#include <iostream> #include <bitset> #include <deque> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; bitset<2048> tab[2048]; int n,m; int minp; int kolor[2048][2048]; int odleglosc[2048][2048]; pair<int,int> rodzic[2048][2048]; void writetab(int n,int m){ for(int i=0;i<n+2;i++) { for(int j=0;j<m+2;j++) { printf("%d",tab[i][j]==true); } printf("\n"); } printf("\n"); for(int i=0;i<n+2;i++) { for(int j=0;j<m+2;j++) { printf("%010d,",odleglosc[i][j]); } printf("\n"); } printf("\n"); for(int i=0;i<n+2;i++) { for(int j=0;j<m+2;j++) { printf("(%d,%d) ",rodzic[i][j].first,rodzic[i][j].second); } printf("\n"); } printf("\n"); } deque<pair<int,int>> q; long long B=0,A=0; void findpath(int sx, int sy, int mx, int my,int p) { /* funkcja BreadthFirstSearch (Graf G, Wierzchołek s) dla każdego wierzchołka u z G: kolor[u] = biały odleglosc[u] = inf rodzic[u] = NIL kolor[s] = SZARY odleglosc[s] = 0 rodzic[s] = NIL Q.push(s) dopóki kolejka Q nie jest pusta: u = Q.front() Q.pop() dla każdego v z listy sąsiedztwa u: jeżeli v jest biały: kolor[v] = SZARY odleglosc[v] = odleglosc[u] + 1 rodzic[v] = u Q.push(v) kolor[u] = CZARNY */ for(int i=0;i<n+2;i++) { for(int j=0;j<m+2;j++) { kolor[i][j]=0; odleglosc[i][j]=1000000000; rodzic[i][j].first=-1; rodzic[i][j].second=-1; } } kolor[sx][sy]=1; odleglosc[sx][sy]=0; q.push_back(make_pair(sx,sy)); while(!q.empty()) { auto u = q.front(); q.pop_front(); vector<pair<int,int>> kierunki = {make_pair(-1,0),make_pair(1,0),make_pair(0,-1),make_pair(0,1)}; for_each(kierunki.begin(),kierunki.end(),[u](auto &k){ if (tab[u.first+k.first][u.second+k.second]) { if (kolor[u.first+k.first][u.second+k.second] == 0) { kolor[u.first+k.first][u.second+k.second] = 1; odleglosc[u.first+k.first][u.second+k.second] = odleglosc[u.first][u.second]+1; rodzic[u.first+k.first][u.second+k.second] = u; q.push_back(make_pair<int,int>(u.first+k.first,u.second+k.second)); } } }); kolor[u.first][u.second]=2; } minp = odleglosc[mx][my]-1; pair<int,int>v=make_pair(mx,my),s=make_pair(sx,sy); while(v!=s) { auto r=rodzic[v.first][v.second]; if(r.first<v.first)A++; if(r.first>v.first)B++; if(r.second<v.second)A++; if(r.second>v.second)B++; v=r; } //printf("A:%lld,B:%lld\n",A,B); } int main() { // your code goes here long long k; scanf("%d%d%lld\n",&n,&m,&k); for(int i=0;i<n;i++) { for(int j=0;j<m;j++) { char c; scanf("%c",&c); if(c=='.')tab[i+1][j+1]=true; } scanf("\n"); } minp = n*m+1; findpath(1,1,n,m,0); // writetab(n,m); long long minkoszt=1000000000000000000LL; int ile=0; for(int i=0;i<k;i++) { long long a,b; scanf("%lld%lld",&a,&b); if(A*a+B*b<minkoszt) { minkoszt=A*a+B*b; ile=1; } else if(A*a+B*b == minkoszt) { ile++; } } printf("%lld %d\n",minkoszt,ile); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 | #include <iostream> #include <bitset> #include <deque> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; bitset<2048> tab[2048]; int n,m; int minp; int kolor[2048][2048]; int odleglosc[2048][2048]; pair<int,int> rodzic[2048][2048]; void writetab(int n,int m){ for(int i=0;i<n+2;i++) { for(int j=0;j<m+2;j++) { printf("%d",tab[i][j]==true); } printf("\n"); } printf("\n"); for(int i=0;i<n+2;i++) { for(int j=0;j<m+2;j++) { printf("%010d,",odleglosc[i][j]); } printf("\n"); } printf("\n"); for(int i=0;i<n+2;i++) { for(int j=0;j<m+2;j++) { printf("(%d,%d) ",rodzic[i][j].first,rodzic[i][j].second); } printf("\n"); } printf("\n"); } deque<pair<int,int>> q; long long B=0,A=0; void findpath(int sx, int sy, int mx, int my,int p) { /* funkcja BreadthFirstSearch (Graf G, Wierzchołek s) dla każdego wierzchołka u z G: kolor[u] = biały odleglosc[u] = inf rodzic[u] = NIL kolor[s] = SZARY odleglosc[s] = 0 rodzic[s] = NIL Q.push(s) dopóki kolejka Q nie jest pusta: u = Q.front() Q.pop() dla każdego v z listy sąsiedztwa u: jeżeli v jest biały: kolor[v] = SZARY odleglosc[v] = odleglosc[u] + 1 rodzic[v] = u Q.push(v) kolor[u] = CZARNY */ for(int i=0;i<n+2;i++) { for(int j=0;j<m+2;j++) { kolor[i][j]=0; odleglosc[i][j]=1000000000; rodzic[i][j].first=-1; rodzic[i][j].second=-1; } } kolor[sx][sy]=1; odleglosc[sx][sy]=0; q.push_back(make_pair(sx,sy)); while(!q.empty()) { auto u = q.front(); q.pop_front(); vector<pair<int,int>> kierunki = {make_pair(-1,0),make_pair(1,0),make_pair(0,-1),make_pair(0,1)}; for_each(kierunki.begin(),kierunki.end(),[u](auto &k){ if (tab[u.first+k.first][u.second+k.second]) { if (kolor[u.first+k.first][u.second+k.second] == 0) { kolor[u.first+k.first][u.second+k.second] = 1; odleglosc[u.first+k.first][u.second+k.second] = odleglosc[u.first][u.second]+1; rodzic[u.first+k.first][u.second+k.second] = u; q.push_back(make_pair<int,int>(u.first+k.first,u.second+k.second)); } } }); kolor[u.first][u.second]=2; } minp = odleglosc[mx][my]-1; pair<int,int>v=make_pair(mx,my),s=make_pair(sx,sy); while(v!=s) { auto r=rodzic[v.first][v.second]; if(r.first<v.first)A++; if(r.first>v.first)B++; if(r.second<v.second)A++; if(r.second>v.second)B++; v=r; } //printf("A:%lld,B:%lld\n",A,B); } int main() { // your code goes here long long k; scanf("%d%d%lld\n",&n,&m,&k); for(int i=0;i<n;i++) { for(int j=0;j<m;j++) { char c; scanf("%c",&c); if(c=='.')tab[i+1][j+1]=true; } scanf("\n"); } minp = n*m+1; findpath(1,1,n,m,0); // writetab(n,m); long long minkoszt=1000000000000000000LL; int ile=0; for(int i=0;i<k;i++) { long long a,b; scanf("%lld%lld",&a,&b); if(A*a+B*b<minkoszt) { minkoszt=A*a+B*b; ile=1; } else if(A*a+B*b == minkoszt) { ile++; } } printf("%lld %d\n",minkoszt,ile); return 0; } |