1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
// Użyty materiał:
// Znajdowanie wyjścia z labiryntu, Data: 25.08.2013, (C)2013 mgr Jerzy Wałaszek

#include <iostream>
#include <string>

using namespace std;

const int MAXINT = -2147483647;

// Typy dla kolejki
struct slistEl {
    slistEl* next;
    int v;
};

// Definicja typu obiektowego queue
class queue {
private:
    slistEl* head;
    slistEl* tail;

public:
    queue();
    ~queue();
    bool empty(void);
    int  front(void);
    void push(int v);
    void pop(void);
};

//---------------------
// Metody obiektu queue
//---------------------

// Konstruktor - tworzy pustą listę
queue::queue() {
    head = tail = NULL;
}

// Destruktor - usuwa listę z pamięci
queue::~queue() {
    while (head) pop();
}

// Sprawdza, czy kolejka jest pusta
bool queue::empty(void) {
    return !head;
}

// Zwraca początek kolejki; Wartość specjalna to -MAXINT
int queue::front(void) {
    if (head) return head->v;
    else return -MAXINT;
}

// Zapisuje do kolejki
void queue::push(int v) {
    slistEl* p = new slistEl;
    p->next = NULL;
    p->v = v;
    if (tail) tail->next = p;
    else head = p;
    tail = p;
}

// Usuwa z kolejki
void queue::pop(void) {
    if (head) {
        slistEl* p = head;
        head = head->next;
        if (!head) tail = NULL;
        delete p;
    }
}


// Rozmiar mapy
int wiersze;
int kolumny;
// Współrzędne startowe - wiersz, kolumna --> określone po wczytaniu wymiaru mapy
int wst;
int kst;  
// Współrzędne wyjścia  - wiersz, kolumna --> lewy górny róg; zawsze 1, bo dodatkowo zostaną otoczone ścianą (X)
int wwy = 1;
int kwy = 1;

int travellers; // ilość podróżników
int fastestTraveller;
int totalFastestTravellers = 0;

int up = 0;
int down = 0;

string* L;  // Labirynt


// Odczytuje labirynt; Wyszukuje wierzchołki startowy i wyjściowy
void readL() {
    string temp, s;
    string* T;

    // wczytanie głównej części mapy
    for (int i = 1; i < wiersze - 1; i++) {
        cin >> temp;
        s = "X" + temp + "X";
        L[i] = s;
    }

    //górna ściana
    L[0] = "";
    for (int j = 0; j < kolumny; j++) {
        L[0] += "X";
    }

    

    // dolna ściana
    L[wiersze - 1] = "";
    for (int j = 0; j < kolumny; j++) {
        L[wiersze - 1] += "X";
    }

    //cout << endl;
    for (int i = 0; i < wiersze; i++) {
        //cout << L[i] << endl;
    }
}

// Procedura szukania wyjścia
void SzukajW()
{
    queue Q;
    int w, k; // Wiersz, kolumna bieżącego wierzchołka
    int i, j;

    Q.push(wst); // W kolejce umieszczamy wierzchołek startowy
    Q.push(kst);

    while (!Q.empty())
    {
        w = Q.front(); Q.pop();  // Pobieramy z kolejki wiersz
        k = Q.front(); Q.pop();  // i kolumnę bieżącego wierzchołka

        // Sprawdzamy, czy osiągnęliśmy wyjście
        if ((w == wwy) && (k == kwy)) break;

        // Przeglądamy sąsiadów bieżącego wierzchołka
        for (i = -1; i <= 1; i++)
            for (j = -1; j <= 1; j++)
                if ((i != j) && (!i || !j)) {
                    if (L[w + i][k + j] == '.') {
                        // W komórce sąsiada zapisujemy, skąd przyszliśmy do niej
                        if (i == -1) L[w + i][k + j] = 'd';  // z dołu
                        else if (i == 1) L[w + i][k + j] = 'g';  // z góry
                        else if (j == -1) L[w + i][k + j] = 'p';  // z prawej
                        else L[w + i][k + j] = 'l';  // z lewej

                        Q.push(w + i);  // Sąsiad zostaje umieszczony w kolejce
                        Q.push(k + j);
                    }
                }
    }
}

// wypisuje labirynt z ewentualną ścieżką; Zastępuje znaki kierunków znakiem -.
void PiszL()
{
    int i, j;
    char c;

    i = wwy; j = kwy;

    while ((i != wst) || (j != kst)) {
        c = L[i][j];
        L[i][j] = '+';
        switch (c) {
        case 'd': // dół
            i++;
            up++;
            break;
        case 'g': // góra
            i--;
            down++;
            break;
        case 'p': // prawo
            j++;
            up++;
            break;
        case 'l': // lewo
            j--;
            down++;
            break;
        }
    }

    L[wwy][kwy] = 'W'; // Odtwarzamy znak wyjścia

    // Teraz usuwamy znaki kierunku i wypisujemy labirynt
    for (i = 0; i < wiersze; i++)
    {
        for (j = 0; j < (int)L[i].length(); j++)
            switch (L[i][j])
            {
            case 'g':;
            case 'd':;
            case 'p':;
            case 'l': L[i][j] = ' ';
            }
        //cout << L[i] << endl;
    }
    //cout << endl;
}

struct traveller {
    int upSpeed;
    int downSpeed;
    int totalTime = 0;
};


int main()
{
    cin >> wiersze >> kolumny >> travellers;
    wst = wiersze;
    kst = kolumny;
    traveller* t = new traveller[travellers];

    wiersze += 2; // + 2, aby dobudować ściany
    kolumny += 2;

    L = new string[wiersze];

    readL(); // wczytanie labiryntu

    for (int i = 0; i < travellers; i++) {
        cin >> t[i].upSpeed >> t[i].downSpeed;
    }

    SzukajW();

    //cout << endl;
    PiszL();

    //cout << endl << endl << up << endl << down;

    for (int i = 0; i < travellers; i++) {
        t[i].totalTime += up * t[i].upSpeed;
        t[i].totalTime += down * t[i].downSpeed;
    }

    fastestTraveller = t[0].totalTime;
    for (int i = 1; i < travellers; i++) {
        if (t[i].totalTime < fastestTraveller) {
            fastestTraveller = t[i].totalTime;
        }
    }

    for (int i = 0; i < travellers; i++) {
        if (t[i].totalTime == fastestTraveller) {
            totalFastestTravellers++;
        }
    }

    cout << fastestTraveller << " " << totalFastestTravellers;

    return 0;
}