1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
#include <iostream>
#include <vector>
#include <tuple>
#include <queue>
#include <algorithm>

using namespace std;

const int MAX = 10000000;

struct pole
{
    bool czyBezpieczny = false;
    pair<int, int> najmniejGora = {MAX, MAX};
    pair<int, int> najmniejDol = {MAX, MAX};
    int suma = MAX;
};

void bfs(vector<vector<pole>>& gora)
{
    queue<pair<int, int>> kolejka;
    kolejka.push({1, 1});

    pair<int, int> poczatek;

    while(!kolejka.empty())
    {
        poczatek = kolejka.front();
        kolejka.pop();

        if(gora[poczatek.first - 1][poczatek.second].czyBezpieczny && gora[poczatek.first - 1][poczatek.second].suma >= gora[poczatek.first][poczatek.second].suma + 1)
        {
            kolejka.push({poczatek.first - 1, poczatek.second});
            gora[poczatek.first - 1][poczatek.second].suma = gora[poczatek.first][poczatek.second].suma + 1;
            if(gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.second + 1 < gora[poczatek.first - 1][poczatek.second].najmniejDol.second)
            {
                gora[poczatek.first - 1][poczatek.second].najmniejDol.second = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.second + 1;
                gora[poczatek.first - 1][poczatek.second].najmniejDol.first = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.first;
            }
            if(gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.second + 1 < gora[poczatek.first - 1][poczatek.second].najmniejGora.second)
            {
                gora[poczatek.first - 1][poczatek.second].najmniejGora.second = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.second + 1;
                gora[poczatek.first - 1][poczatek.second].najmniejGora.first = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.first;
            }
        }
        if(gora[poczatek.first][poczatek.second - 1].czyBezpieczny && gora[poczatek.first][poczatek.second - 1].suma >= gora[poczatek.first][poczatek.second].suma + 1)
        {
            kolejka.push({poczatek.first, poczatek.second - 1});
            gora[poczatek.first][poczatek.second - 1].suma = gora[poczatek.first][poczatek.second].suma + 1;
            if(gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.second + 1 < gora[poczatek.first][poczatek.second - 1].najmniejDol.second)
            {
                gora[poczatek.first][poczatek.second - 1].najmniejDol.second = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.second + 1;
                gora[poczatek.first][poczatek.second - 1].najmniejDol.first = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.first;
            }
            if(gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.second + 1 < gora[poczatek.first][poczatek.second - 1].najmniejGora.second)
            {
                gora[poczatek.first][poczatek.second - 1].najmniejGora.second = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.second + 1;
                gora[poczatek.first][poczatek.second - 1].najmniejGora.first = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.first;
            }
        }
        if(gora[poczatek.first + 1][poczatek.second].czyBezpieczny && gora[poczatek.first + 1][poczatek.second].suma >= gora[poczatek.first][poczatek.second].suma + 1)
        {
            kolejka.push({poczatek.first + 1, poczatek.second});
            gora[poczatek.first + 1][poczatek.second].suma = gora[poczatek.first][poczatek.second].suma + 1;
            if(gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.first + 1 < gora[poczatek.first + 1][poczatek.second].najmniejDol.first)
            {
                gora[poczatek.first + 1][poczatek.second].najmniejDol.second = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.second;
                gora[poczatek.first + 1][poczatek.second].najmniejDol.first = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.first + 1;
            }
            if(gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.first + 1 < gora[poczatek.first + 1][poczatek.second].najmniejGora.first)
            {
                gora[poczatek.first + 1][poczatek.second].najmniejGora.second = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.second;
                gora[poczatek.first + 1][poczatek.second].najmniejGora.first = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.first + 1;
            }
        }
        if(gora[poczatek.first][poczatek.second + 1].czyBezpieczny && gora[poczatek.first][poczatek.second + 1].suma >= gora[poczatek.first][poczatek.second].suma + 1)
        {
            kolejka.push({poczatek.first, poczatek.second + 1});
            gora[poczatek.first][poczatek.second + 1].suma = gora[poczatek.first][poczatek.second].suma + 1;
            if(gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.first + 1 < gora[poczatek.first][poczatek.second + 1].najmniejDol.second)
            {
                gora[poczatek.first][poczatek.second + 1].najmniejDol.second = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.second;
                gora[poczatek.first][poczatek.second + 1].najmniejDol.first = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejDol.first + 1;
            }
            if(gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.first + 1 < gora[poczatek.first][poczatek.second + 1].najmniejGora.first)
            {
                gora[poczatek.first][poczatek.second + 1].najmniejGora.second = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.second;
                gora[poczatek.first][poczatek.second + 1].najmniejGora.first = gora[poczatek.first][poczatek.second].najmniejGora.first + 1;
            }
        }
    }
}

int main()
{
    int iloscWierszy, iloscKolumn, iloscZnajomych;
    cin >> iloscWierszy >> iloscKolumn >> iloscZnajomych;

    vector<vector<pole>> gora(iloscWierszy + 2, vector<pole>(iloscKolumn + 2));
    gora[1][1] = {true, {0, 0}, {0, 0}, 0};

    string napis;

    for (int i = 1; i <= iloscWierszy; i++)
    {
        cin >> napis;
        for (int j = 1; j <= iloscKolumn; j++)
        {
            if(napis[j - 1] == '.')
                gora[i][j].czyBezpieczny = true;
            else
                gora[i][j].czyBezpieczny = false;
        }
    }

    bfs(gora);

    int wchodzenie, schodzenie;
    int minimum = MAX, ileMinimum{};
    int suma1, suma2;

    for (int i = 0; i < iloscZnajomych; i++)
    {
        cin >> wchodzenie >> schodzenie;
        suma1 = gora[iloscWierszy][iloscKolumn].najmniejDol.first * wchodzenie + gora[iloscWierszy][iloscKolumn].najmniejDol.second * schodzenie;
        suma2 = gora[iloscWierszy][iloscKolumn].najmniejGora.first * wchodzenie + gora[iloscWierszy][iloscKolumn].najmniejGora.second * schodzenie;
        if(min(suma1, suma2) == minimum)
            ileMinimum++;
        else if(min(suma1, suma2) < minimum)
        {
            minimum = min(suma1, suma2);
            ileMinimum = 1;
        }
    }

    cout << minimum << " " << ileMinimum;
    
    
    return 0;
}