1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
#include <iostream>
#include <map>
#include <vector>
#include <string>

using namespace std;

const char YELLOW=1;
const char BLUE=2;
const char RED=4;

const char WIN=YELLOW | BLUE;

struct Node {
    Node* left;
    Node* right;
    Node* parent;
    /** Wartość maksymalna dla lewej części poddrzewa */
    int sep;
    /** Bity z kolorami dla tego węzła/liścia */
    char col;
public:
    Node() : left(nullptr), right(nullptr), parent(nullptr), sep(-1), col(0) {}
    Node(Node* p, char c): left(nullptr), right(nullptr), parent(p), sep(-1), col(c) {}

    inline bool isLeaf() const { return left== nullptr; }

    void initLeaf(Node* p, char c) {
        parent=p;
        col=c;
        sep=-1;
        left= nullptr;
        right= nullptr;
    }
    void insert(int nl, int nr, int l, int r, char c) {
        if(col & c) return; // węzeł jest już tak zabarwiony w całości, więc kolor nic nie zmieni

        if(isLeaf()) {  // liść
            int size=nr-nl+1;   // rozmiar liścia
            int middle=nl+(size>>1);
            if(nl<l) {  // trzeba podzielić z lewej
                left=new Node(this, col);
                right=new Node(this, col);
                sep = l - 1;
                if(size>4 && (abs(middle-sep)>2)) sep=middle;   // dodatkowy podział w celu uniknięcia listy
            } else if(nr>r) {   // trzeba podzielić z prawej
                left=new Node(this, col);
                right=new Node(this, col);
                sep=r;
                if(size>4 && (abs(middle-sep)>2)) sep=middle;   // dodatkowy podział w celu uniknięcia listy
            } else {        // pokrywa się, więc aktualizujemy kolor
                if(c==RED) col=YELLOW|BLUE|RED; // czerwony psuje, więc upraszczamy
                else col|=c;
                return; // wychodzimy, bo dwa powyższe warunki będą normalnie przetwarzane jako węzeł
            }
        }

        if(r<=sep) {    // całość po lewej
            left->insert(nl, sep, l, r, c);
        } else if(l>sep) {  // całość po prawej
            right->insert(sep+1, nr, l, r, c);
        } else {    // po obu stronach
            left->insert(nl, sep, l, sep, c);
            right->insert(sep+1, nr, sep+1, r, c);
        }
        if(left->col==right->col && left->isLeaf() && right->isLeaf()) { // liście mają ten sam kolor, można złączyć
            col=left->col;
            delete left;
            delete right;
            left= nullptr;
            right= nullptr;
            sep=-1;
        } else {
            col = left->col & right->col;
        }
    }

    int count(int nl, int nr) {
        if(isLeaf()) {
            if(col==WIN) return nr-nl+1;
            return 0;
        }
        return left->count(nl, sep) + right->count(sep+1, nr);
    }

};

class Tree {
private:
    const int n;
    Node* root;
public:
    Tree(int n) : n(n) {
        root=new Node();
    }
public:
    void process(int l, int r, char col) {
        root->insert(1, n, l, r, col);
    }
    int count() {
        return root->count(1, n);
    }
};

int main() {
    ios_base::sync_with_stdio(false);
    cin.tie(nullptr);

    int n, m;
    cin>>n>>m;

    Tree tree(n);
    for(int i=0;i<m;++i) {
        int l, r, c;
        cin>>l>>r>>c;
        tree.process(l, r, c==1?YELLOW:(c==2?BLUE:RED));
    }
    cout<<tree.count()<<endl;

    return 0;
}