#include <iostream> #include <vector> #include <string> # include <algorithm> using namespace std; vector<string> WczytajPlansze(int n) { vector<string> plansza; for (int ii=0; ii<n; ii++) { string s; cin>>s; plansza.push_back(s); } return plansza; } bool czyPion(char c) { if (c=='G' || c=='D') return true; else return false; } bool czyPoziom(char c) { if (c=='L' || c=='P') return true; else return false; } class stanGry { public: char pion, poziom; stanGry():pion('?'),poziom('?'){}; void zmienStan(char c){ if (czyPion(c)) pion=c; else if (czyPoziom(c)) poziom=c; } int jakiSkret(char ruch); bool czyOkreslony(){ if (pion!='?' && poziom!='?') return true; else return false; } }; int stanGry::jakiSkret(char ruch) { if(!czyOkreslony()) return 0; if(czyPion(ruch)) { if (ruch==pion || poziom=='?') return 0; // brak zmiany stanu, brak skretu else if ((poziom=='L' && ruch=='G') || (poziom=='P' && ruch=='D')) return 1; // skret w prawo else return -1; // skret w lewo } else // c -poziome { if (ruch==poziom || pion=='?') return 0; // brak zmiany stanu, brak skretu else if ((pion=='G' && ruch=='P') || (pion=='D' && ruch=='L')) return 1; // skret w prawo else return -1; // skret w lewo } } int liczSkrety(const string& ruchy, stanGry stan) // policz sume netto skretow w prawo we wszystkich ruchach { int sumaSkretow = 0; for (uint32_t ii=0; ii<ruchy.size(); ii++) { char c = ruchy[ii]; sumaSkretow += stan.jakiSkret(c); stan.zmienStan(c); } return sumaSkretow; } template <class V> void ruchLewo(vector<V>& plansza, int puste='.') { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int row=0; row<n; row++) { int jjr=0, jjw=0; // index to read and write while (jjr<m) { while(jjr<m && plansza[row][jjr]==puste) jjr++; if (jjr>=m) break; if (jjr!=jjw) swap(plansza[row][jjr], plansza[row][jjw]); jjw++; jjr++; } } } template <class V> void ruchPrawo(vector<V>& plansza, int puste='.') { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int row=0; row<n; row++) { int jjr=m-1, jjw=m-1; // index to read and write while (jjr>=0) { while(jjr>=0 && plansza[row][jjr]==puste) jjr--; if (jjr<0) break; if (jjr!=jjw) swap(plansza[row][jjr], plansza[row][jjw]); jjw--; jjr--; } } } template <class V> void ruchGora(vector<V>& plansza, int puste='.') { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int col=0; col<m; col++) { int iir=0, iiw=0; // index to read and write while (iir<n) { while(iir<n && plansza[iir][col]==puste) iir++; if (iir>=n) break; if (iir!=iiw) swap(plansza[iir][col], plansza[iiw][col]); iiw++; iir++; } } } template <class V> void ruchDol(vector<V>& plansza, int puste='.') { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int col=0; col<m; col++) { int iir=n-1, iiw=n-1; // index to read and write while (iir>=0) { while(iir>=0 && plansza[iir][col]==puste) iir--; if (iir<0) break; if (iir!=iiw) swap(plansza[iir][col], plansza[iiw][col]); iiw--; iir--; } } } template <class V> void ruchPlanszy(vector<V>& plansza, char kierunek, int puste='.') { switch (kierunek) { case 'L': ruchLewo(plansza, puste); break; case 'P': ruchPrawo(plansza, puste); break; case 'G': ruchGora(plansza, puste); break; case 'D': ruchDol(plansza, puste); break; } } stanGry stanPoczatkowy(vector<string>& plansza, string& ruchy) // okresl startowy naroznik { // znajdz pierwszy ruch w pionie i poziomie lub tylko 1 jesli wszystkie ruchy sa w 1 plaszczyznie string ruchPocz=""; uint32_t ii=1; while(ii<ruchy.size() && czyPion(ruchy[ii])==czyPion(ruchy[0])) ii++; ruchPocz+=ruchy[ii-1]; if (ii<ruchy.size()) { uint32_t poprz_ii=ii; while(ii<ruchy.size() && czyPion(ruchy[ii])==czyPion(ruchy[poprz_ii])) ii++; ruchPocz+=ruchy[ii-1]; } ruchy = ruchy.substr(ii); // obroc plansze do poczatkowego naroznika i ustaw stan stanGry stan; for (uint8_t jj=0; jj<ruchPocz.size(); jj++) { ruchPlanszy(plansza, ruchPocz[jj]); stan.zmienStan(ruchPocz[jj]); } return stan; } template <class V> void obrotWPrawo(vector<V>& plansza, const stanGry& stan, int ileRuchow=4, int puste='.') // 4 ruchy = pelny obrot { string seq = "PDLG"; int start = 0; // dla GL if(stan.pion=='G' && stan.poziom=='P') start = 1; else if(stan.pion=='D' && stan.poziom=='P') start = 2; else if(stan.pion=='D' && stan.poziom=='L') start = 3; for (int ii=0; ii<ileRuchow; ii++) { char ruch = seq[(ii + start)%4]; ruchPlanszy(plansza, ruch, puste); } } template <class V> void obrotWLewo(vector<V>& plansza, const stanGry& stan, int ileRuchow=4, int puste='.') // 4 ruchy = pelny obrot { string seq = "DPGL"; int start = 0; // dla GL if(stan.pion=='G' && stan.poziom=='P') start = 1; else if(stan.pion=='D' && stan.poziom=='P') start = 2; else if(stan.pion=='D' && stan.poziom=='L') start = 3; for (int ii=0; ii<ileRuchow; ii++) { char ruch = seq[(ii + start)%4]; ruchPlanszy(plansza, ruch, puste); } } vector<int> znajdzPermutacje(const vector<string>& plansza, const stanGry& stan) // zwraca permutacje elementow planszy przy pelnym obrocie { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); // vector<string> planszaNum(plansza); vector<vector<int>> planszaNum(n, vector<int>(m,-1)); for (int ii=0; ii<n; ii++) for (int jj=0; jj<m; jj++) { if (plansza[ii][jj] != '.') planszaNum[ii][jj] = ii*m+jj; } obrotWPrawo(planszaNum, stan, 4, -1); vector<int> permutacja; for (int ii=0; ii<n; ii++) for (int jj=0; jj<m; jj++) { if (planszaNum[ii][jj] ==-1) permutacja.push_back(ii*m+jj); else permutacja.push_back(planszaNum[ii][jj]); } return permutacja; } void permutacjaPlanszy(vector<string>& plansza, const vector<int>& permut) { vector<string> plansza_pocz(plansza); int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int ii=0; ii<n; ii++) for (int jj=0; jj<m; jj++) { int ind = permut[ii*m+jj]; plansza[ii][jj] = plansza_pocz[ind/m][ind %m]; } } ////////////////////////////////////////////// int main() { int n, m, k; cin>>n>>m; vector<string> plansza = WczytajPlansze(n); // wczytaj ruchy cin>>k; string ruchy; cin>>ruchy; // ustaw stan poczatkowy - startowy nazoznik; stanGry stanPocz = stanPoczatkowy(plansza, ruchy); // stan pocz. jest stanem koncowym jesli wszystkie ruchy odbywaja sie // w 1 plaszczyznie (wtedy stanPocz jest nieokreslony) if (!stanPocz.czyOkreslony()) { for (int ii=0; ii<n; ii++) cout<<plansza[ii]<<endl; return 0; } // policz skrety w prawo int skrety = liczSkrety(ruchy, stanPocz); //int obroty = skrety/4; // znajdz permutacje elementow przy pelnym obrocie vector<int> permut = znajdzPermutacje(plansza, stanPocz); // podziel permutacje na cykle i oblicz permutacje koncowa vector<int> permutKon(permut.size(), -1); vector<bool> odwiedzone(permut.size(), false); for(int ii=0; ii<(int)permut.size(); ii++) { if (odwiedzone[ii]==false) { // znajdz cykl w permutacji vector<int> cykl; int start_ind = ii, ind=start_ind; do { cykl.push_back(ind); odwiedzone[ind] = true; ind = permut[ind]; } while(ind != start_ind); // odwroc cykl zeby dostac cykl obracajacy plansze a nie cofajacy obrot // reverse(cykl.begin(), cykl.end()); // przepermutuj cykl do ostatniego pelnego obrotu przed stanem koncowym planszy int obroty = (skrety/4) %(int)cykl.size(); for(int jj=0; jj<(int)cykl.size(); jj++) permutKon[cykl[jj]] = cykl[(jj+obroty + cykl.size()) %cykl.size()]; } } // przepermutuj elementy planszy permutacjaPlanszy(plansza, permutKon); // wykonaj brakujaca czesc niepelnego obrotu int ile = skrety %4; if (ile>0) obrotWPrawo(plansza, stanPocz,ile); else if (ile<0) obrotWLewo(plansza, stanPocz, -ile); for (int ii=0; ii<n; ii++) cout<<plansza[ii]<<endl; return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 | #include <iostream> #include <vector> #include <string> # include <algorithm> using namespace std; vector<string> WczytajPlansze(int n) { vector<string> plansza; for (int ii=0; ii<n; ii++) { string s; cin>>s; plansza.push_back(s); } return plansza; } bool czyPion(char c) { if (c=='G' || c=='D') return true; else return false; } bool czyPoziom(char c) { if (c=='L' || c=='P') return true; else return false; } class stanGry { public: char pion, poziom; stanGry():pion('?'),poziom('?'){}; void zmienStan(char c){ if (czyPion(c)) pion=c; else if (czyPoziom(c)) poziom=c; } int jakiSkret(char ruch); bool czyOkreslony(){ if (pion!='?' && poziom!='?') return true; else return false; } }; int stanGry::jakiSkret(char ruch) { if(!czyOkreslony()) return 0; if(czyPion(ruch)) { if (ruch==pion || poziom=='?') return 0; // brak zmiany stanu, brak skretu else if ((poziom=='L' && ruch=='G') || (poziom=='P' && ruch=='D')) return 1; // skret w prawo else return -1; // skret w lewo } else // c -poziome { if (ruch==poziom || pion=='?') return 0; // brak zmiany stanu, brak skretu else if ((pion=='G' && ruch=='P') || (pion=='D' && ruch=='L')) return 1; // skret w prawo else return -1; // skret w lewo } } int liczSkrety(const string& ruchy, stanGry stan) // policz sume netto skretow w prawo we wszystkich ruchach { int sumaSkretow = 0; for (uint32_t ii=0; ii<ruchy.size(); ii++) { char c = ruchy[ii]; sumaSkretow += stan.jakiSkret(c); stan.zmienStan(c); } return sumaSkretow; } template <class V> void ruchLewo(vector<V>& plansza, int puste='.') { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int row=0; row<n; row++) { int jjr=0, jjw=0; // index to read and write while (jjr<m) { while(jjr<m && plansza[row][jjr]==puste) jjr++; if (jjr>=m) break; if (jjr!=jjw) swap(plansza[row][jjr], plansza[row][jjw]); jjw++; jjr++; } } } template <class V> void ruchPrawo(vector<V>& plansza, int puste='.') { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int row=0; row<n; row++) { int jjr=m-1, jjw=m-1; // index to read and write while (jjr>=0) { while(jjr>=0 && plansza[row][jjr]==puste) jjr--; if (jjr<0) break; if (jjr!=jjw) swap(plansza[row][jjr], plansza[row][jjw]); jjw--; jjr--; } } } template <class V> void ruchGora(vector<V>& plansza, int puste='.') { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int col=0; col<m; col++) { int iir=0, iiw=0; // index to read and write while (iir<n) { while(iir<n && plansza[iir][col]==puste) iir++; if (iir>=n) break; if (iir!=iiw) swap(plansza[iir][col], plansza[iiw][col]); iiw++; iir++; } } } template <class V> void ruchDol(vector<V>& plansza, int puste='.') { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int col=0; col<m; col++) { int iir=n-1, iiw=n-1; // index to read and write while (iir>=0) { while(iir>=0 && plansza[iir][col]==puste) iir--; if (iir<0) break; if (iir!=iiw) swap(plansza[iir][col], plansza[iiw][col]); iiw--; iir--; } } } template <class V> void ruchPlanszy(vector<V>& plansza, char kierunek, int puste='.') { switch (kierunek) { case 'L': ruchLewo(plansza, puste); break; case 'P': ruchPrawo(plansza, puste); break; case 'G': ruchGora(plansza, puste); break; case 'D': ruchDol(plansza, puste); break; } } stanGry stanPoczatkowy(vector<string>& plansza, string& ruchy) // okresl startowy naroznik { // znajdz pierwszy ruch w pionie i poziomie lub tylko 1 jesli wszystkie ruchy sa w 1 plaszczyznie string ruchPocz=""; uint32_t ii=1; while(ii<ruchy.size() && czyPion(ruchy[ii])==czyPion(ruchy[0])) ii++; ruchPocz+=ruchy[ii-1]; if (ii<ruchy.size()) { uint32_t poprz_ii=ii; while(ii<ruchy.size() && czyPion(ruchy[ii])==czyPion(ruchy[poprz_ii])) ii++; ruchPocz+=ruchy[ii-1]; } ruchy = ruchy.substr(ii); // obroc plansze do poczatkowego naroznika i