#include <iostream> #include <stdio.h> #include <map> using namespace std; int main () { int puszki, operacje; //liczba puszek, liczba operacji na nich scanf("%i %i", &puszki, &operacje); map <int,int> farby; //do pamietania stanu farb w puszkach [0 - bialy, 1 - zolty, 2 - niebieski, 3 - zielony, -1 - kazdy inny] map <int,int>::iterator it; //iterator po farbach //int itt; //do kasowanias //tworzymy poczatkowy stan farb for (int i = 0; i <= puszki; i++) { farby.emplace(i,0); } //wykonywanie operacji i liczenie puszek z zielona farba int licznik = 0; //licznik puszek z zielona farba int start, koniec, //start - zmiany od tej puszki, koniec - zmiany do tej puszki zmiana; //zmiana - jaki barwnik uzyto [1 - zolty, 2 - niebieski, 3 - czerwony for (int i = 0; i < operacje; i++) { scanf("%i %i %i", &start, &koniec, &zmiana); for (it = farby.lower_bound(start); it != farby.upper_bound(koniec); it++) { switch (zmiana) { case 1: //farbnik zolty switch (it->second) { case 0: it->second = 1; break; case 2: it->second = 3; licznik++; break; } break; case 2: //farbnik niebieski switch (it->second) { case 0: it->second = 2; break; case 1: it->second = 3; licznik++; break; } break; case 3: //farbnik czerwony switch (it->second) { case 3: //itt = it->first; //farby.erase(itt); it = farby.erase(it); it--; licznik--; //it = farby.lower_bound(itt); //it--; break; default: //itt = it->first; //farby.erase(itt); it = farby.erase(it); it--; //it = farby.lower_bound(itt); //it--; } break; } } } //odpowiedz printf("%i", licznik); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 | #include <iostream> #include <stdio.h> #include <map> using namespace std; int main () { int puszki, operacje; //liczba puszek, liczba operacji na nich scanf("%i %i", &puszki, &operacje); map <int,int> farby; //do pamietania stanu farb w puszkach [0 - bialy, 1 - zolty, 2 - niebieski, 3 - zielony, -1 - kazdy inny] map <int,int>::iterator it; //iterator po farbach //int itt; //do kasowanias //tworzymy poczatkowy stan farb for (int i = 0; i <= puszki; i++) { farby.emplace(i,0); } //wykonywanie operacji i liczenie puszek z zielona farba int licznik = 0; //licznik puszek z zielona farba int start, koniec, //start - zmiany od tej puszki, koniec - zmiany do tej puszki zmiana; //zmiana - jaki barwnik uzyto [1 - zolty, 2 - niebieski, 3 - czerwony for (int i = 0; i < operacje; i++) { scanf("%i %i %i", &start, &koniec, &zmiana); for (it = farby.lower_bound(start); it != farby.upper_bound(koniec); it++) { switch (zmiana) { case 1: //farbnik zolty switch (it->second) { case 0: it->second = 1; break; case 2: it->second = 3; licznik++; break; } break; case 2: //farbnik niebieski switch (it->second) { case 0: it->second = 2; break; case 1: it->second = 3; licznik++; break; } break; case 3: //farbnik czerwony switch (it->second) { case 3: //itt = it->first; //farby.erase(itt); it = farby.erase(it); it--; licznik--; //it = farby.lower_bound(itt); //it--; break; default: //itt = it->first; //farby.erase(itt); it = farby.erase(it); it--; //it = farby.lower_bound(itt); //it--; } break; } } } //odpowiedz printf("%i", licznik); return 0; } |