1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
#include <iostream>
#include <vector>
#include <queue>
#include <algorithm>
#include <array>

using namespace std;

struct pole
{
public:
    int x,y,odleglosc;
    bool bezpieczne;

    pole(){bezpieczne = false; x=-1; y=-1; odleglosc = 2000000000;}
    pole(int wsp_x, int wsp_y, bool bezp)
        {x=wsp_x; y=wsp_y; odleglosc=2000000000; bezpieczne=bezp;}
    bool popraw_odl(int nowa_odl)
    {
        if (nowa_odl  <odleglosc)
        {
            odleglosc = nowa_odl;
            return true;
        }
        return false;
    }
};

array<pair<int, int>,4> wsp_sasiedow(int x, int y)
{
    array<pair<int, int>,4> res;
    res[0]=make_pair(x-1,y);
    res[1]=make_pair(x+1,y);
    res[2]=make_pair(x,y-1);
    res[3]=make_pair(x,y+1);
    return res;
}

int main()
{
    std::ios::sync_with_stdio(false);
    cin.tie(0);

    int n, m, k;
    cin>>n >>m >>k;

    vector<vector<pole>> mapa(n+2, vector<pole>(m+2, pole()));

    for (int ii=1; ii<n+1; ii++)
        for(int jj=1; jj<m+1; jj++)
        {
            char znak;
            cin>>znak;
            if (znak == '.')
                mapa[ii][jj] = pole(ii,jj,true);
            else //znak=='X'
                mapa[ii][jj] = pole(ii,jj,false);
        }
    // pole startowe ma wspolrzedne 1,1

    // znalezienie najkrotszej sciezki
    queue<pole*> kolejka;

    mapa[1][1].popraw_odl(0);
    kolejka.push(&mapa[1][1]);

    while (!kolejka.empty())
    {
        pole* obecne_pole = kolejka.front();
        kolejka.pop();
        if(obecne_pole->bezpieczne)
        {
            int x = obecne_pole->x, y= obecne_pole->y;
            int odl_sasiadow = obecne_pole->odleglosc+1;

            auto sasiedzi = wsp_sasiedow(x,y);
            for (int ii=0; ii<4; ii++)
            {
                int xx = sasiedzi[ii].first;
                int yy = sasiedzi[ii].second;
                if (mapa[xx][yy].bezpieczne)
                {
                    bool poprawa_odl = mapa[xx][yy].popraw_odl(odl_sasiadow);
                    if (poprawa_odl)
                        kolejka.push(&mapa[xx][yy]);
                }
            }
        }
    }

    int najkrotsza_droga = mapa[n][m].odleglosc;
    int suma_podejsc = n-1 + m-1 +(najkrotsza_droga -(n-1) -(m-1))/2;
    int suma_spadkow = (najkrotsza_droga -(n-1) -(m-1))/2;


    // znalezienie czasow przejsc
    vector<uint64_t> czasy_przejsc(k);
    for (int ii=0; ii<k; ii++)
    {
        uint64_t vgora, vdol, t;
        cin>>vgora >>vdol;
        t = vgora *suma_podejsc + vdol *suma_spadkow;
        czasy_przejsc[ii]=t;
    }

    sort(czasy_przejsc.begin(), czasy_przejsc.end());
    uint64_t czas_zwyciescy = czasy_przejsc.front();
    auto it = upper_bound(czasy_przejsc.begin(), czasy_przejsc.end(), czas_zwyciescy);
    int liczba_zwyciescow = it-czasy_przejsc.begin();

    cout<<czas_zwyciescy<<' '<<liczba_zwyciescow<<endl;

    return 0;
}