#include <cstdio> #include <set> #include <iostream> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> #include <string.h> #include <stdio.h> using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. Zamiast niej, wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial elementow do posortowania. #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() z uwagi na fakt, iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania z typem int, w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie. #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro, sluzace do iterowania po wszystkich elementach w strukturach danych STL. #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND. #define ND second int nex[4][4] = { {1,2,-1,0}, {0,2,-1,0}, {0,1,-1,0}, {0,1,2,-1}, }; bool inhere(LL &k, int n) { if (n > 62) return true; LL Tn = (((LL)1)<<n)-1; if(Tn >= k) return true; else { // Tn < k k -= Tn; return false; } } int main(int argc, char *argv[]) { #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; if (argc == 2 && strcmp(argv[1], "debug") == 0 ) { // printf("== [RUNNING IN DEBUG MODE]==\n\n"); char test_file_path[] = "/home/horban/workspace/Zadanka/in.txt"; freopen(test_file_path, "r", stdin); } std::ios_base::sync_with_stdio(0); LL n, k; cin >> n >> k; VI r; while(k > 0) { int ind = r.empty() ? 3 : r.back(); REP(i, 4) { int v = nex[ind][i]; if (v == -1) { cout << "NIE" << endl; return 0; } if (inhere(k, n)) { r.PB(v); k-=1; n-=1; break; } } } FOREACH(it, r) { cout << (char)('a' + *it); } cout << endl; return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 | #include <cstdio> #include <set> #include <iostream> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> #include <string.h> #include <stdio.h> using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. Zamiast niej, wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial elementow do posortowania. #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() z uwagi na fakt, iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania z typem int, w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie. #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro, sluzace do iterowania po wszystkich elementach w strukturach danych STL. #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND. #define ND second int nex[4][4] = { {1,2,-1,0}, {0,2,-1,0}, {0,1,-1,0}, {0,1,2,-1}, }; bool inhere(LL &k, int n) { if (n > 62) return true; LL Tn = (((LL)1)<<n)-1; if(Tn >= k) return true; else { // Tn < k k -= Tn; return false; } } int main(int argc, char *argv[]) { #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; if (argc == 2 && strcmp(argv[1], "debug") == 0 ) { // printf("== [RUNNING IN DEBUG MODE]==\n\n"); char test_file_path[] = "/home/horban/workspace/Zadanka/in.txt"; freopen(test_file_path, "r", stdin); } std::ios_base::sync_with_stdio(0); LL n, k; cin >> n >> k; VI r; while(k > 0) { int ind = r.empty() ? 3 : r.back(); REP(i, 4) { int v = nex[ind][i]; if (v == -1) { cout << "NIE" << endl; return 0; } if (inhere(k, n)) { r.PB(v); k-=1; n-=1; break; } } } FOREACH(it, r) { cout << (char)('a' + *it); } cout << endl; return 0; } |