#include <bits/stdc++.h> using namespace std; using ll = long long; using ld = long double; using uint = unsigned int; using ull = unsigned long long; template<typename T> using pair2 = pair<T, T>; using pii = pair<int, int>; using pli = pair<ll, int>; using pll = pair<ll, ll>; #define pb push_back #define pf push_front #define mp make_pair #define all(x) (x).begin(),(x).end() #define fi first #define se second #define endl "\n" #define in(x) cin >> x #define in_ll(x) ll x; in(x) #define in_i(x) int x; in(x) #define in_str(x) string x; in(x) //https://codeforces.com/blog/entry/62393 struct custom_hash { static uint64_t splitmix64(uint64_t x) { // http://xorshift.di.unimi.it/splitmix64.c x += 0x9e3779b97f4a7c15; x = (x ^ (x >> 30)) * 0xbf58476d1ce4e5b9; x = (x ^ (x >> 27)) * 0x94d049bb133111eb; return x ^ (x >> 31); } size_t operator()(uint64_t x) const { static const uint64_t FIXED_RANDOM = chrono::steady_clock::now().time_since_epoch().count(); return splitmix64(x + FIXED_RANDOM); } }; bool inRange(int a, int l, int r) { return a >= l && a <= r; } //1 - dodanie elementu zwiększy liczbę obszarów //-1 - dodanie elementu zmniejszy liczbę obszarów o 1 //-2 - dodanie elementu zmniejszy liczbę obszarów o 2 //0 - nie zmieni liczby obszarów int condition(int x, int y, vector<vector<int>> &vec, int l, int r) { //Jeżeli żaden z sąsiadów nie jest oznaczony, zwracamy 1. if (!inRange(vec[y][(x + 1) % vec[0].size()], l, r) && !inRange(vec[y][(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1)], l, r) && !inRange(vec[!y][x], l, r)) { return 1; } //Kolejny przypadek, jeżeli w drugim rzędzie oraz //po prawej jest kwadraty oznaczony i tam w drugim rzędzie nie ma //lub po lewej jest kwadrat oznaczony i tam w drugim rzędzie nie ma, //zwracamy -1 lub -2. (-2 jeśli po prawej i lewej został warunek spełniony) if (inRange(vec[!y][x], l, r)) { int ret = 0; if (inRange(vec[y][(x + 1) % vec[0].size()], l, r) && !inRange(vec[!y][(x + 1) % vec[0].size()], l, r)) { ret--; } if (inRange(vec[y][(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1)], l, r) && !inRange(vec[!y][(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1)], l, r)) { ret--; } return ret; } //W przeciwnym wypadku jeżeli po lewej i prawej są kwadraty oznaczone oraz //w drugim rzędzie w tej samej kolumnie jest pusto lub w jednym z miejsc po lewej lub prawej od tamtego pustego jest pusto, //zwracamy -1. if (inRange(vec[y][(x + 1) % vec[0].size()], l, r) && inRange(vec[y][(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1)], l, r)) { for (int i = -1; i <= 1; i++) { if (!inRange(vec[!y][(x + i) % vec[0].size()], l, r)) { return -1; } } } //W ostatnim przypadku zwracamy 0. return 0; } int propagate(int x, int y, vector<vector<int>> &vec, vector<vector<bool>> &swapped, int l, int r) { vector<pii> v = { mp((x + 1) % vec[0].size(), y), mp(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1, y), mp(x, !y) }; swapped[y][x] = true; int a = 0; for (pii p : v) { if (!swapped[p.second][p.first] && inRange(vec[p.second][p.first], l, r)) { a++; propagate(p.first, p.second, vec, swapped, l, r); } } return a; } int neighbourSwap(int x, int y, vector<vector<int>> &vec, vector<vector<bool>> &swapped, int l, int r) { vector<pii> v = { mp((x + 1) % vec[0].size(), y), mp(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1, y), mp(x, !y) }; for (pii p : v) { if (swapped[p.second][p.first]) { return -propagate(x, y, vec, swapped, l, r) - 1; } } if (x == vec[0].size() - 1 && inRange(vec[y][0], l, r)) { return -propagate(x, y, vec, swapped, l, r); } else if (x == 0 && inRange(vec[y][vec[0].size() - 1], l, r)) { return -propagate(x, y, vec, swapped, l, r); } return 0; } int main() { ios_base::sync_with_stdio(false); cin.tie(0); in_i(size); in_i(interest); vector<vector<int>> vec(2); vector<pii> loc(size * 2); for (int i = 0; i < size; i++) { in_i(a); loc[a - 1] = mp(i, 0); vec[0].pb(a - 1); } for (int i = 0; i < size; i++) { in_i(b); loc[b - 1] = mp(i, 1); vec[1].pb(b - 1); } vector<int> solutions(size * 2 + 1); for (int l = 0; l < 2*size; l++) { int zones = 0; vector<vector<bool>> swapped(2, vector<bool>(size)); for (int r = l; r < 2*size; r++) { pii p = loc[r]; int a = neighbourSwap(p.first, p.second, vec, swapped, l , r); if (a != 0) { zones += a + 1; } else { zones += condition(p.first, p.second, vec, l, r); } if (zones < 0) { cout << "COŚ POSZŁO NIE TAK!" << endl; } else { solutions[zones]++; } } } for (int i = 0; i < interest; i++) { cout << solutions[i + 1] << " "; } cout << endl; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 | #include <bits/stdc++.h> using namespace std; using ll = long long; using ld = long double; using uint = unsigned int; using ull = unsigned long long; template<typename T> using pair2 = pair<T, T>; using pii = pair<int, int>; using pli = pair<ll, int>; using pll = pair<ll, ll>; #define pb push_back #define pf push_front #define mp make_pair #define all(x) (x).begin(),(x).end() #define fi first #define se second #define endl "\n" #define in(x) cin >> x #define in_ll(x) ll x; in(x) #define in_i(x) int x; in(x) #define in_str(x) string x; in(x) //https://codeforces.com/blog/entry/62393 struct custom_hash { static uint64_t splitmix64(uint64_t x) { // http://xorshift.di.unimi.it/splitmix64.c x += 0x9e3779b97f4a7c15; x = (x ^ (x >> 30)) * 0xbf58476d1ce4e5b9; x = (x ^ (x >> 27)) * 0x94d049bb133111eb; return x ^ (x >> 31); } size_t operator()(uint64_t x) const { static const uint64_t FIXED_RANDOM = chrono::steady_clock::now().time_since_epoch().count(); return splitmix64(x + FIXED_RANDOM); } }; bool inRange(int a, int l, int r) { return a >= l && a <= r; } //1 - dodanie elementu zwiększy liczbę obszarów //-1 - dodanie elementu zmniejszy liczbę obszarów o 1 //-2 - dodanie elementu zmniejszy liczbę obszarów o 2 //0 - nie zmieni liczby obszarów int condition(int x, int y, vector<vector<int>> &vec, int l, int r) { //Jeżeli żaden z sąsiadów nie jest oznaczony, zwracamy 1. if (!inRange(vec[y][(x + 1) % vec[0].size()], l, r) && !inRange(vec[y][(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1)], l, r) && !inRange(vec[!y][x], l, r)) { return 1; } //Kolejny przypadek, jeżeli w drugim rzędzie oraz //po prawej jest kwadraty oznaczony i tam w drugim rzędzie nie ma //lub po lewej jest kwadrat oznaczony i tam w drugim rzędzie nie ma, //zwracamy -1 lub -2. (-2 jeśli po prawej i lewej został warunek spełniony) if (inRange(vec[!y][x], l, r)) { int ret = 0; if (inRange(vec[y][(x + 1) % vec[0].size()], l, r) && !inRange(vec[!y][(x + 1) % vec[0].size()], l, r)) { ret--; } if (inRange(vec[y][(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1)], l, r) && !inRange(vec[!y][(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1)], l, r)) { ret--; } return ret; } //W przeciwnym wypadku jeżeli po lewej i prawej są kwadraty oznaczone oraz //w drugim rzędzie w tej samej kolumnie jest pusto lub w jednym z miejsc po lewej lub prawej od tamtego pustego jest pusto, //zwracamy -1. if (inRange(vec[y][(x + 1) % vec[0].size()], l, r) && inRange(vec[y][(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1)], l, r)) { for (int i = -1; i <= 1; i++) { if (!inRange(vec[!y][(x + i) % vec[0].size()], l, r)) { return -1; } } } //W ostatnim przypadku zwracamy 0. return 0; } int propagate(int x, int y, vector<vector<int>> &vec, vector<vector<bool>> &swapped, int l, int r) { vector<pii> v = { mp((x + 1) % vec[0].size(), y), mp(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1, y), mp(x, !y) }; swapped[y][x] = true; int a = 0; for (pii p : v) { if (!swapped[p.second][p.first] && inRange(vec[p.second][p.first], l, r)) { a++; propagate(p.first, p.second, vec, swapped, l, r); } } return a; } int neighbourSwap(int x, int y, vector<vector<int>> &vec, vector<vector<bool>> &swapped, int l, int r) { vector<pii> v = { mp((x + 1) % vec[0].size(), y), mp(x == 0 ? vec[0].size() - 1 : x - 1, y), mp(x, !y) }; for (pii p : v) { if (swapped[p.second][p.first]) { return -propagate(x, y, vec, swapped, l, r) - 1; } } if (x == vec[0].size() - 1 && inRange(vec[y][0], l, r)) { return -propagate(x, y, vec, swapped, l, r); } else if (x == 0 && inRange(vec[y][vec[0].size() - 1], l, r)) { return -propagate(x, y, vec, swapped, l, r); } return 0; } int main() { ios_base::sync_with_stdio(false); cin.tie(0); in_i(size); in_i(interest); vector<vector<int>> vec(2); vector<pii> loc(size * 2); for (int i = 0; i < size; i++) { in_i(a); loc[a - 1] = mp(i, 0); vec[0].pb(a - 1); } for (int i = 0; i < size; i++) { in_i(b); loc[b - 1] = mp(i, 1); vec[1].pb(b - 1); } vector<int> solutions(size * 2 + 1); for (int l = 0; l < 2*size; l++) { int zones = 0; vector<vector<bool>> swapped(2, vector<bool>(size)); for (int r = l; r < 2*size; r++) { pii p = loc[r]; int a = neighbourSwap(p.first, p.second, vec, swapped, l , r); if (a != 0) { zones += a + 1; } else { zones += condition(p.first, p.second, vec, l, r); } if (zones < 0) { cout << "COŚ POSZŁO NIE TAK!" << endl; } else { solutions[zones]++; } } } for (int i = 0; i < interest; i++) { cout << solutions[i + 1] << " "; } cout << endl; } |