#include<bits/stdc++.h> using namespace std; typedef vector<int> VI; #define REP(x,n) for(int x = 0; x < (n); x++) #define SIZE(a) int((a).size()) #define PB push_back #define ALL(c) (c).begin(),(c).end() #define VAR(v,n) typeof(n) v = (n) #define PRESENT(c,x) ((c).find(x) != (c).end()) // kolory węzłów / przedziałów: // B : biały // C : czarny // ? : nienany, tzn synowie przechowują kolory podprzedziałów (być może idenytyczne) void update(vector<int> &color, int v, int L, int R, int a, int b) // v = numer aktualnego węzła // [a, b] = przedział, który reprezentuje v // [L, R] = przedział, który zamalowujemy [L, R] \subseteq [a,b] // c = kolor na który zamalowujemy { if (color[v] == 1) return; if (L == a && R == b) { //jesteśmy w przedziale bazowym color[v] = 1; return; } int mid = (a + b - 1) / 2; // inaczej: a + (b+1-a)/2 + 1, zauważmy że b+1-a jest potęgą 2. if (R <= mid) { update(color, 2*v, L, R, a, mid); if (color[v] == 0) // kolor [a,b] się zmienił. color[2*v+1] = 0; } else if (L > mid) { update(color, 2*v+1, L, R, mid + 1, b); if (color[v] == 0) // kolor [a,b] się zmienił. color[2*v] = 0; } else { update(color, 2*v, L, mid, a, mid); update(color, 2*v+1, mid + 1, R, mid + 1, b); } color [v] = -1; } int push_down(vector<vector<int> > &colors, int v, int a, int b) // v = numer aktualnego węzła // [a, b] = przedział, który reprezentuje v { for (int i=0; i<3; i++) if (colors[i][v/2] == 1) colors[i][v] = 1; if (a == b) return (colors [0][v] == 1 && colors [1][v] == 1 && colors [2][v] == 0); int mid = (a + b - 1) / 2; // inaczej: a + (b+1-a)/2 + 1, zauważmy że b+1-a jest potęgą 2. return push_down(colors, 2*v, a, mid) + push_down(colors, 2*v+1, mid + 1, b); } int main() { std::ios::sync_with_stdio(0); int m,n,l,r; int c; cin >> n >> m; int M = 1; while (M<n) M <<= 1; vector<vector<int> > color(3, vector<int>(2*M, 0)); REP(i,m) { cin >> l >> r >> c; l--; r--; c--; update (color[c], 1, l, r, 0, M-1); } cout << push_down(color,1,0,M-1); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 | #include<bits/stdc++.h> using namespace std; typedef vector<int> VI; #define REP(x,n) for(int x = 0; x < (n); x++) #define SIZE(a) int((a).size()) #define PB push_back #define ALL(c) (c).begin(),(c).end() #define VAR(v,n) typeof(n) v = (n) #define PRESENT(c,x) ((c).find(x) != (c).end()) // kolory węzłów / przedziałów: // B : biały // C : czarny // ? : nienany, tzn synowie przechowują kolory podprzedziałów (być może idenytyczne) void update(vector<int> &color, int v, int L, int R, int a, int b) // v = numer aktualnego węzła // [a, b] = przedział, który reprezentuje v // [L, R] = przedział, który zamalowujemy [L, R] \subseteq [a,b] // c = kolor na który zamalowujemy { if (color[v] == 1) return; if (L == a && R == b) { //jesteśmy w przedziale bazowym color[v] = 1; return; } int mid = (a + b - 1) / 2; // inaczej: a + (b+1-a)/2 + 1, zauważmy że b+1-a jest potęgą 2. if (R <= mid) { update(color, 2*v, L, R, a, mid); if (color[v] == 0) // kolor [a,b] się zmienił. color[2*v+1] = 0; } else if (L > mid) { update(color, 2*v+1, L, R, mid + 1, b); if (color[v] == 0) // kolor [a,b] się zmienił. color[2*v] = 0; } else { update(color, 2*v, L, mid, a, mid); update(color, 2*v+1, mid + 1, R, mid + 1, b); } color [v] = -1; } int push_down(vector<vector<int> > &colors, int v, int a, int b) // v = numer aktualnego węzła // [a, b] = przedział, który reprezentuje v { for (int i=0; i<3; i++) if (colors[i][v/2] == 1) colors[i][v] = 1; if (a == b) return (colors [0][v] == 1 && colors [1][v] == 1 && colors [2][v] == 0); int mid = (a + b - 1) / 2; // inaczej: a + (b+1-a)/2 + 1, zauważmy że b+1-a jest potęgą 2. return push_down(colors, 2*v, a, mid) + push_down(colors, 2*v+1, mid + 1, b); } int main() { std::ios::sync_with_stdio(0); int m,n,l,r; int c; cin >> n >> m; int M = 1; while (M<n) M <<= 1; vector<vector<int> > color(3, vector<int>(2*M, 0)); REP(i,m) { cin >> l >> r >> c; l--; r--; c--; update (color[c], 1, l, r, 0, M-1); } cout << push_down(color,1,0,M-1); return 0; } |