(V);
					return -1;
				}

				// da sie
				BIT::k = it->second;
				BIT::ile = 0;
				BIT::change(1, 1);
				ile += BIT::ile;
				V.push_back(MP(BIT::p, BIT::k));

				clean(V);
				return ile;
			}

			// musisz zjesc tyle, zeby moc chapnac nastepnego
			BIT::p = BIT::getLeft(it->second, left);
			if (BIT::p == -1)
			{
				// nie da sie
				clean(V);
				return -1;
			}

			// zjedz to wszystko
			BIT::k = it->second;
			BIT::ile = 0;
			BIT::w = 0;
			BIT::change(1, 1);
			ile += BIT::ile;
			zjadl += BIT::w;
			V.push_back(MP(BIT::p, BIT::k));

			// zobacz, czy przypadkiem nie osiagnales juz odpowiedniego limitu
			// na pewno ten limit byl wiekszy niz to, co musiales zjesc do nastepnego
			// ale mogles zjesc wiecej niz potrzeba
			if (w + zjadl >= k)
			{
				clean(V);
				return ile;
			}
		}

		//  szukaj jak najwiekszego do zjedzenia
		it = S.lower_bound(MP(w + zjadl, -1));
	}

	// jestesmy na koncu i teraz moze zjesc wszystko, zobacz ile mu brakuje
	it--;
	LL left = k - (w + zjadl);
	BIT::p = BIT::getLeft(it->second, left);

	if (BIT::p == -1)
	{
		// nie da rady -> wyczysc przedzialy i zwroc wynik
		clean(V);
		return -1;
	}

	// zjedz tyle, ile trzeba
	BIT::k = it->second;
	BIT::ile = 0;
	BIT::change(1, 1);
	ile += BIT::ile;
	V.push_back(MP(BIT::p, BIT::k));

	// wyczysc
	clean(V);

	return ile;
}

int main()
{
	vector<pair<LL, int>> tmppos;

	int n;
	scanf("%d", &n);
	REP(i, n)
	{
		scanf("%lld", &w[i]);
		tmppos.push_back(MP(w[i], -(i + 1)));
	}

	int q;
	scanf("%d", &q);
	REP(i, q)
	{
		int typ;
		scanf("%d", &typ);
		if (typ == 1)
		{
			scanf("%lld%lld", &Q[i].first, &Q[i].second); Q[i].first = -Q[i].first;
		}
		else
		{
			Q[i].first = typ;
			scanf("%lld", &Q[i].second);

			if (typ == 2)
				tmppos.push_back(MP(Q[i].second, i));
		}
	}

	// wyznacz pozycje szprotek
	getPos(tmppos);

	// jedna z 2 glownych struktur - set z wagami szprotek i ich pozycjami w drzewie
	set<pair<LL, int>> S;

	// przygotuj drzewo
	BIT::SZ = 1;
	while (BIT::SZ < tmppos.size())
		BIT::SZ <<= 1;
	BIT::build(1, 1, BIT::SZ);
	// wrzuc pozycje
	REP(i, n)
	{
		BIT::updatePos(pos[i], w[i], 1);
		S.insert(MP(w[i], pos[i]));
	}

	// jedz queries
	REP(i, q)
	{
		if (Q[i].first > 0)
		{
			if (Q[i].first == 2)
			{
				BIT::updatePos(posQ[i], Q[i].second, 1);
				S.insert(MP(Q[i].second, posQ[i]));
			}
			else
			{
				auto it = S.upper_bound(MP(Q[i].second, BIT::SZ + 1)); it--;
				BIT::updatePos(it->second, Q[i].second, -1);
				S.erase(it);
			}
		}
		else
			printf("%d\n", attack(-Q[i].first, Q[i].second, S));
	}

	return 0;
}

// FOR GNU C++ use the following pattern:
// Uncomment the code below and change your main into main2
// It does not build in MS C++
// But it does increase the stack size from 256 MB on CF and uses GNU C++

//#include <Processthreadsapi.h>
//#include <iostream>
//#include <Synchapi.h>
//#include <windows.h>
//#include <process.h>
//
//DWORD WINAPI MyThreadFunction(LPVOID lpParam) {
//    main2(nullptr);
//    return 0;
//}
//int main() {
//    auto h = CreateThread(nullptr, 1024 << 20, MyThreadFunction, nullptr, STACK_SIZE_PARAM_IS_A_RESERVATION, nullptr);
//    WaitForSingleObject(h, INFINITE);
//}