#include <cstdio> #include <iostream> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> // TODO: UWAGA NA TO #include "cielib.h" using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach // - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. // Zamiast niej wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto // wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci // zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na // iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy // i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo // przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako // parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial // elementow do posortowania #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. // Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() ze wzgledu na to, // iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania // z typem int w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro sluzace do iterowania po wszystkich elementach // w strukturach danych STL #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec // struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND #define ND second struct Solver { int r; int d; VI a, b; Solver() { d = podajD(); r = podajR(); a = VI(d, 0); b = VI(d, r); } bool callCieplo(int dim, int p) { int poz[501]; REP(x, d) { if (x == dim) poz[x] = p; else { poz[x] = (a[x] + b[x]) / 2; } } return czyCieplo(poz); } bool checkCieplo(int dim, int p, int q) { // cout << "Sprawdzam cieplo na wymiarze " << dim << " miedzy " << p << ' ' << q << endl; callCieplo(dim, p); return callCieplo(dim, q); } void reduce_dim(int dim, int &a, int &b) { bool do_przodu = true; int p, q; if (a == 0 && b == r) { p = a; q = b; } else if (b == r) { p = a - 1; q = b; } else { do_przodu = false; p = b + 1; q = a; } bool cieplo = checkCieplo(dim, p, q); int change; bool fromStart; int k = p - q; if (k < 0) k = -k; correct(k, cieplo, change, fromStart); if (do_przodu) { if (fromStart) a = p + change; else b = q - change; } else { // tyl if (fromStart) b = p - change; else a = q + change; } } void correct(int k, bool cieplo, int &change, bool &fromStart) { int s = k / 2; if (cieplo) { change = s+1; fromStart = true; } else { change = s; fromStart = false; } } void findZnalazlem() { while(true) { int mk = 0, dim; REP(x, d) { int k = b[x] - a[x]; if (mk < k) { dim = x; mk = k; } } if (mk > 0) { reduce_dim(dim, a[dim], b[dim]); } else break; } int poz[501]; REP(x, d) poz[x] = a[x]; znalazlem(poz); } }; int main() { Solver s; s.findZnalazlem(); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 | #include <cstdio> #include <iostream> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> // TODO: UWAGA NA TO #include "cielib.h" using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach // - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. // Zamiast niej wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto // wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci // zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na // iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy // i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo // przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako // parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial // elementow do posortowania #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. // Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() ze wzgledu na to, // iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania // z typem int w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro sluzace do iterowania po wszystkich elementach // w strukturach danych STL #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec // struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND #define ND second struct Solver { int r; int d; VI a, b; Solver() { d = podajD(); r = podajR(); a = VI(d, 0); b = VI(d, r); } bool callCieplo(int dim, int p) { int poz[501]; REP(x, d) { if (x == dim) poz[x] = p; else { poz[x] = (a[x] + b[x]) / 2; } } return czyCieplo(poz); } bool checkCieplo(int dim, int p, int q) { // cout << "Sprawdzam cieplo na wymiarze " << dim << " miedzy " << p << ' ' << q << endl; callCieplo(dim, p); return callCieplo(dim, q); } void reduce_dim(int dim, int &a, int &b) { bool do_przodu = true; int p, q; if (a == 0 && b == r) { p = a; q = b; } else if (b == r) { p = a - 1; q = b; } else { do_przodu = false; p = b + 1; q = a; } bool cieplo = checkCieplo(dim, p, q); int change; bool fromStart; int k = p - q; if (k < 0) k = -k; correct(k, cieplo, change, fromStart); if (do_przodu) { if (fromStart) a = p + change; else b = q - change; } else { // tyl if (fromStart) b = p - change; else a = q + change; } } void correct(int k, bool cieplo, int &change, bool &fromStart) { int s = k / 2; if (cieplo) { change = s+1; fromStart = true; } else { change = s; fromStart = false; } } void findZnalazlem() { while(true) { int mk = 0, dim; REP(x, d) { int k = b[x] - a[x]; if (mk < k) { dim = x; mk = k; } } if (mk > 0) { reduce_dim(dim, a[dim], b[dim]); } else break; } int poz[501]; REP(x, d) poz[x] = a[x]; znalazlem(poz); } }; int main() { Solver s; s.findZnalazlem(); return 0; } |