#include <ios> #include <vector> #include <cstring> #define SPL 447 #define Z 100000 using namespace std; struct akt{ int p,k,v; // pocz,kon,val }; int a,b,c,d,e,f,l,k,p,p2,k2,w,n,m,N; long long wyn[12]; short ile[SPL+1][200001]; int shift[SPL+1],val[200001],glshift; int wej[200001][2],ash[200002],sp[200002]; vector <akt> av[200002]; // akt vector void mka(int la, int lb){ p=min(wej[la][0], wej[la][1]); k=max(wej[la][0], wej[la][1]); p2=min(wej[lb][0], wej[lb][1]); k2=max(wej[lb][0], wej[lb][1]); if (p2>k){ // la przed lb la) // kolumna la off, lb nie av[k+1].push_back({p2, N, +1}); av[p2].push_back({p2, k2-1, -1}); // szachownica dowolna if ((k==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(k==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ av[p+1].push_back({p2, k2-1, 1}); av[k+1].push_back({p2, k2-1, -1}); // moze merge z powyzsym? } // inaczej sie nie da... return; } if (p>k2){ // lb przed la b) // kolumna la off, lb nie av[1].push_back({p2, p-1, +1}); av[p2+1].push_back({p2+1, k2-1, -1}); av[k2+1].push_back({k2+1, p-1, -1}); // szachownica dowolna if ((p==wej[la][0]&&k2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&k2==wej[lb][0])){ av[p2+1].push_back({p, k-1, +1}); av[k2+1].push_back({p, k-1, -1}); // moze merge z powyzsym? } // inaczej sie nie da... return; } if (p2>p&&k2<k){ // zawieranie lb w la c) // kolumna la off, lb nie av[p+1].push_back({p2, k-1, +1}); av[p2+1].push_back({p2+1, k2-1, -1}); av[k2+1].push_back({k2+1, k-1, -1}); // szachownica dowolna if ((p==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ // miedzy p av[1].push_back({p2, k2-1, +1}); av[p+1].push_back({p2, k2-1, -1}); // miedzy k av[p2+1].push_back({k2, N, +1}); av[k2+1].push_back({k2, N, -1}); } // inaczej sie nie da... return; } if (p>p2&&k<k2){ // zawieranie la w lb d) // kolumna la off, lb nie av[p2+1].push_back({k, k2-1, +1}); av[p+1].push_back({k, k2-1, -1}); // szachownica dowolna if ((p==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ // miedzy p (??) av[1].push_back({p, k-1, +1}); av[p2+1].push_back({p, k-1, -1}); // miedzy k (??) av[p+1].push_back({k, N, +1}); av[k+1].push_back({k, N, -1}); } // inaczej sie nie da... return; } if (p2>p&&k<k2){ // przecinanie e) // kolumna la off, lb nie av[p+1].push_back({p2, k-1, +1}); av[p2+1].push_back({p2+1, k-1, -1}); av[p+1].push_back({k2, k-1, +1}); av[k2+1].push_back({k2+1, k-1, -1}); // szachownica p-p2 i k-k2 if ((p==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ // miedzy p av[1].push_back({p2, k-1, +1}); av[p+1].push_back({p2, k-1, -1}); // miedzy k av[p2+1].push_back({k2, N, +1}); av[k+1].push_back({k2, N, -1}); } // szachownica miedzy p2 la k1 if ((k==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(k==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ av[p+1].push_back({k, k2-1, +1}); av[p2+1].push_back({k, k2-1, -1}); } return; } if (p2<p&&k>k2){ // przecinanie f) // kolumna la off, lb nie av[1].push_back({p2, p-1, +1}); av[p2+1].push_back({p2+1, p-1, -1}); av[p+1].push_back({k2, k-1, +1}); av[k2+1].push_back({k2+1, k-1, -1}); // av ... // szachownica p-p2 i k-k2 if ((p==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ // miedzy p (??) av[1].push_back({p, k2-1, +1}); av[p2+1].push_back({p, k2-1, -1}); // miedzy k (??) av[p+1].push_back({k, N, +1}); av[k2+1].push_back({k, N, -1}); } // szachownica miedzy p2 la k1 if ((p==wej[la][0]&&k2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&k2==wej[lb][0])){ av[p2+1].push_back({k2, k-1, +1}); av[p+1].push_back({k2, k-1, -1}); } return; } } int main(){ scanf("%d%d", &n, &m); N=n<<1; for (b=0; b<2; ++b) for (a=1; a<=n; ++a) scanf("%d", &wej[a][b]); for (a=1; a<n; ++a) mka(a, a+1); mka(n, 1); for (a=1; a<=N; ++a){ sp[a]=a/SPL; ++ile[sp[a]][Z]; } for (a=1; a<=N; ++a){/* for (b=0; b<(int)av[a].size(); ++b){ p=av[a][b].p; k=av[a][b].k; l=av[a][b].v; if (sp[p]==sp[k]){ for (; p<=k; ++p){ --ile[sp[p]][Z+val[p]]; val[p]+=l; ++ile[sp[p]][Z+val[p]]; } continue; } for (; sp[p]<=sp[p-1]; ++p){ --ile[sp[p]][Z+val[p]]; val[p]+=l; ++ile[sp[p]][Z+val[p]]; } // teraz p jest na poczatku przedzialu for (; sp[k]>=sp[k+1]; --k){ --ile[sp[k]][Z+val[k]]; val[k]+=l; ++ile[sp[k]][Z+val[k]]; } // teraz k jest na poczatku przedzialu p=sp[p]; k=sp[k]; for (; p<=k; ++p) shift[p]+=l; } for (b=sp[a]; b<=sp[N]; ++b) // SHIFT na pref????!!!! for (c=0; c<=m; ++c) // -funroll-loops!!!!! wyn[c]+=ile[b][Z+c-shift[b]];*/ for (b=0; b<(int)av[a].size(); ++b) for (p=av[a][b].p; p<=av[a][b].k; ++p) val[b]+=av[a][b].v; for (b=a; b<=N; ++b) if (val[b]<=m&&val[b]>=0) ++wyn[val[b]]; --ile[sp[a]][Z+val[a]]; } for (a=1; a<=m; ++a) printf("%lld ", wyn[a]+(a==1 ? wyn[0] : 0)); }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 | #include <ios> #include <vector> #include <cstring> #define SPL 447 #define Z 100000 using namespace std; struct akt{ int p,k,v; // pocz,kon,val }; int a,b,c,d,e,f,l,k,p,p2,k2,w,n,m,N; long long wyn[12]; short ile[SPL+1][200001]; int shift[SPL+1],val[200001],glshift; int wej[200001][2],ash[200002],sp[200002]; vector <akt> av[200002]; // akt vector void mka(int la, int lb){ p=min(wej[la][0], wej[la][1]); k=max(wej[la][0], wej[la][1]); p2=min(wej[lb][0], wej[lb][1]); k2=max(wej[lb][0], wej[lb][1]); if (p2>k){ // la przed lb la) // kolumna la off, lb nie av[k+1].push_back({p2, N, +1}); av[p2].push_back({p2, k2-1, -1}); // szachownica dowolna if ((k==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(k==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ av[p+1].push_back({p2, k2-1, 1}); av[k+1].push_back({p2, k2-1, -1}); // moze merge z powyzsym? } // inaczej sie nie da... return; } if (p>k2){ // lb przed la b) // kolumna la off, lb nie av[1].push_back({p2, p-1, +1}); av[p2+1].push_back({p2+1, k2-1, -1}); av[k2+1].push_back({k2+1, p-1, -1}); // szachownica dowolna if ((p==wej[la][0]&&k2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&k2==wej[lb][0])){ av[p2+1].push_back({p, k-1, +1}); av[k2+1].push_back({p, k-1, -1}); // moze merge z powyzsym? } // inaczej sie nie da... return; } if (p2>p&&k2<k){ // zawieranie lb w la c) // kolumna la off, lb nie av[p+1].push_back({p2, k-1, +1}); av[p2+1].push_back({p2+1, k2-1, -1}); av[k2+1].push_back({k2+1, k-1, -1}); // szachownica dowolna if ((p==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ // miedzy p av[1].push_back({p2, k2-1, +1}); av[p+1].push_back({p2, k2-1, -1}); // miedzy k av[p2+1].push_back({k2, N, +1}); av[k2+1].push_back({k2, N, -1}); } // inaczej sie nie da... return; } if (p>p2&&k<k2){ // zawieranie la w lb d) // kolumna la off, lb nie av[p2+1].push_back({k, k2-1, +1}); av[p+1].push_back({k, k2-1, -1}); // szachownica dowolna if ((p==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ // miedzy p (??) av[1].push_back({p, k-1, +1}); av[p2+1].push_back({p, k-1, -1}); // miedzy k (??) av[p+1].push_back({k, N, +1}); av[k+1].push_back({k, N, -1}); } // inaczej sie nie da... return; } if (p2>p&&k<k2){ // przecinanie e) // kolumna la off, lb nie av[p+1].push_back({p2, k-1, +1}); av[p2+1].push_back({p2+1, k-1, -1}); av[p+1].push_back({k2, k-1, +1}); av[k2+1].push_back({k2+1, k-1, -1}); // szachownica p-p2 i k-k2 if ((p==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ // miedzy p av[1].push_back({p2, k-1, +1}); av[p+1].push_back({p2, k-1, -1}); // miedzy k av[p2+1].push_back({k2, N, +1}); av[k+1].push_back({k2, N, -1}); } // szachownica miedzy p2 la k1 if ((k==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(k==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ av[p+1].push_back({k, k2-1, +1}); av[p2+1].push_back({k, k2-1, -1}); } return; } if (p2<p&&k>k2){ // przecinanie f) // kolumna la off, lb nie av[1].push_back({p2, p-1, +1}); av[p2+1].push_back({p2+1, p-1, -1}); av[p+1].push_back({k2, k-1, +1}); av[k2+1].push_back({k2+1, k-1, -1}); // av ... // szachownica p-p2 i k-k2 if ((p==wej[la][0]&&p2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&p2==wej[lb][0])){ // miedzy p (??) av[1].push_back({p, k2-1, +1}); av[p2+1].push_back({p, k2-1, -1}); // miedzy k (??) av[p+1].push_back({k, N, +1}); av[k2+1].push_back({k, N, -1}); } // szachownica miedzy p2 la k1 if ((p==wej[la][0]&&k2==wej[lb][1])||(p==wej[la][1]&&k2==wej[lb][0])){ av[p2+1].push_back({k2, k-1, +1}); av[p+1].push_back({k2, k-1, -1}); } return; } } int main(){ scanf("%d%d", &n, &m); N=n<<1; for (b=0; b<2; ++b) for (a=1; a<=n; ++a) scanf("%d", &wej[a][b]); for (a=1; a<n; ++a) mka(a, a+1); mka(n, 1); for (a=1; a<=N; ++a){ sp[a]=a/SPL; ++ile[sp[a]][Z]; } for (a=1; a<=N; ++a){/* for (b=0; b<(int)av[a].size(); ++b){ p=av[a][b].p; k=av[a][b].k; l=av[a][b].v; if (sp[p]==sp[k]){ for (; p<=k; ++p){ --ile[sp[p]][Z+val[p]]; val[p]+=l; ++ile[sp[p]][Z+val[p]]; } continue; } for (; sp[p]<=sp[p-1]; ++p){ --ile[sp[p]][Z+val[p]]; val[p]+=l; ++ile[sp[p]][Z+val[p]]; } // teraz p jest na poczatku przedzialu for (; sp[k]>=sp[k+1]; --k){ --ile[sp[k]][Z+val[k]]; val[k]+=l; ++ile[sp[k]][Z+val[k]]; } // teraz k jest na poczatku przedzialu p=sp[p]; k=sp[k]; for (; p<=k; ++p) shift[p]+=l; } for (b=sp[a]; b<=sp[N]; ++b) // SHIFT na pref????!!!! for (c=0; c<=m; ++c) // -funroll-loops!!!!! wyn[c]+=ile[b][Z+c-shift[b]];*/ for (b=0; b<(int)av[a].size(); ++b) for (p=av[a][b].p; p<=av[a][b].k; ++p) val[b]+=av[a][b].v; for (b=a; b<=N; ++b) if (val[b]<=m&&val[b]>=0) ++wyn[val[b]]; --ile[sp[a]][Z+val[a]]; } for (a=1; a<=m; ++a) printf("%lld ", wyn[a]+(a==1 ? wyn[0] : 0)); } |