Niestety, nie byliśmy w stanie w pełni poprawnie wyświetlić tego pliku, ponieważ nie jest zakodowany w UTF-8.
Możesz pobrać ten plik i spróbować otworzyć go samodzielnie.
/* Rozwi�zanie zadania "Wycieczka g�rska [C]" (WYC) na Potyczki Algorytmiczne 2020. Damian Mazur */ #include <stdio.h> struct punkt { char typ; char stan; }; struct znajomy { int a; int b; }; struct komorka { int x; int y; char kierunek; char aktywna; long long wynikKomorki; }; const long long llMax = 9223372036854775807; const char gora = 0; const char prawo = 1; const char lewo = 2; const char dol = 3; int n, m, k; punkt** mapa; znajomy* znajomi; komorka* komorki; int iloscKomorek = 0; long long minCzas = llMax; long long znajomiZminCzas = 0; void wyczyscMape() { for (int i = 0; i < n; i++) { for (int j = 0; j < m; j++) { mapa[i][j].stan = 0; } } return; } void wyznaczWynik() { for (int j = 0; j < k; j++) { wyczyscMape(); komorki[0].x = 0; komorki[0].y = 0; komorki[0].kierunek = lewo; komorki[0].aktywna = 1; komorki[0].wynikKomorki = 0; iloscKomorek = 1; long long lokalnyCzas = llMax; while (true) { int komorkiAktywne = 0; int iloscKomorekDoSprawdzenia = iloscKomorek; for (int i = 0; i < iloscKomorekDoSprawdzenia; i++) { if (komorki[i].aktywna) { komorkiAktywne = 1; int zmienionaPozycja = 0; int x = komorki[i].x; int y = komorki[i].y; int kierunek = komorki[i].kierunek; int wynikKomorki = komorki[i].wynikKomorki; if (x == m - 1 && y == n - 1) { komorki[i].aktywna = 0; if (komorki[i].wynikKomorki < lokalnyCzas) { lokalnyCzas = komorki[i].wynikKomorki; } continue; } if (kierunek != prawo && x < m - 1 && !mapa[y][x + 1].typ && !mapa[y][x + 1].stan) //prawo { zmienionaPozycja = 1; komorki[i].x++; komorki[i].kierunek = lewo; komorki[i].wynikKomorki += znajomi[j].a; mapa[y][x + 1].stan = 1; } if (kierunek != dol && y < n - 1 && !mapa[y + 1][x].typ && !mapa[y + 1][x].stan) //dol { if (zmienionaPozycja) { komorki[iloscKomorek].x = x; komorki[iloscKomorek].y = y + 1; komorki[iloscKomorek].kierunek = gora; komorki[iloscKomorek].aktywna = 1; komorki[iloscKomorek].wynikKomorki = wynikKomorki + znajomi[j].a; iloscKomorek++; } else { zmienionaPozycja = 1; komorki[i].y++; komorki[i].kierunek = gora; komorki[i].wynikKomorki += znajomi[j].a; } mapa[y + 1][x].stan = 1; } if (kierunek != lewo && x > 0 && !mapa[y][x - 1].typ && !mapa[y][x - 1].stan) //lewo { if (zmienionaPozycja) { komorki[iloscKomorek].x = x - 1; komorki[iloscKomorek].y = y; komorki[iloscKomorek].kierunek = prawo; komorki[iloscKomorek].aktywna = 1; komorki[iloscKomorek].wynikKomorki = wynikKomorki + znajomi[j].b; iloscKomorek++; } else { zmienionaPozycja = 1; komorki[i].x--; komorki[i].kierunek = prawo; komorki[i].wynikKomorki += znajomi[j].b; } mapa[y][x - 1].stan = 1; } if (kierunek != gora && y > 0 && !mapa[y - 1][x].typ && !mapa[y - 1][x].stan) //gora { if (zmienionaPozycja) { komorki[iloscKomorek].x = x; komorki[iloscKomorek].y = y - 1; komorki[iloscKomorek].kierunek = dol; komorki[iloscKomorek].aktywna = 1; komorki[iloscKomorek].wynikKomorki = wynikKomorki + znajomi[j].b; iloscKomorek++; } else { zmienionaPozycja = 1; komorki[i].y--; komorki[i].kierunek = dol; komorki[i].wynikKomorki += znajomi[j].b; } mapa[y - 1][x].stan = 1; } if (!zmienionaPozycja) { komorki[i].aktywna = 0; } } } if (!komorkiAktywne) { break; } } if (lokalnyCzas < minCzas) { minCzas = lokalnyCzas; znajomiZminCzas = 1; } else if (lokalnyCzas == minCzas) { znajomiZminCzas++; } } return; } int main() { scanf("%d", &n); scanf("%d", &m); scanf("%d", &k); mapa = new punkt * [n]; znajomi = new znajomy[k]; komorki = new komorka[n * m]; char* wierszWejsciowy = new char[m + 1]; for (int i = 0; i < n; i++) { mapa[i] = new punkt[m]; scanf("%s", wierszWejsciowy); for (int j = 0; j < m; j++) { if (wierszWejsciowy[j] == '.') { mapa[i][j].typ = 0; } else { mapa[i][j].typ = 1; } } } for (int i = 0; i < k; i++) { scanf("%d", &znajomi[i].a); scanf("%d", &znajomi[i].b); } wyznaczWynik(); if (minCzas == llMax) { printf("0 0"); } else { printf("%lld %d", minCzas, znajomiZminCzas); } return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 | /* Rozwi�zanie zadania "Wycieczka g�rska [C]" (WYC) na Potyczki Algorytmiczne 2020. Damian Mazur */ #include <stdio.h> struct punkt { char typ; char stan; }; struct znajomy { int a; int b; }; struct komorka { int x; int y; char kierunek; char aktywna; long long wynikKomorki; }; const long long llMax = 9223372036854775807; const char gora = 0; const char prawo = 1; const char lewo = 2; const char dol = 3; int n, m, k; punkt** mapa; znajomy* znajomi; komorka* komorki; int iloscKomorek = 0; long long minCzas = llMax; long long znajomiZminCzas = 0; void wyczyscMape() { for (int i = 0; i < n; i++) { for (int j = 0; j < m; j++) { mapa[i][j].stan = 0; } } return; } void wyznaczWynik() { for (int j = 0; j < k; j++) { wyczyscMape(); komorki[0].x = 0; komorki[0].y = 0; komorki[0].kierunek = lewo; komorki[0].aktywna = 1; komorki[0].wynikKomorki = 0; iloscKomorek = 1; long long lokalnyCzas = llMax; while (true) { int komorkiAktywne = 0; int iloscKomorekDoSprawdzenia = iloscKomorek; for (int i = 0; i < iloscKomorekDoSprawdzenia; i++) { if (komorki[i].aktywna) { komorkiAktywne = 1; int zmienionaPozycja = 0; int x = komorki[i].x; int y = komorki[i].y; int kierunek = komorki[i].kierunek; int wynikKomorki = komorki[i].wynikKomorki; if (x == m - 1 && y == n - 1) { komorki[i].aktywna = 0; if (komorki[i].wynikKomorki < lokalnyCzas) { lokalnyCzas = komorki[i].wynikKomorki; } continue; } if (kierunek != prawo && x < m - 1 && !mapa[y][x + 1].typ && !mapa[y][x + 1].stan) //prawo { zmienionaPozycja = 1; komorki[i].x++; komorki[i].kierunek = lewo; komorki[i].wynikKomorki += znajomi[j].a; mapa[y][x + 1].stan = 1; } if (kierunek != dol && y < n - 1 && !mapa[y + 1][x].typ && !mapa[y + 1][x].stan) //dol { if (zmienionaPozycja) { komorki[iloscKomorek].x = x; komorki[iloscKomorek].y = y + 1; komorki[iloscKomorek].kierunek = gora; komorki[iloscKomorek].aktywna = 1; komorki[iloscKomorek].wynikKomorki = wynikKomorki + znajomi[j].a; iloscKomorek++; } else { zmienionaPozycja = 1; komorki[i].y++; komorki[i].kierunek = gora; komorki[i].wynikKomorki += znajomi[j].a; } mapa[y + 1][x].stan = 1; } if (kierunek != lewo && x > 0 && !mapa[y][x - 1].typ && !mapa[y][x - 1].stan) //lewo { if (zmienionaPozycja) { komorki[iloscKomorek].x = x - 1; komorki[iloscKomorek].y = y; komorki[iloscKomorek].kierunek = prawo; komorki[iloscKomorek].aktywna = 1; komorki[iloscKomorek].wynikKomorki = wynikKomorki + znajomi[j].b; iloscKomorek++; } else { zmienionaPozycja = 1; komorki[i].x--; komorki[i].kierunek = prawo; komorki[i].wynikKomorki += znajomi[j].b; } mapa[y][x - 1].stan = 1; } if (kierunek != gora && y > 0 && !mapa[y - 1][x].typ && !mapa[y - 1][x].stan) //gora { if (zmienionaPozycja) { komorki[iloscKomorek].x = x; komorki[iloscKomorek].y = y - 1; komorki[iloscKomorek].kierunek = dol; komorki[iloscKomorek].aktywna = 1; komorki[iloscKomorek].wynikKomorki = wynikKomorki + znajomi[j].b; iloscKomorek++; } else { zmienionaPozycja = 1; komorki[i].y--; komorki[i].kierunek = dol; komorki[i].wynikKomorki += znajomi[j].b; } mapa[y - 1][x].stan = 1; } if (!zmienionaPozycja) { komorki[i].aktywna = 0; } } } if (!komorkiAktywne) { break; } } if (lokalnyCzas < minCzas) { minCzas = lokalnyCzas; znajomiZminCzas = 1; } else if (lokalnyCzas == minCzas) { znajomiZminCzas++; } } return; } int main() { scanf("%d", &n); scanf("%d", &m); scanf("%d", &k); mapa = new punkt * [n]; znajomi = new znajomy[k]; komorki = new komorka[n * m]; char* wierszWejsciowy = new char[m + 1]; for (int i = 0; i < n; i++) { mapa[i] = new punkt[m]; scanf("%s", wierszWejsciowy); for (int j = 0; j < m; j++) { if (wierszWejsciowy[j] == '.') { mapa[i][j].typ = 0; } else { mapa[i][j].typ = 1; } } } for (int i = 0; i < k; i++) { scanf("%d", &znajomi[i].a); scanf("%d", &znajomi[i].b); } wyznaczWynik(); if (minCzas == llMax) { printf("0 0"); } else { printf("%lld %d", minCzas, znajomiZminCzas); } return 0; } |