#include <iostream> #include <algorithm> #include <array> #include <vector> #include <map> #include <tuple> using namespace std; using mapy_t = array< map< int, int >, 3 >; // rozmiar -> krotnosc struct Grupa { int rozm; int atak; int krotnosc; }; ostream& operator<< (ostream& os, Grupa const& g) { os << "{" << g.rozm << " (-" << g.atak << ") x " << g.krotnosc << "}"; return os; } using kolejka_t = vector< Grupa >; tuple< int, mapy_t > wczytaj() { int l_miast; cin >> l_miast; mapy_t mapy; int kurczliwosc = 0; int rozmiar = 0; for (int i = 0; i < l_miast; ++i) { char miasto; cin >> miasto; if (miasto == '1') { // zaraza if(kurczliwosc == 0) { if(rozmiar > 0) { mapy[1][rozmiar] += 1; rozmiar = 0; } kurczliwosc = 1; } else if (kurczliwosc == 1) { if(rozmiar > 0) { mapy[2][rozmiar] += 1; rozmiar = 0; } } } else { rozmiar += 1; } } if (rozmiar > 0) { mapy[kurczliwosc][rozmiar] += 1; } return { l_miast, mapy }; } kolejka_t kolejkuj( mapy_t& mapy) { kolejka_t kolejka; for (int i = 1; i < 3; ++i) { for (auto it = mapy[i].begin(); it != mapy[i].end(); ++it) { Grupa gr { it->first, i, it->second }; kolejka.push_back(gr); } } sort (kolejka.begin(), kolejka.end(), [](const auto& a, const auto& b) { int ra = 2 * a.rozm / a.atak; int rb = 2 * b.rozm / b.atak; // jesli mam do wyboru ratowanie 10/2 i 5/1 musze zaczac od 10/2. return (ra != rb) ? rb < ra : b.atak < a.atak; }); return kolejka; } Grupa grupa_po_czasie(Grupa const&el, int const czas) { return Grupa { el.rozm - el.atak * czas, el.atak, el.krotnosc }; } int czas_ratowania(Grupa const& gr) { return 0 < gr.rozm ? min( (gr.rozm / gr.atak) + (gr.rozm % gr.atak), gr.krotnosc * gr.atak) : 0; } int ile_uratuje(Grupa const& gr, int const limit) { int ratuje = 0; if (gr.atak == 1) { int poziomy = limit; int pierwszy = gr.rozm; int ostatni = gr.rozm - poziomy + 1; ratuje = poziomy * (pierwszy + ostatni) / 2; } else if (gr.atak == 2) { int poziomy = limit / gr.atak; int pierwszy = gr.rozm - 1; // 2 x 2 (atak z dwóch stron i poprzedni poziom wykonuje się 2 razy) int ostatni = gr.rozm - 1 - (poziomy - 1) * gr.atak * 2; int poprawka = limit % gr.atak; ratuje = poziomy * (pierwszy + ostatni) / 2 + poprawka; } return ratuje; } int ile_uratuje_(Grupa const& gr, int const uplyw) { int wzery = gr.krotnosc * gr.atak; int wszystkie = gr.krotnosc * gr.rozm; int chore = 0; int poziomy = uplyw / gr.atak; int pierwszy = gr.rozm - gr.atak + 1; // jesli atak = 1 bronie wszystkie int ostatni = gr.rozm - poziomy * gr.atak + 1; int poprawka = uplyw % gr.atak; int ratuje = poziomy * (pierwszy + ostatni) / 2 + poprawka; return ratuje; } int rozwiaz(kolejka_t& kolejka) { int bezpieczne = 0; int czas = 0; int poz = 0; while( (poz < kolejka.size()) && (0 < kolejka[poz].rozm - kolejka[poz].atak * czas)) { Grupa gr = grupa_po_czasie(kolejka[poz], czas); int uplyw = czas_ratowania(gr); int uratowane = ile_uratuje(gr, uplyw); czas += uplyw; bezpieczne += uratowane; poz += 1; } return bezpieczne; } int main() { ios_base::sync_with_stdio(false); int t; cin >> t; for (int i = 0; i < t; ++i) { auto[l_miast, mapy] = wczytaj(); int wynik = 0; if (mapy[0].size() > 0) { wynik = 0; // wszyscy zdrowi } else if ((mapy[1].size() == 0) && (mapy[2].size() == 0)) { wynik = l_miast; // wszyscy chorzy } else { kolejka_t kolejka = kolejkuj(mapy); int uratowane = rozwiaz(kolejka); wynik = l_miast - uratowane; } cout << wynik << endl; } }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 | #include <iostream> #include <algorithm> #include <array> #include <vector> #include <map> #include <tuple> using namespace std; using mapy_t = array< map< int, int >, 3 >; // rozmiar -> krotnosc struct Grupa { int rozm; int atak; int krotnosc; }; ostream& operator<< (ostream& os, Grupa const& g) { os << "{" << g.rozm << " (-" << g.atak << ") x " << g.krotnosc << "}"; return os; } using kolejka_t = vector< Grupa >; tuple< int, mapy_t > wczytaj() { int l_miast; cin >> l_miast; mapy_t mapy; int kurczliwosc = 0; int rozmiar = 0; for (int i = 0; i < l_miast; ++i) { char miasto; cin >> miasto; if (miasto == '1') { // zaraza if(kurczliwosc == 0) { if(rozmiar > 0) { mapy[1][rozmiar] += 1; rozmiar = 0; } kurczliwosc = 1; } else if (kurczliwosc == 1) { if(rozmiar > 0) { mapy[2][rozmiar] += 1; rozmiar = 0; } } } else { rozmiar += 1; } } if (rozmiar > 0) { mapy[kurczliwosc][rozmiar] += 1; } return { l_miast, mapy }; } kolejka_t kolejkuj( mapy_t& mapy) { kolejka_t kolejka; for (int i = 1; i < 3; ++i) { for (auto it = mapy[i].begin(); it != mapy[i].end(); ++it) { Grupa gr { it->first, i, it->second }; kolejka.push_back(gr); } } sort (kolejka.begin(), kolejka.end(), [](const auto& a, const auto& b) { int ra = 2 * a.rozm / a.atak; int rb = 2 * b.rozm / b.atak; // jesli mam do wyboru ratowanie 10/2 i 5/1 musze zaczac od 10/2. return (ra != rb) ? rb < ra : b.atak < a.atak; }); return kolejka; } Grupa grupa_po_czasie(Grupa const&el, int const czas) { return Grupa { el.rozm - el.atak * czas, el.atak, el.krotnosc }; } int czas_ratowania(Grupa const& gr) { return 0 < gr.rozm ? min( (gr.rozm / gr.atak) + (gr.rozm % gr.atak), gr.krotnosc * gr.atak) : 0; } int ile_uratuje(Grupa const& gr, int const limit) { int ratuje = 0; if (gr.atak == 1) { int poziomy = limit; int pierwszy = gr.rozm; int ostatni = gr.rozm - poziomy + 1; ratuje = poziomy * (pierwszy + ostatni) / 2; } else if (gr.atak == 2) { int poziomy = limit / gr.atak; int pierwszy = gr.rozm - 1; // 2 x 2 (atak z dwóch stron i poprzedni poziom wykonuje się 2 razy) int ostatni = gr.rozm - 1 - (poziomy - 1) * gr.atak * 2; int poprawka = limit % gr.atak; ratuje = poziomy * (pierwszy + ostatni) / 2 + poprawka; } return ratuje; } int ile_uratuje_(Grupa const& gr, int const uplyw) { int wzery = gr.krotnosc * gr.atak; int wszystkie = gr.krotnosc * gr.rozm; int chore = 0; int poziomy = uplyw / gr.atak; int pierwszy = gr.rozm - gr.atak + 1; // jesli atak = 1 bronie wszystkie int ostatni = gr.rozm - poziomy * gr.atak + 1; int poprawka = uplyw % gr.atak; int ratuje = poziomy * (pierwszy + ostatni) / 2 + poprawka; return ratuje; } int rozwiaz(kolejka_t& kolejka) { int bezpieczne = 0; int czas = 0; int poz = 0; while( (poz < kolejka.size()) && (0 < kolejka[poz].rozm - kolejka[poz].atak * czas)) { Grupa gr = grupa_po_czasie(kolejka[poz], czas); int uplyw = czas_ratowania(gr); int uratowane = ile_uratuje(gr, uplyw); czas += uplyw; bezpieczne += uratowane; poz += 1; } return bezpieczne; } int main() { ios_base::sync_with_stdio(false); int t; cin >> t; for (int i = 0; i < t; ++i) { auto[l_miast, mapy] = wczytaj(); int wynik = 0; if (mapy[0].size() > 0) { wynik = 0; // wszyscy zdrowi } else if ((mapy[1].size() == 0) && (mapy[2].size() == 0)) { wynik = l_miast; // wszyscy chorzy } else { kolejka_t kolejka = kolejkuj(mapy); int uratowane = rozwiaz(kolejka); wynik = l_miast - uratowane; } cout << wynik << endl; } } |