ustaw stan stanGry stan; for (uint8_t jj=0; jj<ruchPocz.size(); jj++) { ruchPlanszy(plansza, ruchPocz[jj]); stan.zmienStan(ruchPocz[jj]); } return stan; } template <class V> void obrotWPrawo(vector<V>& plansza, const stanGry& stan, int ileRuchow=4, int puste='.') // 4 ruchy = pelny obrot { string seq = "PDLG"; int start = 0; // dla GL if(stan.pion=='G' && stan.poziom=='P') start = 1; else if(stan.pion=='D' && stan.poziom=='P') start = 2; else if(stan.pion=='D' && stan.poziom=='L') start = 3; for (int ii=0; ii<ileRuchow; ii++) { char ruch = seq[(ii + start)%4]; ruchPlanszy(plansza, ruch, puste); } } template <class V> void obrotWLewo(vector<V>& plansza, const stanGry& stan, int ileRuchow=4, int puste='.') // 4 ruchy = pelny obrot { string seq = "DPGL"; int start = 0; // dla GL if(stan.pion=='G' && stan.poziom=='P') start = 1; else if(stan.pion=='D' && stan.poziom=='P') start = 2; else if(stan.pion=='D' && stan.poziom=='L') start = 3; for (int ii=0; ii<ileRuchow; ii++) { char ruch = seq[(ii + start)%4]; ruchPlanszy(plansza, ruch, puste); } } vector<int> znajdzPermutacje(const vector<string>& plansza, const stanGry& stan) // zwraca permutacje elementow planszy przy pelnym obrocie { int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); // vector<string> planszaNum(plansza); vector<vector<int>> planszaNum(n, vector<int>(m,-1)); for (int ii=0; ii<n; ii++) for (int jj=0; jj<m; jj++) { if (plansza[ii][jj] != '.') planszaNum[ii][jj] = ii*m+jj; } obrotWPrawo(planszaNum, stan, 4, -1); vector<int> permutacja; for (int ii=0; ii<n; ii++) for (int jj=0; jj<m; jj++) { if (planszaNum[ii][jj] ==-1) permutacja.push_back(ii*m+jj); else permutacja.push_back(planszaNum[ii][jj]); } return permutacja; } void permutacjaPlanszy(vector<string>& plansza, const vector<int>& permut) { vector<string> plansza_pocz(plansza); int n=plansza.size(), m=plansza[0].size(); for (int ii=0; ii<n; ii++) for (int jj=0; jj<m; jj++) { int ind = permut[ii*m+jj]; plansza[ii][jj] = plansza_pocz[ind/m][ind %m]; } } ////////////////////////////////////////////// int main() { int n, m, k; cin>>n>>m; vector<string> plansza = WczytajPlansze(n); // wczytaj ruchy cin>>k; string ruchy; cin>>ruchy; // ustaw stan poczatkowy - startowy nazoznik; stanGry stanPocz = stanPoczatkowy(plansza, ruchy); // stan pocz. jest stanem koncowym jesli wszystkie ruchy odbywaja sie // w 1 plaszczyznie (wtedy stanPocz jest nieokreslony) if (!stanPocz.czyOkreslony()) { for (int ii=0; ii<n; ii++) cout<<plansza[ii]<<endl; return 0; } // policz skrety w prawo int skrety = liczSkrety(ruchy, stanPocz); //int obroty = skrety/4; // znajdz permutacje elementow przy pelnym obrocie vector<int> permut = znajdzPermutacje(plansza, stanPocz); // podziel permutacje na cykle i oblicz permutacje koncowa vector<int> permutKon(permut.size(), -1); vector<bool> odwiedzone(permut.size(), false); for(int ii=0; ii<(int)permut.size(); ii++) { if (odwiedzone[ii]==false) { // znajdz cykl w permutacji vector<int> cykl; int start_ind = ii, ind=start_ind; do { cykl.push_back(ind); odwiedzone[ind] = true; ind = permut[ind]; } while(ind != start_ind); // odwroc cykl zeby dostac cykl obracajacy plansze a nie cofajacy obrot // reverse(cykl.begin(), cykl.end()); // przepermutuj cykl do ostatniego pelnego obrotu przed stanem koncowym planszy int obroty = (skrety/4) %(int)cykl.size(); for(int jj=0; jj<(int)cykl.size(); jj++) permutKon[cykl[jj]] = cykl[(jj+obroty + cykl.size()) %cykl.size()]; } } // przepermutuj elementy planszy permutacjaPlanszy(plansza, permutKon); // wykonaj brakujaca czesc niepelnego obrotu int ile = skrety %4; if (ile>0) obrotWPrawo(plansza, stanPocz,ile); else if (ile<0) obrotWLewo(plansza, stanPocz, -ile); for (int ii=0; ii<n; ii++) cout<<plansza[ii]<<endl; return 0; } |